Gå til innhold

TEST: LaCie Photon Vision II 20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IIyama ProLite E511S er også en 20" LCD til under 10.000kr, har denne hjem og den er en nydelig skjerm, merker ikke etterslep i det heletatt, fine farger og lite baklys som skinner igjennom. Denne har faktisk hw.no testet :) Skjønner godt at folk synes det er i dyreste laget med 10.000+ for en skjerm.

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Kunne dere ikke testet noen skjermer som andre enn Oyvind Dahle har råd til? Synes det egentlig er litt bortkastet å teste skjermer som koster 10000+.

 

Test heller flere 17" skjermer, eller andre skjermer det er realistisk å kjøpe...

Personlig synes jeg at 20-tommere er den mest aktuelle størrelsen, men jeg er kasnkje ikke gjennomsnittelig. Er ikke aktuelt å kjøpe noe som ikke er større en det jeg har ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, ser bra ut :)

 

Men jeg lurer: Hvordan kan bilder av skjermens bilder vist på min skjerm igjen gi meg et noenlunde bra bilde på hvordan den faktisk er? :dontgetit: Hadde det ikke vert bedre å hatt sammenligningsbilder?

Det kan ikke gi deg noen bilde på hvordan skjermen er i det hele tatt. Ikke bare det, men kameraene de forskjellige bildene på testene er tatt med er jo forskjellig også.

 

Det er dog mulig å se om klare skiller i nyanser og gradienter, men det er ingen god måte å kunne se kvaliteten i skjermen. Uansett er det vel for å fylle opp med noen bilder av skjermen. Hadde vært kjedelig å bare tittet på 4-5 sider tekst

Lenke til kommentar

Netshop skal ha kr 8 995 for den, mot 11 995 for Nec'en og ca 12 500 for Eizo (annen webshop på denne). Det er 3 tusen spart. Kjempetilbud spør du meg. Og ja, de går sikkert ned i pris alle sammen, men det var dette med å vente på ting i datamarkedet, da...

 

9000 for en 20" med slike kvaliteter (uff, nå hørtes jeg ut som en eiendomsmegler) høres bra ut for meg!

 

Så, kan vi får testpanelets dom: Er forskjellene i billedkvalitet på de tre mer enn teoretiske?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...