Gå til innhold

Prescott 2,4 GHz dukker opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser? For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

Lenke til kommentar

ITbutikken som så flott lanserte Prescott i prislisten til stor ståhei allerede januar har igjen bare denne:

Intel® Pentium® 4 Prescott/2.8GHz SKT 478 533MHz FSB 1MB Cache - Hyper-Threading - 1.645,-

(Og den er mer enn 4 dg. unna :green: )

At en 2,4GHz uten HT dukker opp er vel bare et tegn på dårleg yield...

Mine tanker om Hyper-Threading er at det har større markedsføringsverdi enn nytteverdi. (Ikke start diskusjonen jeg vet at jeg er ganske alene om det :green: )

Lenke til kommentar
Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64  3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

 

Link?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser?  For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

*Støttes*

Lenke til kommentar
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser?  For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

at du(snekkern) i det hele tatt gidder å forsvare intel hvær bidige gang det kommer en liten bemerking finner jeg ganske fasinerende. lurer på om du er på grensen til fanatisk... :dontgetit:

 

og den var litt morrsom den kommentaren fra snorreh

 

edit: typo

Endret av zadu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser?  For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

*Støttes*

Støtter den posten som han du du støtter siterte.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser?  For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

at du(snekkern) i det hele tatt gidder å forsvare intel hvær bidige gang det kommer en liten bemerking finner jeg ganske fasinerende. lurer på om du er på grensen til fanatisk... :dontgetit:

 

og den var litt morrsom den kommentaren fra snorreh

 

edit: typo

Unnskyld meg men jeg forsvarer hverken Intel eller amd her , det jeg påpeker er at så snart det er noe ang Intel så er det så ille, men da det tidligere her på forumet var noen som lurte på forskjellen mellom A64 3000 og 3200 og hvorfor så ble det antydet at dette sannsyneligvis var cpuer som ikke klarte 3200 testen og derfor ble solgt som 3000 istedenfor å kasseres . Dette bel da av amd fans applaudert som genialt , det viste jo bare at amd hadde økonomisk sans .

Når det så begynnes og spekuleres i hvorfoe Intel kommer med en 2,4 og samme løsning nevnes så er det forferdelig galt :wow:

Men selvfølgelig er det jeg som er Intelfanatiker :roll:

Nei problemet her er at dere ikke ser splinten i andres øye på grunn av bjelken i deres eget :thumbup:

Det jeg skrev var heller ikke for å henge ut snorreh da han skriver mye bra om mangt .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser?  For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

Ja, snorreh går for langt i å disse Intel her, f.eks. for 3.4 som ikke skulle vært ute nå uansett. Det er selvsagt naturlige grunner til at Intel gjør som de gjør. Men du går også for langt den andre veien.

 

Forskjellen er at Intel går ganske langt ned i klokkefrekvens med en gang (2.8 -> 2.4), at de ikke har annonsert dette i forveien (et uventet trekk i industrien), samt at dette skjer rett etter lansering. Det tyder, som en eller annen sa, på at Intel har litt dårlig yield for tiden, og det må det jo være lov å påpeke?

 

For øvrig kommer nok AMD også med lavere klokkede A64-versjoner etter hvert (2800+, evt. andre også), og jeg vedder på at Snakker'n da er raskt ute med å disse AMDs hylekor "for å ha slengt Intel full i drit, mens AMD nå opplever akkurat det samme". ;)

 

Edit: Jeg var visst forut for min tid. Ser at Snakker'n allerede har tatt opp dette argumentet med at "AMD jo gjør akkurat det samme, så hvorfor klager man på Intel?" mens jeg skrev denne posten. Haha, noen mønstre gjentar seg evig!

 

PS: Det er ingen som har kalt deg Intel-fanatiker de siste 10 Intel-AMD-trådene, Snakker'n. Likevel drar du det frem i tide og utide...

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Støtter den posten som han du du støtter siterte.

Unødvendig quoting er mange ting, men det omfatter quoting av ting som har

blitt sitert fra før. Det omfatter også svært lange poster. Slike poster skal

kuttest ned når du siterer dem, slik at de bare inneholder de spørsmålene du

svarer på. Rett under der du har sitert noen, skal du svare på spørsmålene som

du siterte, slik som vist over.

 

Vennligst forsøk å slå opp i nettiketten på hvordan skikkelig quoting skal foregå og unngå slike dustete kommentarer.

