Gå til innhold

Nå betaler 6,5 millioner mennesker for Apple Music


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det verd å gå over til Apple music? Stort sett fornøyd med Spotify. Men mye tull med appen på iPhone. Bedre lydkvalitet f.eks?

Etter mening, ja. Apple Music fungerer mye bedre for meg enn det jeg syns Spotify gjorde. Men for mine døtre fungerer Spotify best fordi de syns det er lettere å dele spillelister og sånne ting der, antagelig fordi hele venneflokken også har Spotify...

 

Kvaliteten på lyden er meget bra i Apple Music, og jeg tror den er omtrent like god når du velger høyeste kvalitet i Spotify.

 

 

Det er vel like greit om du tester begge butikker og velger den du liker best...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det verd å gå over til Apple music? Stort sett fornøyd med Spotify. Men mye tull med appen på iPhone. Bedre lydkvalitet f.eks?

 

Du får jo en prøveperiode på hele 3-måneder, så er vel ingen grunn til å ikke prøve det ut? Lydkvaliteten er ikke noe dårligere enn hva Spotify tilbyr med High Quality / Extreme. Eneste ulempen og det jeg savner ifra Spotify er deling av spillelister, virker som man for det meste er låst til Apple sine kurerte spillelister noe jeg finner trist og begrensende selv om Apple pøser ut med relevante spillelister for det meste i et forrykende tempo. Også savner jeg muligheten for å "swipe" mellom sanger, med Spotify så kan du bla deg frem og tilbake mellom sanger ved å swipe frem og tilbake over album art, det kan du ikke i Apple Music av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

 

Er det verd å gå over til Apple music? Stort sett fornøyd med Spotify. Men mye tull med appen på iPhone. Bedre lydkvalitet f.eks?

 

 

Nei, bare av den grunn at apple har for mye makt når det gjelder musikk allerede.

Det er helt greit å basere sine kjøp på en idealistisk tanke, men verden går nok videre uansett. De ulike aktørene ønsker seg så mange kunder, og så mye makt, som mulig. Alle sammen. Noen lykkes riktignok bedre enn andre i dette kappløpet, men jeg tviler vel på at de få idealistene der ute utgjør store forskjellen.

 

Da ender vi nok opp med at det kan være like smart å velge de løsningene som fungerer best for en selv, når man trenger dem. Hvilken tjeneste det faktisk er, det er selvsagt opp til hver og en av oss.

Lenke til kommentar

 

Er det verd å gå over til Apple music? Stort sett fornøyd med Spotify. Men mye tull med appen på iPhone. Bedre lydkvalitet f.eks?

Etter mening, ja. Apple Music fungerer mye bedre for meg enn det jeg syns Spotify gjorde. Men for mine døtre fungerer Spotify best fordi de syns det er lettere å dele spillelister og sånne ting der, antagelig fordi hele venneflokken også har Spotify...

 

Kvaliteten på lyden er meget bra i Apple Music, og jeg tror den er omtrent like god når du velger høyeste kvalitet i Spotify.

 

 

Det er vel like greit om du tester begge butikker og velger den du liker best...:-)

Mao. er du gammel og grå, velger du Apple Music og Spotify om du er ung :p Fleip men litt fakta også.

 

Apple Music er så innesperret og lite sosialt. Funksjonen med å dele spillelister og sanger med venner, eller abonnere på spillelister fra gud og en hver mann i Spotify er gull verdt. Weekly discover og bpm musikk etter hvordan du trener osv... Apple Music er som en online iTunes, lite sosialt og hører hjemme på 90-tallet.

 

Apple må bare kaste fra seg iTunes og lage egen ny app for Apple music.. Mange som liker det tydeligvis, men hvor mange av disse abonnentene er de som uheldigvis har glemt å fjerne "automatisk fornyelse"? ;) Vi ser om et halvt år hvordan antall abonnerende kunder er.

 

Skal kaste meg på når de gjør det mer sosialt og med dele/abonnere funksjon, utenom deres egne håndplukkede kuratorer.

