Gå til innhold

Microsoft søker patent på smilies


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg helt enig i Mark Taylor her. Var Microsoft først ute med costum-smilies? Så vidt jeg vet var de ikke, men uansett er det helt absurd å skulle søke patent på smilies... Tror det stemmer det Jonas Maebe sier, dette er et sleipt triks for å slå knock-out på andre lynmeldingstjenester. Jeg vil nå skifte fra MSN Messenger til et annet lynmeldingsprogram, i protest mot politikken Microsoft fører for øyeblikket.

 

PS: Dette er min holdning som privatperson, som skribent er jeg helt nøytral. ;)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Jeg vil nå skifte fra MSN Messenger til et annet lynmeldingsprogram, i protest mot politikken Microsoft fører for øyeblikket.

Men du vil fortsatt bruke MS-nettverket?

Da er du nok like langt. ;)

Problemet for mange er at de fleste vanlige folk gir døyten i Microsofts noe spekulative metoder og derfor bruker det enkleste og mest kjente nettverket; altså MSN. Og hva er poenget med å bruke et annet nettverk (selv om det er en prinsippsak) hvis man ikke har noen å snakke med?

Lenke til kommentar
Jeg vil nå skifte fra MSN Messenger til et annet lynmeldingsprogram, i protest mot politikken Microsoft fører for øyeblikket.

Men du vil fortsatt bruke MS-nettverket?

Da er du nok like langt. ;)

Problemet for mange er at de fleste vanlige folk gir døyten i Microsofts noe spekulative metoder og derfor bruker det enkleste og mest kjente nettverket; altså MSN. Og hva er poenget med å bruke et annet nettverk (selv om det er en prinsippsak) hvis man ikke har noen å snakke med?

Pøh. IRC er da mye mer brukt enn MSN. Det er i allefall min er faring.

Lenke til kommentar
Utrolig.

Da skal jeg fortsette med min kampanje med å ikke kjøpe Msn produkter.

Kanskje Microsoft snart skal gå ut og be folk om å slutte å smile og om man ønsker å benytte en eller annen grimasje / smil så må vi betale for det? :roll:

Vi må nok ha tillatelse fra M$ først før vi i det hele tatt får lov å gå ut av senga.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvilken type smilies de har tatt patent på. Kan noen som forstår hva dette dreier seg om forklare dette bedre?

 

For meg høres det ut som grafiske smilies og ikke tekst smilies (parantes- og kolontegn). Uansett er dette noe som er brukt av hvem som helst over veldig mange år allerede.

 

Jeg håper faktisk at Microsoft kan få godkjent patentet slik at de kan bli skikkelig upopulære blant folk. Ikke det at de nødvendigvis ikke allerede er upopulære. :roll: Får bruke litt ekstra smilies nå da når vi ennå har sjansen.

 

Microsoft er utrolig(e) ... (Du kan bytte ut ... med hva du selv ønsker) :tease::tease::ohmy::cry:

 

: ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : ) : )

 

 

( Fikk meldingen: Innlegget ditt inneholder flere smilies enn tillatt. Ven(n)ligst reduser antall smilies i in(n)legget ditt ) Da får vri litt på tekst smilies, et mellomrom tror jeg kan gjøre susen.

Endret av G
Lenke til kommentar
Forstår ikke helt hvilken type smilies de har tatt patent på. Kan noen som forstår hva dette dreier seg om forklare dette bedre?

Fra ITavisen.no:

 

"Microsofts patensøknad 20050156873 gjelder metoder «for å skape og overføre skreddersydde emotikoner» som kan bli «representert ved en karakter-sekvens i sanntids-kommunikasjon», for så å bli «erstattet i mottakerenden» med «sitt korresponderende emotikon».

 

Med andre ord ser det ut som om patentet direkte omfatter den veletablerte funksjonen i en rekke forskjellige chatteprogrammer, som for eksempel gjør at tegnsekvensen ;-) blir erstattet av et lite bilde av en blunkende smiley."

Lenke til kommentar
Ta en titt i posten min noen innlegg opp. ITavisen forklarer det (utrolig nok) bra.

Ja, er klar over det. Men postet likevel linken til selve patentsøknaden. :) Beklager at ITavisen kom med en bedre forklaring enn Programmer.no gjorde, dog var det ikke dette min artikkel.

 

Edit: Ser nå at posten din ikke var ment til meg. Beklager. :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Microsoft søker ikke om patent på smilies, viser det seg. Og Programmer.no var ikke det eneste nettstedet som hoppet til konklusjoner litt tidlig. Her er et eksempel på et nettsted som har trukket påstandene sine og forandret den orginale artikkelen. Programmer.no bør kanskje vurdere å gjøre det samme?

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...