Gå til innhold

AMDs ferskeste skjermkort har dobbelt så mye minne som oppgitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antas RX 480 å være et bra kjøp? Hvis de kommer med en litt mindre støvsuger-aktig kjøler enn referansekortet, og prisen hol

der seg på 970-nivå, så KANSKJE.

Har referansekortet og kan avkrefte at kjøleren er en støvsuger.

 

Veldig stillegående selv i spill. Vil vel si lydnivået er noe det samme som GTX 980 med referansekjøleren.

 

Når det er sagt vil jeg uansett anbefale folk å kjøpe tredjepartkort når de kommer. Regner selv med jeg bytter, enkelt og greit pga referansekjøler ikke egner seg et fnugg til overklokking.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Antas RX 480 å være et bra kjøp? Hvis de kommer med en litt mindre støvsuger-aktig kjøler enn referansekortet, og prisen holder seg på 970-nivå, så KANSKJE.

 

Så du synes Nivida 1080 er et godt kjøpt koster 7000-8000 kr.? Jeg har AMD 290 nu får 25 fps, og Nivida 1080 får 50 fps. på Rise Of The Tom Raider i 4K.

Det koster mer enn det smaker. Jeg tok opp bestilling på komplett, men avbestilte på grunn av prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det i det hele tatt påvist noen særlig forskjell på 4GB og 8GB, utenom klokkefrekvens? Hvilke spill er det som evt. utnytter mer enn 4GB?

Grand Theft Auto VI

 

 

GTA 6 er jo et spill som ikke har kommet ut enda, så dermed er det ikke akkurat mulig å "påvise" noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Antas RX 480 å være et bra kjøp? Hvis de kommer med en litt mindre støvsuger-aktig kjøler enn referansekortet, og prisen holder seg på 970-nivå, så KANSKJE.

Så du synes Nivida 1080 er et godt kjøpt koster 7000-8000 kr.? Jeg har AMD 290 nu får 25 fps, og Nivida 1080 får 50 fps. på Rise Of The Tom Raider i 4K.

Det koster mer enn det smaker. Jeg tok opp bestilling på komplett, men avbestilte på grunn av prisen.

 

 

Hva?

Lenke til kommentar

 

 

Antas RX 480 å være et bra kjøp? Hvis de kommer med en litt mindre støvsuger-aktig kjøler enn referansekortet, og prisen holder seg på 970-nivå, så KANSKJE.

Så du synes Nivida 1080 er et godt kjøpt koster 7000-8000 kr.? Jeg har AMD 290 nu får 25 fps, og Nivida 1080 får 50 fps. på Rise Of The Tom Raider i 4K.

Det koster mer enn det smaker. Jeg tok opp bestilling på komplett, men avbestilte på grunn av prisen.

 

 

Hva?

Hva hvorfor? Jeg fikk det resultatet på bencmark. Gutten min.

Lenke til kommentar

 

 

 

Antas RX 480 å være et bra kjøp? Hvis de kommer med en litt mindre støvsuger-aktig kjøler enn referansekortet, og prisen holder seg på 970-nivå, så KANSKJE.

Så du synes Nivida 1080 er et godt kjøpt koster 7000-8000 kr.? Jeg har AMD 290 nu får 25 fps, og Nivida 1080 får 50 fps. på Rise Of The Tom Raider i 4K.

Det koster mer enn det smaker. Jeg tok opp bestilling på komplett, men avbestilte på grunn av prisen.

 

 

Hva?

Hva hvorfor? Jeg fikk det resultatet på bencmark. Gutten min.

 

 

La meg prøve igjen: Hvordan klarte du å drømme opp at jeg mener at GTX 1080 er et godt kjøp, og hvor passer 290-kortet ditt inn i diskusjonen?

 

Til slutt føler jeg det er på sin plass å påpeke at det, siden jeg har vært på dette forumet i snart 15 år, er overhengende sannsynlig at jeg har fått hår både på taska og andre steder, og at karakteristikken "gutten min" passer dårlig i dette tilfellet i alle tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noe vits med over 4 GB minne med dette kortet?

Da skyrim 4k eller GTA 5 eller andre 4k spill uansett får problemet da GPU ikke er rask nok?

 

Eller er 8 GB ram kun et salgstriks same med man kan få 8 GB minne også på 4 GB versjonene, da AMD antar minnet ikke funger eller er defekt. Velger de å selge det som 4 GB kun for å slippe reklamasjon?

 

Uansett blir det fint med OC kort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...