 

Og dere andre, sørg for å holde dere på et sakelig nivå i dag okay? Bare fordi en eller annen idiot troller litt for å få dere sure: DONT FEED THE TROLL! Vennligst forsøk å ikke synke til deres nivå, okay? :)

Lenke til kommentar
Bra at Prescott skalerer bra den andre veien i det minste :)

 

Er dette en skjult innrømmelse fra Intel sin side at Prescott produserer for mye varme på høye klokkefrekvenser?  For vi har enda til gode å se Prescott 3.4GHz... :blush:

Må du slutte med det der anti Intel tullet du bedriver, en hver anledning du finner så bruker du den til å kaste dritt om Intel :wow: De gjør jo bare akkurat det samme som amd , nemmelig de cpuene som er for dårlige/har feil og ikke kan selges som A64 3200 stempler de A64 3000 i ræva på og hiver dem ut på markede, men da er det helt ok :roll:

Ja, snorreh går for langt i å disse Intel her, f.eks. for 3.4 som ikke skulle vært ute nå uansett. Det er selvsagt naturlige grunner til at Intel gjør som de gjør. Men du går også for langt den andre veien.

 

Forskjellen er at Intel går ganske langt ned i klokkefrekvens med en gang (2.8 -> 2.4), at de ikke har annonsert dette i forveien (et uventet trekk i industrien), samt at dette skjer rett etter lansering. Det tyder, som en eller annen sa, på at Intel har litt dårlig yield for tiden, og det må det jo være lov å påpeke?

 

For øvrig kommer nok AMD også med lavere klokkede A64-versjoner etter hvert (2800+, evt. andre også), og jeg vedder på at Snakker'n da er raskt ute med å disse AMDs hylekor "for å ha slengt Intel full i drit, mens AMD nå opplever akkurat det samme". ;)

 

Edit: Jeg var visst forut for min tid. Ser at Snakker'n allerede har tatt opp dette argumentet med at "AMD jo gjør akkurat det samme, så hvorfor klager man på Intel?" mens jeg skrev denne posten. Haha, noen mønstre gjentar seg evig!

 

PS: Det er ingen som har kalt deg Intel-fanatiker de siste 10 Intel-AMD-trådene, Snakker'n. Likevel drar du det frem i tide og utide...

Måtte bare svare deg her da det ikke ser ut som du har lest det du quoter ,for det første du sier det er ingen som har kalt meg Intelfanatiker de ti siste poster .

I nettop den posten jeg quoter er det jo en som anntyder akkurat dette da ;)

Ja jeg sa at amd gjorde akkurat det samme , det var jeg nesten nødt til da det var det som var sammeligningsgrunnlaget og akkurat det var så genialt av amd , det ble også diskutert den gang om at en 300 bare ville være på 1,8 og det var jo også annsett som bra .

Når du skall rekke frem slike ting bør du se sammenhengen i saken , jeg trakk det frem her for å vise hvor forskjellig dere ser på ting alt etter hvilket navn produsenten har . Jeg har nemmelig aldri før nevnt dette i en eneste post at det var negativt av amd og komme med en mindre cpu, det har jeg heller ikke sagt her , det eneste jeg viser til er deres dobbeltmoral i slike saker .

 

PS: Ser du kaller meg for Snakker`n , greit nok at du synest jeg uttaler meg for ofte , lurer bare på om du ikke tåler andres synspunkter/meninger da din formulering i så måte anntyder det .

Bruker som regel å være slik at folk som ikke takler/godtar andres meninger legger inn "hånelige" anntydninger i sine innlegg :roll::roll:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Dere er som vanlig ganske fanatiske her. Er 100% enig med snekkeren. Dere må tåle at ikke all god omtale er bundlet til AMD, og all dårlig omtaler er bundlet Intel. Eller at det skal være mulig å skrive ordet Intel og ikke bli klasifisert som en Intel fanatiker.

 

Hva har folke i mot Intel? Hva har Intel gjort mot deg?

Det hørse ut som om Intel har drept halve familinen til mesteparten av folke på dette forumet.

 

Over til saken. Dette var vel ikke så overaskende, de ser at de forsatt må en veldig rimelig CPU som kan brukes til noe. P4E 2,8Ghz koster jo 1800,- og en AMD 2800+ koster mye mindre, samme er det med AMD 2500+ Og de vil kvitte seg med P4 (NW), jo flere P4E som blir produsert jo blilligere blir de.

 

At 3,4Ghz P4E ikke er ute her ikke så praktisk betydning, det er nesten umulig å merke forskjell på en 2,5 og en 3,2Ghz prosessor. HD er dagens flaskehals ikke prosessorene. At ikke de har HT er rett og slett rart, den kommer til å tape mye på det, dette kan bety at det bare er en midliertidig ting. spes. siden om ikke lenge kommer HT2,0 på markede.

 

Intel har nok flere ess på hånden, hørte noen rykter om P. mobil, som de hadde klart å få opp på 2,5Ghz noe som ville tilsvart ca 3,5ghz på en P4E. Men disse "ryktene" må nok taes med noen basseng med salt.

 

Hadde ikke overasket med at Intel ville tjene på at de er "the under dog" kommer vel med noe som vil slå AMD, men da må de først få en avtale med IBM angående SSOI (strained silicon on insulator).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...