Gå til innhold

Overklokket Radeon X1800 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermkort basert på Radeon X1800 XT lanseres til stadighet, men til butikkene kommer de tydeligvis ikke.

Les mer

5184703[/snapback]

 

 

 

Dette er vel såvidt jeg kan huske første gangen det kommer et overklokket (Extreme) kort fra ATI's partnere, de ønsker seriøst å få ytelsestronen tilbake ser det ut som;)

5184773[/snapback]

 

PowerColor sine 9800pro kort var også overklokka i forhold til andre 9800pro kort. så det er vel ikkje første gang... Ekje store overklokkingen akkurat så det blir noko lunde i samme duren som PC sitt 9800pro når det kom

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke trenden med ekstern strømforsyning. Det blir jo ennå mer ledningsrot og dingser bak PC'en og ennå en stikkontakt som trengs. Jeg synes de burde holdt seg til den interne.

 

Når det gjelder kjølingen så ser jeg at det for en gangs skyld at dobbeldekkerkortet ikke trekker inn luft utenfra. Med tanke på hvor tett to slike kort vil stå i et hovedkort med støtte for crossfire så tror jeg kjølingen kan bli veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke trenden med ekstern strømforsyning. Det blir jo ennå mer ledningsrot og dingser bak PC'en og ennå en stikkontakt som trengs. Jeg synes de burde holdt seg til den interne.

 

Når det gjelder kjølingen så ser jeg at det for en gangs skyld at dobbeldekkerkortet ikke trekker inn luft utenfra. Med tanke på hvor tett to slike kort vil stå i et hovedkort med støtte for crossfire så tror jeg kjølingen kan bli veldig dårlig.

5184846[/snapback]

 

 

Det er ingen kort som trekker inn luft fra utsiden .. de kortene du tenker på trekker luft fra innsiden, men blåser den oppvarmede luften ut av kabinettet. (Med untak av FX5800 serien)

 

Uansett er det dumt .. kabinettet varmes opp og kortet resirkulerer den varme luften. Lite heldig for de som ikke har veldig god lufting i kabinettet.

 

Merkelig at Asus har valgt å gjøre det sånn. Det eneste de hadde trengt å gjøre, er å snu kjøleren og lage noen hull i bracket´n.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke trenden med ekstern strømforsyning. Det blir jo ennå mer ledningsrot og dingser bak PC'en og ennå en stikkontakt som trengs. Jeg synes de burde holdt seg til den interne.

 

Når det gjelder kjølingen så ser jeg at det for en gangs skyld at dobbeldekkerkortet ikke trekker inn luft utenfra. Med tanke på hvor tett to slike kort vil stå i et hovedkort med støtte for crossfire så tror jeg kjølingen kan bli veldig dårlig.

5184846[/snapback]

 

Tror du ikke det går an å bruke intern strøm til skjermkortet? Første jeg tenkte var at den eksterne strømmen var et alternativ til folk som ikke hadde PSUer som produserer nok watt, ikke at man nødvendigvis måtte å bruke den.

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke trenden med ekstern strømforsyning. Det blir jo ennå mer ledningsrot og dingser bak PC'en og ennå en stikkontakt som trengs. Jeg synes de burde holdt seg til den interne.

 

Når det gjelder kjølingen så ser jeg at det for en gangs skyld at dobbeldekkerkortet ikke trekker inn luft utenfra. Med tanke på hvor tett to slike kort vil stå i et hovedkort med støtte for crossfire så tror jeg kjølingen kan bli veldig dårlig.

5184846[/snapback]

 

Tror du ikke det går an å bruke intern strøm til skjermkortet? Første jeg tenkte var at den eksterne strømmen var et alternativ til folk som ikke hadde PSUer som produserer nok watt, ikke at man nødvendigvis måtte å bruke den.

5184910[/snapback]

joda du har heilt rett. ein kan bruke den interne psuen. og straumadapteret er for folk med svak psu internt... er vel ekstra utstyr det straumadapteret.

