Gå til innhold

Brette det Norske Flagg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannsynligvis ikke, men det er kjekt å ikke rulle det sammen i en ball.

 

Har bretta det temmelig bra nå vil jeg mene, var litt nysgjerrig om det var en "riktig" måte å gjøre dette på.

 

Husker fra militæret at vaktsoldatene hadde en spesiell teknikk, men de var alltid 2 når de gjorde det.

 

Ingen tidligere vaktsoldater her?

Lenke til kommentar

Et flagg betyr mye, jeg elsker flagg. Jeg er glad i flagg som betyr noe for meg. Selv om du, HolyCow, bedriver slik hetsing, velger jeg å sverge troskap ved flagget. (Forresten hadde jeg den tvilsomme æren av å rapportere deg for din hetsing, forhåpentligvis finner en moderator dette like hetsende som meg). Et flagg skal ikke mistes i bakken. Et flagg betyr faktisk noe! Tråkker du på et flagg, tråkker du på en hel nasjon!

Lenke til kommentar
Fins flaggregler

 

For eks at flagges skal brennes når det ikke skal brukes mer.

ble fortalt en gang at alle fargene skulle skilles (rives fra hverandre), så skulle hver farge brennes hver for seg, så skulle asken begraves i tre separate hull....

 

når det gjelder sammenbretting av flagg er hovedregelen være at kun det røde på flagget skal synes når det er ferdig brettes. Jeg vet ikke om dette er ifølge "boken", men slik pleier nå jeg å gjøre det (bør være to stykker): Vet ikke om dette er en god forklaring, men kan legge ut tegninger for å illustrere hvis dette er ønsket)

 

1) stå på hver deres side og hold flagget i hjørnene.

2) brett det i to/på midten (slik at det blir smalere).

3) brett det en gang til på midten slik at det blir ganske smalt. gjør dette slik at det er mest rødt på undersiden mens "krysset" i korset er på oversiden. (Dette er litt viktig med hensyn til å "skjule" alt untatt rødt).

4) brett flagget en gang til, men denne gang gå mothverandre og møtes på midten slik at det blir kortere.

5) brett flagget så sammen.

6) surr taustumpen som henger under flagget rundt flagget er par ganger

Lenke til kommentar
Et flagg betyr mye, jeg elsker flagg. Jeg er glad i flagg som betyr noe for meg. Selv om du, HolyCow, bedriver slik hetsing, velger jeg å sverge troskap ved flagget. (Forresten hadde jeg den tvilsomme æren av å rapportere deg for din hetsing, forhåpentligvis finner en moderator dette like hetsende som meg). Et flagg skal ikke mistes i bakken. Et flagg betyr faktisk noe! Tråkker du på et flagg, tråkker du på en hel nasjon!

Hør hør!

Lenke til kommentar
Et flagg betyr mye, jeg elsker flagg. Jeg er glad i flagg som betyr noe for meg. Selv om du, HolyCow, bedriver slik hetsing, velger jeg å sverge troskap ved flagget. (Forresten hadde jeg den tvilsomme æren av å rapportere deg for din hetsing, forhåpentligvis finner en moderator dette like hetsende som meg). Et flagg skal ikke mistes i bakken. Et flagg betyr faktisk noe! Tråkker du på et flagg, tråkker du på en hel nasjon!

Er du tett i nesa? Det stinker ytringsfrihet her jeg bor.

Lenke til kommentar
Et flagg betyr mye, jeg elsker flagg. Jeg er glad i flagg som betyr noe for meg. Selv om du, HolyCow, bedriver slik hetsing, velger jeg å sverge troskap ved flagget. (Forresten hadde jeg den tvilsomme æren av å rapportere deg for din hetsing, forhåpentligvis finner en moderator dette like hetsende som meg). Et flagg skal ikke mistes i bakken. Et flagg betyr faktisk noe! Tråkker du på et flagg, tråkker du på en hel nasjon!

Er du tett i nesa? Det stinker ytringsfrihet her jeg bor.

Ytringsfrihet er ikke ensbetydende med injurie-rett. Ei heller rett til hets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...