Gå til innhold

TEST: iRiver H320: MP3-spillernes jaguar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God test (igjen)! Helt enig med deg om at prisen var altfor drøy, selv med ekstra funksjonalitet som å lese andre usb-enheter. Synes dog det ikke gjør noe om den er litt større enn ipod når den allikevel inneholder så mye moro.

 

Et spørsmål ang. iRiver: Veit du om de har verdensgaranti, altså om man kjøper spilleren i f.eks. Tyskland kan man levere den inn i Norge?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Testet du om spilleren fortsatt "hakker" i opptakene? I praksis er det jo den samme spilleren som H120, bare med ny innpakning. Jeg har også hørt at den mangler optisk utgang slik som H120 hadde. Dessuten, støtter den waw??

 

Eneste gode nyhet for opptaksinteresserte er innstilling av volum, men hvis de irriterende hakkene som ødelegger ethvert godt opptak er borte, an en jo rope hurra.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Testet du om spilleren  fortsatt "hakker" i opptakene? I praksis er det jo den samme spilleren som H120, bare med ny innpakning. Jeg har også hørt at den mangler optisk utgang slik som H120 hadde. Dessuten, støtter den waw??

 

Eneste gode nyhet for opptaksinteresserte er innstilling av volum, men hvis de irriterende hakkene som ødelegger ethvert godt opptak er borte, an en jo rope hurra.

Opplevde ikke noe hakking ved opptakene. Tror jeg glemte å linke til en sample i testen. Dessverre bare på 27 sekunder, men opplevde ingen problemer ved lengre opptak: http://www.hardware.no/tester/lyd/iriver_h320/AUDIO000.MP3 (opptaket var nok litt for høyt)

 

Forøvrig er det nok ingen optisk utgang, kun en egen minijack som ikke går gjennom forsterker.

Lenke til kommentar

Man har også mulighet til å tømme minnekortene sine på en iPod om man kjøper en Belkin iPod Media Reader

 

Denne koster 990 hos apple.no (eller kjøp travelkit til 1299 og få med mic og ekstra batteripakke). Når en 20 gb iPod koster ca 900kr mindre enn 20gb versjonen av dette iRiver produktet, så hadde det for meg vært en smal sak å velge iPod'en. Kunne kanskje vært noe å tatt med i konklusjonen.

 

Ellers bra test :thumbup:

Lenke til kommentar
Man har også mulighet til å tømme minnekortene sine på en iPod om man kjøper en Belkin iPod Media Reader

 

Denne koster 990 hos apple.no (eller kjøp travelkit til 1299 og få med mic og ekstra batteripakke). Når en 20 gb iPod koster ca 900kr mindre enn 20gb versjonen av dette iRiver produktet, så hadde det for meg vært en smal sak å velge iPod'en. Kunne kanskje vært noe å tatt med i konklusjonen.

 

Ellers bra test :thumbup:

Sa han at det ikke gikk ann på Ipod? :p

 

Bra test, og bra produkt igjen av iRiver.

Lenke til kommentar
Man har også mulighet til å tømme minnekortene sine på en iPod om man kjøper en Belkin iPod Media Reader

 

Denne koster 990 hos apple.no (eller kjøp travelkit til 1299 og få med mic og ekstra batteripakke). Når en 20 gb iPod koster ca 900kr mindre enn 20gb versjonen av dette iRiver produktet, så hadde det for meg vært en smal sak å velge iPod'en. Kunne kanskje vært noe å tatt med i konklusjonen.

 

Ellers bra test :thumbup:

Den "tingen" der gjør jo iPod'en mye større enn iRiveren... Og når den da i tillegg blir dyrere enn iRiveren hvis du legger sammen, så synes jeg at iRiveren virker som et opplagt valg.

Lenke til kommentar
God test (igjen)! Helt enig med deg om at prisen var altfor drøy, selv med ekstra funksjonalitet som å lese andre usb-enheter. Synes dog det ikke gjør noe om den er litt større enn ipod når den allikevel inneholder så mye moro.

 

Et spørsmål ang. iRiver: Veit du om de har verdensgaranti, altså om man kjøper spilleren i f.eks. Tyskland kan man levere den inn i Norge?

Nei, ikke verdens garanti. Kjøper du den i danmark, har du garanti i norden!

Lenke til kommentar
Helt Ok test, med en interessant skirveleif: Det var totalt ukjent for meg at "nyere operativsystemer ikke trener USB2-drivere". ;-P

Det er jo et velkjent faktum. Har du noen gang hørt om et operativsystem som trener sine drivere kanskje? Drivere ligger der fra før, og trengs ikke holdes i form for å fungere *ro ro ro* :blush:

 

Rettet :thumbup:

Lenke til kommentar
Helt Ok test, med en interessant skirveleif: Det var totalt ukjent for meg at "nyere operativsystemer ikke trener USB2-drivere". ;-P

Det er jo et velkjent faktum. Har du noen gang hørt om et operativsystem som trener sine drivere kanskje? Drivere ligger der fra før, og trengs ikke holdes i form for å fungere *ro ro ro* :blush:

 

Rettet :thumbup:

OK, off-topic, men: Makes perfect sense: ikke pokker om jeg fikk USB2-driverne til HKet mitt til å funke til å begynne med, men etter en stund med trening, så gikk det helt greit.