 

Liten forskjell i lydcodec, men Apple Music sin er vel litt bedre.. lite merkbart, med mindre du er en sær fyr med eget musikkrom og LP-spiller.

 

De som liker Apple Music, skal få lov til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi ser om et halvt år hvordan antall abonnerende kunder er.

 

Det er et godt forslag. Kan gjerne skjøte på med noen år til også, aktørene i det store streaming-markedet har nok langsiktige ambisjoner. Men la oss starte med en status neste sommer...

 

Mitt tips: Apple Music og Spotify er omtrent like store da.

Lenke til kommentar

 

 

Er det verd å gå over til Apple music? Stort sett fornøyd med Spotify. Men mye tull med appen på iPhone. Bedre lydkvalitet f.eks?

Etter mening, ja. Apple Music fungerer mye bedre for meg enn det jeg syns Spotify gjorde. Men for mine døtre fungerer Spotify best fordi de syns det er lettere å dele spillelister og sånne ting der, antagelig fordi hele venneflokken også har Spotify...

 

Kvaliteten på lyden er meget bra i Apple Music, og jeg tror den er omtrent like god når du velger høyeste kvalitet i Spotify.

 

 

Det er vel like greit om du tester begge butikker og velger den du liker best...:-)

Mao. er du gammel og grå, velger du Apple Music og Spotify om du er ung :p Fleip men litt fakta også.

 

Apple Music er så innesperret og lite sosialt. Funksjonen med å dele spillelister og sanger med venner, eller abonnere på spillelister fra gud og en hver mann i Spotify er gull verdt. Weekly discover og bpm musikk etter hvordan du trener osv... Apple Music er som en online iTunes, lite sosialt og hører hjemme på 90-tallet.

 

Apple må bare kaste fra seg iTunes og lage egen ny app for Apple music.. Mange som liker det tydeligvis, men hvor mange av disse abonnentene er de som uheldigvis har glemt å fjerne "automatisk fornyelse"? ;) Vi ser om et halvt år hvordan antall abonnerende kunder er.

 

Skal kaste meg på når de gjør det mer sosialt og med dele/abonnere funksjon, utenom deres egne håndplukkede kuratorer.

 

Liten forskjell i lydcodec, men Apple Music sin er vel litt bedre.. lite merkbart, med mindre du er en sær fyr med eget musikkrom og LP-spiller.

 

De som liker Apple Music, skal få lov til det :)

 

 

 

 

Vil tippe at de fleste som benytter Apple Music gjør det på en iOS-enhet og da via Music.app. Det er kun via desktop at du må via iTunes for å benytte Apple Music. Det i seg selv fungerer jo overraskende bra, ingenting negativt med det egentlig annet enn at Apple krever autorisering mot en Apple-ID for å benytte Apple Music i iTunes og de har fremdeles den idiotiske "du kan kun autorisere opp til fem iTunes-biblioteker mot en Apple-ID" så det blir jo håpløst å bruke andre steder enn i eget hjem.

Lenke til kommentar

Jeg personlig vil ikke bytte over til apple music fordi det er laget av apple for apple og det går imot at ting skal være universalt. Jeg personlig har en windows phone og hvis jeg skal kjøpe en apple watch så meg jeg kjøpe en Iphone noe jeg ikke vil. Jeg vil at hvis jeg har en android/ios/wp så vil jeg at usstyr som lages til og med fra samme produsent som tlf skal fungere på alle telefonen. feks sjekk ut microsoft sitt siste microsoft band. fungere på alle enheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig vil ikke bytte over til apple music fordi det er laget av apple for apple og det går imot at ting skal være universalt. Jeg personlig har en windows phone og hvis jeg skal kjøpe en apple watch så meg jeg kjøpe en Iphone noe jeg ikke vil. Jeg vil at hvis jeg har en android/ios/wp så vil jeg at usstyr som lages til og med fra samme produsent som tlf skal fungere på alle telefonen. feks sjekk ut microsoft sitt siste microsoft band. fungere på alle enheter

Lykke til med windows phone da ;) ps. Kommer en apple music app til android snart ;)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...