Gå til innhold

Bredformat fra Nec


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig kommer det 20" skjermer beregnet på spill :) Dumt at når det er widescreen så blir oppløsningen så som så.. Fin kontrast da :)

5538764[/snapback]

 

Jaja, da får jeg svar på om Dell'n min står imot presset, hehe.

Jeg spiller stort sett alle spill flytende på 1680x1050, og synes det er en veldig grei oppløsning.

Lenke til kommentar

Formatet og oppløsningen synes jeg er helt grei.

 

Men det som overrasker er kombinasjonen av den unormalt høye kontrasten på 1600:1 og lav responstid. Kontrasten er ekstremt høy til å være LCD. Dette er første gangen jeg ser LCD-skjermer med høyere kontrast enn 1000:1. Normalt betyr høy kontrast at responstiden blir dårlig. Denne skjermen går rett i mot denne trenden og har en svært bra responstid på bare 6ms. Det er mildt sagt en uvanlig kombinasjon og viser at panelet må være en stor forbedring av LCD-teknologien.

Lenke til kommentar

Hmm, da har du ikke fulgt med i timen hvis 1000:1 er det strøste du har sett før nå. Samsung har LCD tv'er med 5000:1 i kontrast!

 

Formatet og oppløsningen synes jeg er helt grei.

 

Men det som overrasker er kombinasjonen av den unormalt høye kontrasten på 1600:1 og lav responstid. Kontrasten er ekstremt høy til å være LCD. Dette er første gangen jeg ser LCD-skjermer med høyere kontrast enn 1000:1. Normalt betyr høy kontrast at responstiden blir dårlig. Denne skjermen går rett i mot denne trenden og har en svært bra responstid på bare 6ms. Det er mildt sagt en uvanlig kombinasjon og viser at panelet må være en stor forbedring av LCD-teknologien.

5538835[/snapback]

Lenke til kommentar
Formatet og oppløsningen synes jeg er helt grei.

 

Men det som overrasker er kombinasjonen av den unormalt høye kontrasten på 1600:1 og lav responstid. Kontrasten er ekstremt høy til å være LCD. Dette er første gangen jeg ser LCD-skjermer med høyere kontrast enn 1000:1. Normalt betyr høy kontrast at responstiden blir dårlig. Denne skjermen går rett i mot denne trenden og har en svært bra responstid på bare 6ms. Det er mildt sagt en uvanlig kombinasjon og viser at panelet må være en stor forbedring av LCD-teknologien.

5538835[/snapback]

 

Ja, spesifikasjonene var ganske voldsomme, spent på å se hvordan den blir i praksis, ellers liker jeg ikke helt denne WS-trenden. Kanskje jeg må henge meg på sidelinjen litt til å se hvordan det utvikler seg...

 

AtW

Lenke til kommentar
Endelig begynner kr/pixel på widescreen skjermer å nærme seg 4:3 skjermer.

Men når kommer 1920x1200 oppløsning på 20" skjermer?

5538897[/snapback]

 

Aldri? For å fylle litt ut, det har ikek i noen særlig grad på mindre skjermer skjedd at det blir vanlig med høyere oppløsning, så jeg tror ikke kommer til å skje på 20 heller, må vel belage deg på en større skjerm

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hadde 1770NX, men den var jeg lite fornøyd med fargemessig og når det kom til etterslep. Spesifikasjonene er jo helt annerledes, men fargene trenger nødvendigvis ikke å være så mye bedre, endog kontrasten er så høy.

Håper at det snart kommer en test av denne.

 

Rune

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Endelig ser du ut til at NEC kommer seg ut av "godstolen" og begynner å satse på bredformat de også. Dog syns jeg det er litt synd at de ikke produserer større i widescreen format.

 

For den ulitmate mulitimedia opplevelse bør man over 24" i widescreenformatet. Dessuten kunne de tatt hensyn til nye standarder og lagd oppløsningen i 1080 formatet.

 

Spørsmålet er også om de ikke i tilleg skulle satse på at skjermen har HDMI tilkobling. En skjerm skal liksom overleve en to tre skjermkort. Og skjermkortene om 2 generasjoner bør ha HDMI tilkobling (dog satser jeg ikke noen sykkeltur på dette).

 

 

Skal snakke med mine kontakter i NEC og høre om de har noen større modeller på gang. Tenkte å bygge en ny PC når g80 serien til Nivida treffer oss i mars.

Lenke til kommentar

Imponerende spesifikasjoner, men blir litt ubehagelig å se 4:3 tv/film på en slik skjerm (store svarte tomrom på hver sin side). Da synes jeg det er bedre å se 16:9 på en 4:3 skjerm. Jeg skulle likt å se disse spesifikasjonene på en 4:3 21" (1600x1200) skjerm fra NEC til samme prisen.

 

Skjermen er ifølge Nec beregnet på både spillere og andre som ønsker og bildekvalitet.

Litt krøll i setningen?

Lenke til kommentar
Dette er første gangen jeg ser LCD-skjermer med høyere kontrast enn 1000:1.

5538835[/snapback]

Hmm, da har du ikke fulgt med i timen hvis 1000:1 er det strøste du har sett før nå. Samsung har LCD tv'er med 5000:1 i kontrast!

5538866[/snapback]

Men det er vel snakk om LED-LCD. Jeg fikk inntrykk av at denne skjermen gir 1600:1 med tradisjonelle CCFL-baklys. På LED-LCD bidrar selve baklyset til kontrasten siden baklyset kan slåes av og på individuelt rundt om på skjermen mens med CCFL-baklys gjør panelet hele jobben alene. Man kan altså få et panel med dårlig kontrast til å få bra kontrast hvis man bytter ut baklysteknologien. Men la meg omformulere meg: Dette er første gangen jeg ser LCD-paneler med over 1000:1 kontrast. Altså uten hjelp av individuelle LED.

 

LED-baklys er så vidt jeg vet også veldig dyrt så de blir prismessig neppe sammenlignbare med vanlige LCD-skjermer som denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...