Gå til innhold

GeForce 7800 GS lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ytelse

Ytelsesmessig dette blant de kraftigste AGP-kortene på markedet. ATIs Radeon X850 XT tilbyr tilsvarende ytelse, men mangler støtte for SM 3.0. Eksempelvis nevner Nvidia at kortet scorer 92,1 FPS i Quake 4 (1600x1200), mens GeForce 6800 GT klarer 76,9 FPS i samme test."

 

Er vel ganske lite vits for meg å oppgradere da, sitter her på et gf6800u @ 440/1150 (455/1200).

 

Viss dere ser noen tester av kortet det dem har testet og overklokke det, vær så vennlig å paste url her.

 

*edit*

 

Fant selv: http://www.hardocp.com/article.html?art=OTYx

Endret av RocketArena
Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet om flere som vil være fornøyd med dette :) ØD er allerede nevt og det har jo vært flere som har utrykt til dels sterk misnøye med mangelen på AGP-kort, eternal eller noe slikt er et nick som dukker opp.

 

EDIT: Eternal var det ja, og han kom meg i forkjøpet også ;)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Da kan Øyvind Dahle trygt vende tilbake til forumet og slippe sykkelturen sin? hehe.

Var ikke det en tidsfrist på den lovnaden da? Innen året elns :evil:

 

er sikkert genialt pentium m eiere som har måttet bytte ut agp kort til fordel for pcie kort med dårligere funksjonalitet... får nå et alternativ.

 

Blir vel socket a barton@2,4-5 system på meg et par år til da :thumbup:

 

Og med et asrock kort som støtter agp og utvidelse til m2 slipper man å brenne noen broer og :yes:

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Dette var en koselig nyhet :) Dette betyr kanskje at mitt 6600GT blir pensjonert før resten av maskina. Men er det hensiktsmessig med tanke på at jeg kun har en Barton 2800+? Skal bli morro og se når det kommer noen tester på det, forhåpentligvis med et system som er nogenlunde likt mitt eget for å se om oppgradering er særlig hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Da kan Øyvind Dahle trygt vende tilbake til forumet og slippe sykkelturen sin? hehe.

Var ikke det en tidsfrist på den lovnaden da? Innen året elns :evil:

5540162[/snapback]

Jo, fristen var lanseringstatoen til Radeon X1800. Altså lange før jul. Men nå er jo Øyvind fortsatt aktiv i forumet under navnet Kåre Hansen ;) Og sykkelformen hans er vist så bra nå at han vistnok sykler i ring rundt Gunn Rita Dale så det ville jo vært bortkastet trening om han plutselig ikke skulle sykle likevel ;)

 

Ellers så er det gode nyheter at folk med bra AGP-systemer og middelmålige eller dårlige skjermkort nå får en sjanse til oppgradere så de holder tritt med nye spill i ennå et år eller to. Spesielt i de høyeste oppløsningene.

Lenke til kommentar
Dette betyr kanskje at mitt 6600GT blir pensjonert før resten av maskina. Men er det hensiktsmessig med tanke på at jeg kun har en Barton 2800+?

5540228[/snapback]

Ja, en barton 2800+ er nok til å få 6600GT til å makse ut i mange spill og situasjoner. En oppgradering til 7800GS vil sikkert gi en god ytelseøkning, spesielt i oppløsninger over 1024x768.

Lenke til kommentar

Må legge til at det mens i HW.no sin artikkel står 440/1,1ghz, står det i testen det er linkjet til hos bjorn3d at xfx sitt kort kommer med 440/1,3ghz. og 16 pipelines ikke 20.

 

Og roger_99, hvis du leser litt flere tester finner du nok ut noe annet. Er riktig nok ikke i alle spill det yter særlig bedre, mens andre der igjen yter det markant bedre.

 

og

As you can see, the XFX 7800 GS easily outperforms the BFG 6800 Ultra OC it was compared to. This means that it would be a worthwhile upgrade for anyone with a 6800 GT or even a 6800 Ultra. We also saw it compare very well against an XFX 7800 GT and Athlon 64 3800+.

 

So if you want to stay with your AGP system but want a better card, I see no reason to look any farther than the XFX 7800 GS. It should handle your gaming just fine.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
As you can see, the XFX 7800 GS easily outperforms the BFG 6800 Ultra OC it was compared to. This means that it would be a worthwhile upgrade for anyone with a 6800 GT or even a 6800 Ultra. We also saw it compare very well against an XFX 7800 GT and Athlon 64 3800+.

5540305[/snapback]

Jeg er ikke enig i dette. Greit nok at den yter bedre, men om det er verd pengene å oppgradere fra 6800Ultra til 7800GS er en annen sak. Ytelseøkningen på noen prosent her og der er jo fin å ha men er det verd 3000kr? :no: neppe etter min mening.

 

Men for folk som har Radeon 9600/9700/9800/X600/X700/X800, Geforce3/4Ti/FX5x00/6600 og lignende vil nok ha veldig god nytte av et slikt kort. Spesielt i oppløsninger over 1024x768.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...