Gå til innhold

Ny Skype-utfordrer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var dyrt syns nå jeg. skype er 13 øre i minuttet.

6298790[/snapback]

Dyrt med null-komma-nitten øre per minutt?

 

Jeg synes det virker bra, men vil selvfølgelig også ha muligheten for å ringe helt gratis fra PC til PC slik Skype har.

 

Redigert: Det står 0,19 øre/min i artikkelen men når jeg går inn på nettsidene og tar stikkprøver på nummer står det 73 øre/min + moms til fasttelefon og 2,3 kroner/min +moms til mobil.

Lenke til kommentar
Dyrt med null-komma-nitten øre per minutt?

6298826[/snapback]

Ok. Det var litt billigere ja. Leste ikke ordentlig så jeg trodde det var 0,19 kr.

Og det er jo like mye som fasttelefoni koster.

 

Litt rart at det koster penger når de ikke er snakk om mer.

Vis det hadde vært gratis og uten registrering hadde jo mye flere brukt tjenesten.

Og 0,19 øre kan jo lett dekkes inn med litt reklame inntekter.

Lenke til kommentar

hmm, jeg sjekket prisene på jajah sine nettsider og der kommer det frem at en samtale i Norge vil koste rundt 0,15 KR. altså dyrere enn vanligtelefoni på kveldstid.

 

Edit: sjekket at prisen ble halvert når en ringte til mobiltelefon, men da måtte numeret starte på 9xxxxxx

Endret av BazeLaze
Lenke til kommentar
Litt rart at det koster penger når de ikke er snakk om mer.

Vis det hadde vært gratis og uten registrering hadde jo mye flere brukt tjenesten.

Og 0,19 øre kan jo lett dekkes inn med litt reklame inntekter.

6298861[/snapback]

Det koster penger fordi det er snakk om samtaler fra og til fasttelefon. Og Telenor og de andre operatørene vi ha penger. Man kan ikke dekke stykkbaserte kostnader av denne type med reklame alene, fordi det ikke blir noe automatisk samsvar mellom utgift og inntekt. Det gjelder selvom reklameinntekten er basert på antall besøkende på siden. Hva gjør man hvis folk ringer dobbelt så lenge som man regnet med når man fastsatte reklameprisene?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Hva gjør man hvis folk ringer dobbelt så lenge som man regnet med når man fastsatte reklameprisene?

6299005[/snapback]

Da ser folk lenger på reklamen(e) (reklamen kan evt. skifte hvert 20. sekund)

og da kan selskapet justere opp prisen på annonser.

 

Men vis prisen er 0,19 kr. og det sto feil i artikkelen blir det nok vanskelig å dekke hele denne utgiften med reklame inntekter.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg har brukt Jajah's tjeneste for å ringe utlandet og det er primært for lang distanse samtaler at den blir lønnsom. Det er enkelt å bruke: tast ditt tlf-nr og den som du skal ringe til og vips så kobles samtalen opp, det er som i gamle dager man ringte til en operatørdame ved en sentral og så satt de samtalen opp for deg. Lokal/nasjonal samtaler vil ikke lønne seg, da det finnes en hel del andre alternativer på markedet som Skypeout, Voipbuster etc. Kanskje en som sitter på en jobb og ikke vil belaste arbeidsgivers telefon kan det være praktisk.

Du får gratis 5 min. innenlands for å prøve systemet, og deretter får du inntil 2.50 euro i kreditt for å ringe for, da blir samtalen brutt og du betale for å ringe ytterligere. Kvaliteten på samtalen er ok, men deres betalingssystem og service er ikke den beste. Den første samtalen som ble foretatt gikk bra, den neste ble brutt og og forbindelsen fortsatte ennda begge parter hadde lagt på slik at tellerskritene fortsatte helt til grensen for kreditten var bruk opp! Klaget på dette men fikk ingen forklaring idet de sikkert ikke trodde på saken. Dessuten så betalte je inn 2.50 euro via mitt visakort og det står på min konto reservert betaling utland kr 100,- , noe som tilsvarer vel 12,50 euro i en uke nå. Vet ikke om de venter på at jeg skal betale de resterende 2,50 euro som jeg skylderfor å regulere og trekke det eksakte beløpet! Har ikke lyst å betale med kredittkortet igjen til dem og anbefaler derfor ikke! De har en anne betalingsopplegg evt. PayPal, Moneybrookers og er nok sikrere. Som sagt det er en tjeneste som er enkel å sette opp en samtale uten installasjon av programvare etc.

Lenke til kommentar
Er det gratis å ringe mellom brukere av tjenesten? (som med Skype)

6299209[/snapback]

Nei, siden samtalen skjer til brukernes fasttelefoner (evt mobil) i hver ende antar jeg at det ikke kan være gratis. Teleleverandøren i hver ende skal jo fortsatt ha sin penger, selv om deler av strekningen mellom dem sendes over IP.

 

Geir :)

6299888[/snapback]

Da tror ikke jeg at dette blir noen suksess.
Lenke til kommentar
Hva gjør man hvis folk ringer dobbelt så lenge som man regnet med når man fastsatte reklameprisene?

6299005[/snapback]

Da ser folk lenger på reklamen(e) (reklamen kan evt. skifte hvert 20. sekund)

og da kan selskapet justere opp prisen på annonser.

6299091[/snapback]

Jo, det er sant. Men en ting er å se på reklamen mens man oppsøker siden og taster inn nummerne, en annen er å bli sittende og se på den mens man snakker. Jeg legger ikke en gang merke til reklamene på toppen av denne siden mens jeg skriver dette inlegget. (Sorry, diskusjon.no) Siden samtalen foregår mellom fast eller mobil telefonene til folk er det ikke en gang sikkert at man sitter ved PC'en mens man snakker.

 

Og hvis man gjør det, har man kanskje et helt annet program oppe. Slik er det i hvert fall når jeg bruker Skype, da er det ofte for å snakke med kunder, og da har jeg deres applikasjoner oppe mens jeg prater med dem...

 

Så da spørs det jo om annonsørene vil betale ekstra for at folk snakker lenge.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd www.voipstunt.com? Gratis til fasttelefon og kvaliteten er helt ok spør du meg. I hvert fall var det fint å bruke da jeg var i utlandet et år. Eneste ulempen var at de ville at du skulle sette inn 10 euro selv om du ikke ringte til mobil. (som koster penger)

Lenke til kommentar
Noen her som har prøvd www.voipstunt.com? Gratis til fasttelefon og kvaliteten er helt ok spør du meg. I hvert fall var det fint å bruke da jeg var i utlandet et år. Eneste ulempen var at de ville at du skulle sette inn 10 euro selv om du ikke ringte til mobil. (som koster penger)

6300653[/snapback]

Har prøvd med varierende resultater. Noen ganger er det fint for begge parter, andre ganger dårlig for mottaker av samtalen.

 

I tillegg hadde jeg en periode hvor programmet slo på "mute" for mikrofonen i hytt og pine, og da spesiellt når du forsøkte starte en samtale.

 

Programmet er jo i Beta stadiet ennå. De 10 Euroene du må betale for å sette i gang har kun gyldighet kun i et visst antall dager fra kjøpet blir gjort. Det er litt leit, men hva kan du forvente av en såpass spesiell tjeneste som er helt gratis å bruke så sant du ikke benytter spesielle telefonnumre som mobil og andre spesialnummer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...