Gå til innhold

Både ATI og NVIDIA "best" i 3DMark05


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnene leder på ORB'en med denne scoren :

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=59261

 

Pr i dag er det ingen SLI system på listen, men det kommer vel etterhvert.

Høyeste ATI score pr akkurat nå er 8269, mens nvidia har omsider fått en plass på førstesiden med 7654 poeng på sjetteplass

 

Kan vel og nevnes at det er ekstrem klokking med ekstrem kjøling som må til for å oppnå den scoren som Finnene har :)

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det er helt ok at nvidia sier at de er kjappest, selv om de kjører sli... For det går vel an å kjøpe geforce 6800 sli?* ;)

 

Poenget deres er at det er "dårlig gjort" å bruke to skjermkort for å slå ett. Det er som å si at når voodoo2 sli var det beste som kunne kjøpes så skulle man ikke benchmarke det? Fordi det ble brukt to kort? Latterlig.

 

Prisen på to kort i SLI er selvfølgelig latterlig høy, men prisen er jo allerede latterlig høy som den er med et kort, så hvorfor ikke ta i litt? Det er jo ikke noe verre en at en fx53 koster 5000kr mer enn a64 3000+ og gir minimalt bedre ytelse. Ingen som påstår at amd jukser fordi de har fx53 ute vel? Her gir ihvertfall 5000kr minst 50% bedre ytelse.

 

*Det er dårlig tilgjengelighet av ati's beste kort etter hva jeg har fått med meg, og SLI er vel ikke akkurat lett tilgjengelig ettersom man må kjøpe server hovedkort for å bruke det, men 2xpcie hk som passer til a64 er nok ikke så langt unna. (nforce4)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Poenget her er vel hva som er mulig å oppnå av score med en PC. Om man kobler sammen 4 skjermkort i SLI (om 2 år...?), og blodklokker alle sammen, og får en score på 35000 i 3DMark05, så kan du være sikker på at det er en bra PC å spille UT2004 på.

 

EDIT: 16000 i score var litt for lavt...

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Tja blir vel dyrt å kjøpe to stk Ultrakort for å nå opp i 3D Mark :hmm:

Er forøvrig ikke enig i at det er galt å ta med res på overklokkede kort fordi det er jo nettop dette 3D Mark handler om , å se hvor mye en kan tyne kortene .

Så her bør en vel ta med res på kortene både klokket og uklokket , og så langt er det vel liten tvil om at ATI X800XT leder , i tillegg har de allerede annonsert et nytt kort :hmm:

Lenke til kommentar

X800XT er vinneren foreløpig. Når begge parter får tweaket drivere ytterligere så er det dog mulig at bildet blir et annet.

 

Skal man gå løs på GeForce SLI så kan man like gjerne kjøpe X800XT med en Mach2 som kjøler. Prisen blir den samme.

 

 

Påberope seg 1.plass med et overklokket kort er like tåpelig som å påberope seg 1.plass med 2 kort i SLI-modus.

Lenke til kommentar
Synes det er mest riktig om man tester kortene i SLI, for å se hvordan de yter da. Å teste kort uten SLI blir på en måte for dumt, som å bare teste halve kortet...  :tease:

:!:

 

Edit: Vi kan da trekke den konklusjonen om at nVidia svindler oss og selger bare halve kort til en stiv pris. For samme prisen som vi får et halvt GF6800 Ultra, får vi et helt Radeon X800XT :tease:

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Det er jo litt pinlig at nVIDIA MÅ bruke 2 kort for å henge med ATI.

Selv om da nVIDIA kan si de er raskest, så vet de jo selv at de må bruke 2 kort.

Som da blir veldig mye dyrere enn ett ATI kort.

blir det så veldig mykje dyrare når du tenker på alt utstyret som skal til for å overklokke ati kortet?

 

eg har ikkje greie på kva det koster å ekstrem kjøle eit skjermkort, men det må vel koste litt det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...