 

On-topic: testen var helt grei den, men jeg synes den var en smule "feilpostet". Jeg er litt i tvil om jeg synes MP3-spiller-tester egentlig hører inn under hardware i det hele tatt. Passer denslags ikke bedre inn under Barbara.no? i tillegg vil en slik eventuell flytting fri opp tid og krefter for dere på HW, slik at vi kan få flere tester av hovedkort, grafikkort, harddisker etc. Win-win situation!

Lenke til kommentar

Åååh, denne testen og denne spilleren har jeg ventet på lenge. Helt siden min tredje iPod gikk føyken og jeg ble lei, har jeg siklet på Ihp serien til iRiver. Men det er to ting på denne siste modellen som jeg ikke kan fatte og begripe - mangelen på optisk utgang, og det manglende displayet. Hvorfor i all verden har de tatt vekk displayet på fjernkontrollen? Dette i seg selv var jo et av de bedre argumentene for å kjøpe denne fremfor iPoden. Når en har 40 Gb med musikk og spilleren ligger i sekken/lomma, er det greit å kaste et blikk på kontrollen for å finne ut hvilken låt man hører på.

 

Når det gjelder prisen - jeg har en kamerat i statene som kommer på besøk neste måned, og da vurderer jeg å kjøpe den via ham...

 

Edit:

 

Etter litt sjekking på irivernordic.com forumet, viser det seg at man faktisk kan bruke den gamle kontrollen på den nye modellen. Er å få kjøpt løs fra Directman.com.

Endret av ibsen
Lenke til kommentar
On-topic: testen var helt grei den, men jeg synes den var en smule "feilpostet". Jeg er litt i tvil om jeg synes MP3-spiller-tester egentlig hører inn under hardware i det hele tatt. Passer denslags ikke bedre inn under Barbara.no? i tillegg vil en slik eventuell flytting fri opp tid og krefter for dere på HW, slik at vi kan få flere tester av hovedkort, grafikkort, harddisker etc. Win-win situation!

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Dette er jo nettopp en harddisk som er testet, med usb-funksjon og masse digg. Hadde det vært snakk om en discman som ble testet hadde jeg også reagert, men denne deilige dingsen fra iRiver passer etter min mening veldig godt på hw.no.

 

PS: Veldig bra test! Skjermbildene fra displayet var veldig hjelpsomme for å få et innblikk i hvordan spilleren fungerer. Takk!

Lenke til kommentar
On-topic: testen var helt grei den, men jeg synes den var en smule "feilpostet". Jeg er litt i tvil om jeg synes MP3-spiller-tester egentlig hører inn under hardware i det hele tatt. Passer denslags ikke bedre inn under Barbara.no? i tillegg vil en slik eventuell flytting fri opp tid og krefter for dere på HW, slik at vi kan få flere tester av hovedkort, grafikkort, harddisker etc. Win-win situation!

Jeg kunne ikke vært mer uenig. Dette er jo nettopp en harddisk som er testet, med usb-funksjon og masse digg. Hadde det vært snakk om en discman som ble testet hadde jeg også reagert, men denne deilige dingsen fra iRiver passer etter min mening veldig godt på hw.no.

 

PS: Veldig bra test! Skjermbildene fra displayet var veldig hjelpsomme for å få et innblikk i hvordan spilleren fungerer. Takk!

Joda, som jeg sier er DENNE testen helt grei, men jeg tenkte på mp3-spiller tester generelt. Forøvrig finnes det jo en haug med ulike portable harddisker som har de samme usb-funksjonene som denne, men som ikke spiller musikk.

Lenke til kommentar
OK, off-topic, men: Makes perfect sense: ikke pokker om jeg fikk USB2-driverne til HKet mitt til å funke til å begynne med, men etter en stund med trening, så gikk det helt greit.

 

On-topic: testen var helt grei den, men jeg synes den var en smule "feilpostet". Jeg er litt i tvil om jeg synes MP3-spiller-tester egentlig hører inn under hardware i det hele tatt. Passer denslags ikke bedre inn under Barbara.no? i tillegg vil en slik eventuell flytting fri opp tid og krefter for dere på HW, slik at vi kan få flere tester av hovedkort, grafikkort, harddisker etc. Win-win situation!

Der tror jeg du bør tenke over ting og tang - Folk har forskjellige områder de er flinke på, og derfor er det unaturlig at å frata enkelte den oppgaven de har for å skyfle det over på noen annen vil være en god løsning. Nå vet jeg ikke om DesertGlow beskjeftiger seg med mange andre ting enn Mp3-spillere og sådan når det gjelder testing...Men det er jo naturlig at det ikke er de samme folkene som tester alt - så det eneste som står igjen som spørsmål er jo da om dere gidder å surfe over på barbara.no for å lese mp3-spillertester der. Ofte blir jo ting fra barbara postet på forsiden til hw.no - så jeg ser egentlig ikke problemet....

 

Ibsen: hvordan har du greid å drept 3(!) iPod'er??? Spiller du fotball med de, eller bare hiver du de til vask (en kamerat av meg gjorde det...Fikk bilde av en iPod med kryss i øynene på skjermen da han prøvde å starte den :cry: )

 

Forresten så er det utrolig mye kult ekstrautstyr til iPod'ene som er argumenter fremfor å kjøpe en iRiver med USB-port og relativt lite muligheter for ekstrautstyr. (Prøver ikke å pushe iPod her, men jeg bare sier hva jeg mener...)

 

litt sånn btw. Den Belkin Media Reader leser minnekortene, og dermed går overføringen kjappere enn om man må gjennom kameraet først....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...