Gå til innhold

OLED blir voksent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gleder meg til å teste disse skjermene.

 

Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid :(

Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år :)

 

 

Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel :D

Gleder meg veldig til OLED selv, har tro på at det kan bli bra og billig. Jeg håper at det tar litt kortere tid en 5 år, satser på at folk ønsker oled-skjermer så fort som mulig, slik at ingeniørene får kjørt seg, men desverre pleier slike ting alltid å ta lengre tid enn man håper :(.

 

Vet du hva slags responstid og levetid det er snakk om på denne skjermen forresten? Sist jeg sjekket lå levetiden på i underkant av 10000 timer, og det er veldig lite, hadde håpt de allerede hadde forbedret det litt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gleder meg til å teste disse skjermene.

 

Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid :(

Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år :)

 

 

Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel :D

eeehm, OLED skal jo ha god responstid, skal ikke merke forskjell fra en CRT.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å teste disse skjermene.

 

Men problemene de sliter med er høy responstid og lav levetid :(

Tror ikke dette er en seriøs konkurent før om 5-6 år :)

 

 

Edit: glemte å si: drit bra bra artikkel :D

Synes det stod i artikkelen at OLED hadde responstid som CRT og kvaliteter som LCD jeg. En slags flat CRT skjerm... :hmm:

 

Men det har ikke vært noen dans på roser å få det til: - I motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, har disse monitorene støtte for alle farger, og de har svært høy responstid, sier Samsung i en pressemelding.

 

- Skjermerne er også mye lysere, og kan støtte bevegelige bilder i superhøy kvalitet.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Men det har ikke vært noen dans på roser å få det til: - I motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, har disse monitorene støtte for alle farger, og de har svært høy responstid, sier Samsung i en pressemelding.

 

- Skjermerne er også mye lysere, og kan støtte bevegelige bilder i superhøy kvalitet.

Det må vel være trykkfeil i artikkelen. Hvorfor skulle Samsung si at i motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, så har disse monitorene svært høy responstid? Det vil jo i så fall være en videreutvikling til det værre. :ermm:

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Flott. Gleder meg til disse monitorene kommer på markedet. Kan disse panelene brukes i videoprojektorer også tro, siden de kan bruke LCD der også?

 

P.S.:

 

I tillegg er panelene tre ganger så tynne som LCD-ene

 

Litt rar formulering, men regner med at det menes noe sånt som "I tillegg har panelene kun en tredjedel av tykkelsen til LCD-panelene".

 

Edit: Så at flere har kommentert det samme som meg ang. responstid

Endret av arciryon
Lenke til kommentar
Men det har ikke vært noen dans på roser å få det til: - I motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, har disse monitorene støtte for alle farger, og de har svært høy responstid, sier Samsung i en pressemelding.

 

- Skjermerne er også mye lysere, og kan støtte bevegelige bilder i superhøy kvalitet.

Det må vel være trykkfeil i artikkelen. Hvorfor skulle Samsung si at i motsetning til produktene som ble utviklet tidligere, så har disse monitorene svært høy responstid? Det vil jo i så fall være en videreutvikling til det værre. :ermm:

Det står nå LAV responstid i artikkelen. :)

Endelig en 17" med 1600x1200, det blir toppers. Venter bare på en Widescreen-utgave med UXGA+ nå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...