Gå til innhold

Nå skal det futuristiske supertoget testes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke så veldig behagelig å sitte slik. Ingen mulighet til å reise seg eller gå på toalettet, det må være slitsomt på lengre reiser.

 

Tja, etter planen skal Hyperloop ta passsjerer fra San Fransisco til Los Angeles på 30 minutter. Spørs om det er nødvendig med toalettbesøk akkurat på den korte tiden... :)

Lenke til kommentar

 

Ser ikke så veldig behagelig å sitte slik. Ingen mulighet til å reise seg eller gå på toalettet, det må være slitsomt på lengre reiser.

Tja, etter planen skal Hyperloop ta passsjerer fra San Fransisco til Los Angeles på 30 minutter. Spørs om det er nødvendig med toalettbesøk akkurat på den korte tiden... :)

 

 

Kjenner jeg flyreisende godt så er det nødvendig med toalett etter bare 5 minutter :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skeptikerne kan jo også ta grundig feil, men om noe skulle gå galt og det blir en krasj, skjer det på uhorvelig kort tid, da.... så smertene varer ikke så lenge før det blir mørkt, i det minste.

 

Ja, skulle det oppstå en kollisjon, at vogna treffer en stolpe, eller noe, er det over og ut. 

Litt på samme måte som med fly; skjer det en kollisjon i lufta, eller problemer under letting/landing, er det som regel bye bye. Hjelper ikke mye med jalla magebelte og redningsvest da … 

 

Allikevel velger folk å fly. Som aldri før faktisk – vi tar bare mer og mer fly, og det ser ikke ut til å være noen som klarer å utfordre flyenes overlegenhet over andre transportmidler. Til nå. Blir spennende å se, men å sende folk i “rør-post” mellom de aller største byene i verden, ser jeg på som en god idé!

 

Ser ikke så veldig behagelig å sitte slik. Ingen mulighet til å reise seg eller gå på toalettet, det må være slitsomt på lengre reiser.

 

og ingen trenger å ha med seg bagasje på turen fra LA til San Francisco?

 

Vogna som journalisten her har benyttet, er fra de første skissene – slik jeg har forstått det. Andre artikler (var det her, eller på tu.no?) har gitt uttrykk for at kapslene vil bli større. Dette for å gi bedre komfort, men også for å kunne frakte noe gods...

 

Hvis hele reisen tar 20 minutter, klarer man seg uten toalettbesøk. Men det krever at man ikke må stå å stampe i innsjekkingskøer o.l. før avgang. Flyplassene er jo nærmest designet for avlatings-problemer, der man først må vente i 45 minutter før innsjekking starter (les: drikke brus/kaffe), så starter innsjekking, og man får lov til å stå i kø i “tunellen” ned til flyet. Men nei, det kan gå enda 15-20 minutter før du sitter i fastspent i setet ditt. Så må piloten vente på ledig sluse, og på større flyplasser kan man oppleve nye 15-20 minutter før man har tatt av.. 

 

Hvis det blir noe av det samme med Hyperloop; lange innsjekkingskøer, ombord-køer, etc., tror jeg nok det må installeres toaletter i vognene. (Og kanskje må det installeres uansett?) Men hvis det blir litt mer som t-bane; altså at man hopper fritt på vogna når den ankommer, og er fremme 15 minutter senere, klarer man seg uten toalett i selve vogna..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ser ikke så veldig behagelig å sitte slik. Ingen mulighet til å reise seg eller gå på toalettet, det må være slitsomt på lengre reiser.

Tja, etter planen skal Hyperloop ta passsjerer fra San Fransisco til Los Angeles på 30 minutter. Spørs om det er nødvendig med toalettbesøk akkurat på den korte tiden... :)

 

 

Kjenner jeg flyreisende godt så er det nødvendig med toalett etter bare 5 minutter :D

Jeg tenker nok at med den hastigheten og mulige gkrefter, vil man bli anbefalt å gå på do først.

Om ikke, kan det i tilfelle være lurte.

Og er man så ignorant at man ikke går på do før man MÅ sitte fast spent i 30-45 min, så får man vel takke seg selv for eventuelle smerter/uhell.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...