Lenke til kommentar
Merkelig at Asus har valgt å gjøre det sånn. Det eneste de hadde trengt å gjøre, er å snu kjøleren og lage noen hull i bracket´n.

5184860[/snapback]

Da hadde vel viften havner over kjernen eller? Noe som ikke er så heldig med tanke på kjølingen...

5184917[/snapback]

 

 

Joda.. men så kunne de bare flyttet den litt lenger bak på kortet, og laget trakten litt lenger. Akkurat som de orginale Artic Silencer kjølerene.

 

Når man først skal endre et produkt, så burde det være en tanke å forbedre det, istedenfor å gjøre det dårligere.

 

100w (+/-) ekstra varme i et kabinett er en del .. evt 200w ved et Crossfire oppsett.

 

 

Pentium D og 2stk x1800xt .... Tjallabajs Asus, whats cooking?

Lenke til kommentar
Merkelig at Asus har valgt å gjøre det sånn. Det eneste de hadde trengt å gjøre, er å snu kjøleren og lage noen hull i bracket´n.

5184860[/snapback]

Da hadde vel viften havner over kjernen eller? Noe som ikke er så heldig med tanke på kjølingen...

5184917[/snapback]

 

 

Joda.. men så kunne de bare flyttet den litt lenger bak på kortet, og laget trakten litt lenger. Akkurat som de orginale Artic Silencer kjølerene.

 

Når man først skal endre et produkt, så burde det være en tanke å forbedre det, istedenfor å gjøre det dårligere.

 

100w (+/-) ekstra varme i et kabinett er en del .. evt 200w ved et Crossfire oppsett.

 

 

Pentium D og 2stk x1800xt .... Tjallabajs Asus, whats cooking?

5185017[/snapback]

 

Ikke bare er det dårlig kjøleløsning, en saboterer for den luftstrømmen en gjerne har inne i kabinettet. Jeg fikk en meget bedre kjøling på mitt x800xt kort fra Sapphire, da jeg installerte ny kjølesystem fra Artic Cooling. Nå blåses varmen fra grafikkortet ut av kabinettet bak. Akkurat når jeg skriver nå er gpu temp 34, standard i det siste har vært ca 37/38 grader. varierer litt etter romtemperatur inne. dvs litt høyere om sommeren og litt lavere om vinteren. Tjente også generelt med en bedre kjøling i pcen da jeg investerte i denne kjøleren fra Artic Cooling.

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke trenden med ekstern strømforsyning. Det blir jo ennå mer ledningsrot og dingser bak PC'en og ennå en stikkontakt som trengs. Jeg synes de burde holdt seg til den interne.

Det er ikke noe perfekt løsning, men jeg syns det er bra mtp det latterlige størmbruket det begynner å bli med disse kortene. En beskymring mindre og mulighet for rimligere oppgradering syns jeg er positivt.

Lenke til kommentar
Dette er vel såvidt jeg kan huske første gangen det kommer et overklokket (Extreme) kort fra ATI's partnere, de ønsker seriøst å få ytelsestronen tilbake ser det ut som;)

5184773[/snapback]

Mulig man må installere en applikasjons fra Asus som klokker opp kortet slik Sapphire gjorde med Toxic kortene sine. ATi har vært ganske streng på at klokke hastigheten følger SKU'et. De mener vel at det istedet er mindre forvirrende med tusen forskjellige SKUs. :!:

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke trenden med ekstern strømforsyning. Det blir jo ennå mer ledningsrot og dingser bak PC'en og ennå en stikkontakt som trengs. Jeg synes de burde holdt seg til den interne.

Det er ikke noe perfekt løsning, men jeg syns det er bra mtp det latterlige størmbruket det begynner å bli med disse kortene. En beskymring mindre og mulighet for rimligere oppgradering syns jeg er positivt.

5185119[/snapback]

 

Jeg vil tippe det ikke trengs for folk med bare en CPU, og SLI-gutta har vel litt juice fra før. Men det skader jo forsåvidt ikek, og jeg er helt enig med deg, de kan godt jobbe med å kutte litt ned på forbruket.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...