Gå til innhold

Med denne lille saken kan du lytte til Spotify-musikk på farten – uten mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis bare smartklokkene snart tilbyr streaming fra spotify fremfor kun offline-cache støtte som noen gjør så er alt gull.

 

EDIT:
Ser at denne også kun tilbyr offline-spotify. Ergo finnes dette allerede i smartklokker. Men er den superbillig så kanskje...

 

Ifølge produsenten er Mighty det første og eneste produktet i sitt slag som kan kjøre Spotify-musikk på denne måten, 

 

Ehrm, det blir å strekke den langt når man har denne støtten i smartklokker. 700,- uten støtte for trådløse øretelefoner? Nah.

 

Virkelig synd de ikke gjorde det som alle andre mangler, direkte streaming via sim og wifi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Selv så håper jeg heller The Dash kan få samme støtte, så hadde en sluppet både kabel og enda en ekstra enhet å drasse på..

Neitakk, ønsker ikke enda ett til IEM's med tilhørende klumpete design og dårlig passform :p

Mine er verken klumpete i design eller med dårlig passform, fungerer like godt i dusjen som når jeg løper på tredemølle.

Lenke til kommentar

Så det er en god gammeldags MP3-spiller som kun fungerer med MP3er lastet ned fra Spotify?

iPhone ble en suksess fordi den kombinerte iPod, telefon, og nettleser i en kompakt enhet, hvem er det dette produktet er ment å appellere til?

 

Hvis jeg kunne fått en iPod shuffle/nano-lignende sak med støtte for spotify hadde jeg kjøpt den på flekken. Mye bedre å drasse med seg en sånn liten dings på trening kontra dagens gigantiske telefoner.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at dette er en kul idé, men så tenker jeg at jeg allerede går rundt med flere enheter allerede som har Spotify med offline-støtte. For eksempel mobiltelefonen. Dette blir bare enda en dings som aldri blir brukt.

 

Den dagen noen lager et CD-adapter som gjør at jeg kan spille Spotify fra bilen (som kun har CD-spiller og ikke AUX eller UBS-støtte) - da skal jeg kjøpe! :)

Lenke til kommentar

Trodde at slike lagringsstørrelser som 2 Gig, 4 Gig og gjerne også 1 Gig tilhørte fortiden. Men, da kan noen muligens informere om hvor hard komprimering Spotify arbeider med, så får man ting litt i perspektiv ihvertfall.  :wee:

Med Spotfy Premium og høyeste kvalitet valgt på offlinesynk (som jeg gjør på mobilen for å høre på annlegg i bilen) så blir den stakkarslige saken fylt opp milevis før man når grensen på 3333 låter.

 

~2.4MB per minutt i Premium kvalitet. Si at en gjennomsnittlig sang er 4min. 3333 sanger tilsvarer da 32GB data. (basert på gammel FAQ info som kan ha endret seg).

 

Quality 96 kbps => 0.72 MB per minute. (Only in Mobile these days)

Quality 160 kbps => 1.2 MB per minute. (Free, Unlimited, Premium)

Quality 320 kbps => 2.4 MB per minute. (Premium. Desktop, some mobile platforms and some other Spotify devices

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Rett og slett et genialt, vel ikke veldig oppfinnsomt, men heller etterlengtet produkt som Spotify burde laget selv for lenge side ! Ikke akkurat mange som styrer med MP3 lenger og eneste alternativet man har hatt til Spotify har vært å dra med seg telefonen. Folk jogger rundt / trener med telefoner større en bicepsen på armen, ikke bare set det dumt ut, men det må være irriterende å bære en telefon der, spesielt når alt de ønsker å oppnå er å spille favorittlisten sin fra Spotify.

Lenke til kommentar

For at et slikt produkt skal funke i 2016 fremfor 2012 så må et par ting på plass.

 

- 32GB lagringsplass for offline sync.

- Støtte for streaming via WiFi og helst også støtte for SIM/Data. (oppsett via PC/mobil)

- Minimun mulighet for streaming via hotspot ol.

- Trådløsstøtte for øretelefoner og bilstereo

- Lading via usb.

 

Noe av dette finnes nok men har man ikke denne totalpakken som nevnt over så skiller man seg ikke ut i det hele tatt og presenterer bare noe som allerede finnes i andre bedre produkter etc. Ser ingenting med denne dingsen som man ikke får i en smartklokke eller mobiltelefon i dag.
 

Når ovenstående kommer på kickstarter så skal jeg vurdere deltakelse.

Lenke til kommentar

 

Trodde at slike lagringsstørrelser som 2 Gig, 4 Gig og gjerne også 1 Gig tilhørte fortiden. Men, da kan noen muligens informere om hvor hard komprimering Spotify arbeider med, så får man ting litt i perspektiv ihvertfall.  :wee:

Med Spotfy Premium og høyeste kvalitet valgt på offlinesynk (som jeg gjør på mobilen for å høre på annlegg i bilen) så blir den stakkarslige saken fylt opp milevis før man når grensen på 3333 låter.

 

~2.4MB per minutt i Premium kvalitet. Si at en gjennomsnittlig sang er 4min. 3333 sanger tilsvarer da 32GB data. (basert på gammel FAQ info som kan ha endret seg).

 

Quality 96 kbps => 0.72 MB per minute. (Only in Mobile these days)

Quality 160 kbps => 1.2 MB per minute. (Free, Unlimited, Premium)

Quality 320 kbps => 2.4 MB per minute. (Premium. Desktop, some mobile platforms and some other Spotify devices

 

Spotify tillater offline-avspilling av opptil 3333 låter på opptil tre forskjellige enheter. Det vil si at hvis enheten som annonseres for her hadde vært fyllt opp med musikk på 32GB, så hadde du ikke fått lov til å bruke andre offline-enheter som offline-mode i Spotify.

Lenke til kommentar

Forståelig det, ellers kunne man i praksis hatt utallige tusen spor offline bare fordelt på x-antall enheter med samme premium kontoen.

Hvis én dings er god nok til å møte de fleste behov per dags dato, aka posten over, så har man ikke behov for flere dingser med de samme 3333 sporene offline.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Nå begynner de første enhetene å komme ut til folket, jeg fikk min her om dagen. Førsteinntrykket er bra.  Oppsett og synking styres gjennom en egen app (både iOS og Android) som er intuitiv. Enheten er sammenliknbar med iPod Nano 6 i størrelse, men bygger mer i høyden. Ingen skjerm, men enheten leser opp navnet på spillelisten du spiller fra. Parring til noen billige noname bluetooth-øretelefoner fra aliexpress gikk greit. Lyden er som forventet og like bra som om jeg spiller fra iPod eller iPhone. Bilde sammen med min gamle traver iPod Nano 6.

 

.post-22689-0-66051100-1498734131_thumb.jpeg

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...