Gå til innhold

TEST: TarDisk Pear 256 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å klare meg med 256Gb disk på min laptop investerte jeg i en NAS fra Seagate. Kostet vel 2600kr for 6TB for ett år siden.

 

Ligger som en egen disk på "min datamaskin" og fungerer flott også utenfor nettverket. Dog litt tregere skrive\lesehastighet grunnet kryptering.

 

Da har jeg også ekstra lagrinsplass på nettbretter, den stasjonære maskinen, og fruen har ekstra plass på sine dingser. Samt at tv'en streamer innhold sømløst via sin smartfunksjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er skeptisk til dette konseptet, i hvert fall så lenge det ikke er helt klart hvilke filer som havner hvor... Blir system-filer lagt på dette minnekortet?

 

Hvorfor ikke bare bruke et raskt SD-kort som en ekstra drive, og bruke dette til å lagre ting som musikksamlingen, dokumenter, osv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du har tydeligvis misforstått poenget med denne...

 

So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka.

Er vel litt det med at du ikke har en del av minnekortet som henger utenfor pc'n. Er kjipt om du putter pc'n i sekken også brekker minnekortet.. også ender deler av den til å sitte fast i pc'n ellnst.

Ja den er dyr, men det å si at det "ikke er billig å være mac" bruker pga at et minnekort er dyrt er jo litt.. feil.. Blir som å si at det ikke er billig å være pc-bruker fordi razer core(4000kr + norsk pris tilegg + grafikkort) koster mye f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du har tydeligvis misforstått poenget med denne...

 

So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka.

.......

Også er vel litt av greia med programvaren, at den gjør sånn at SSD'n i pc'n og minnekortet fungerer som én enhet.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget med å gjøre den om til intern lagring. Hvorfor ikke bare beholde den som en ekstra disk? Da kan man jo også fjerne den som man vil. Er det ikke mulig å installere programmer på minnekort i osx?

 

Går fint ann om du vet hvordan du gjør det. Man legger programmet på minnekortet også lager du bare et alias som du putter i "programmer" mappen din. Alias er vel ca det samme so men snarvei i windows.

Alternativt kan man bruke symblinks.

Lenke til kommentar

Hvordan påvirker det hastigheten på ssden? Går det i normalt tempo når det er ssden som blir brukt eller går det sakte hele tiden? Hvordan spres data over ssd og minnekort? Hva er det egentlig som skjer? Hva gjør denne "programvaren"? Å få to lagringsenheter til å fremstå som én er vel en temmelig smal sak både i linux/macos/windows nå til dags. Mystisk programvare med fancy navn er greit, men en teknologi-avis burde ta for seg hva som faktisk skjer.

 

Sånn jeg ser det så blir ulempene like store eller større enn fordelen her. Prisen er en av ulempene. Å slå sammen lagringsenhetene er både en fordel og en ulempe. Du okkuperer minnekortleseren. Hva skjer hvis du tar ut minnekortet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Du har tydeligvis misforstått poenget med denne...

 

So vidt eg kan sjå er det ein minnebrikke med programvare. Der programvaren koster like mykje som sjølve minnebrikka.

.......

Også er vel litt av greia med programvaren, at den gjør sånn at SSD'n i pc'n og minnekortet fungerer som én enhet.

 

 

Noe som er idioti da SSD'en er mange ganger kjappere og dette vil bare gjøre PC'n tregere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...