Gå til innhold

Du har sikkert sett denne logoen i utallige spill – nå eier Microsoft selskapet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke gammelt nytt at Microsoft kjøper opp "gammelt nytt".

Så lenge denne gamle nyheten fremdeles blir brukt og er etterspurt, så ser jeg virkelig ikke hvordan dette kan bli sett på som et dårlig kjøp.

 

Yess. Då blir Havock redusert til eit ubetydelig alternativ som kun virker i Microsoft sitt økosystem. Altso må man bruke DirectX og/eller Azure for å få full utnyttelse. Alle andre plattformer enn Windows og Xbox vil og gradvis bli fasa ut av lista over støtta system.

Tviler sterkt på at dette kommer til å skje. Trenden hos Microsoft etter Satya Nadella ble CEO har vært å åpne deres tjenester for andre plattformer. Hvem som helst kan bruke Azure, og Visual Studios blir for eksempel brukt av Naughty Dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

– Microsofts overtakelse av Havok fortsetter vår praksis med å gi utviklere de verktøyene de trenger for å være kreativite. Vi vil fortsete å innovere for å tjene våre utviklingspartnere. Deler av denne innovasjonen inkluderer å bygge den mest helhetlige skytjenesten, som vi akkurat har begynt å demonstrere i spill som Crackdown 3, sier Microsoft i en pressemelding

De sikter her til skytjenesten Microsoft Azure som de har hatt under arbeid en stund nå, men som vi kjenner best fordi den ble dratt frem under avdukingen av Xbox One.

 

Hva er Azure, og hva har en "helhetlig skytjeneste" noe med utviklingen av spill å gjøre? Er det GfWL 2.0?

Lenke til kommentar

 

 

– Microsofts overtakelse av Havok fortsetter vår praksis med å gi utviklere de verktøyene de trenger for å være kreativite. Vi vil fortsete å innovere for å tjene våre utviklingspartnere. Deler av denne innovasjonen inkluderer å bygge den mest helhetlige skytjenesten, som vi akkurat har begynt å demonstrere i spill som Crackdown 3, sier Microsoft i en pressemelding

De sikter her til skytjenesten Microsoft Azure som de har hatt under arbeid en stund nå, men som vi kjenner best fordi den ble dratt frem under avdukingen av Xbox One.

 

Hva er Azure, og hva har en "helhetlig skytjeneste" noe med utviklingen av spill å gjøre? Er det GfWL 2.0?

 

Azure er en nettsky platform for utviklere som tillater en effektiv skalering basert på etterspørsel og behov fra både brukere og utviklere.

Hva kan så en skytjeneste og en fysikkmotor gjøre? Sjekk ut Crackdown: https://youtu.be/EWANLy9TjRc 

Endret av ddoffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...