Gå til innhold

Politiet stengte fabrikk som lagde falske iPhone-telefoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vennligst still Dem på busstoppet og vent på henrettelsesbussen kl 1630."

 

Du skal ha drevet med veldig alvorlige tilfeller av økonomisk kriminalitet for å få dødsstraff, hvis det engang er mulig. En tidligere medlem av politbyrået, som er kinas øverste kommite ble jo dømt for korrupsjon av over 129 millioner yuan. Altså veldig mye mer alvorlig enn dette, spesielt med tanke på hans posisjon. Han er 73 år og ble dømt til å leve resten av livet i fengsel. Dødsstraff gis i samme typer tilfeller som amerikanske delstater deler ut dødsstraff i. I tillegg gis det jo dødsstraff for alvorlig narkotika kriminalitet. Noe som britene etter to kriger tvang kineserne til å importere.

 

Så de kommer ikke til å få dødsstraff, og dødsstraff er heller ikke en vanlig dom. Svært få blir dømt til døden. Så ser ikke at landet gjør seg fortjent til en slik kommentar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant nok, det er fortsatt litt vel mange religiøse, eller i det minste troende mennesker her på berget...

 

Folk kjøper produkter som er langt billigere enn alle andre steder, uansett merke. De lager nok fake iPhones i større grad enn andre, fordi det er den best selgende toppmodellen. Ellers holder jo iPhone sine priser seg alltid nær Apple sine egne, så det er jo ikke mulig å kjøpe iPhone billig med mindre det er gjort en feil. Skulle ellers likt å se noen prøve p lage en fake Galaxy S6 Egde :p

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort fra det juridiske

så er det en tanke som asltid har slått meg hver gang jeg høre om kopiering av dyre produkter

 

hva taper produsenten på at andre lkøper en bilig kopi , når "kunden" neppe ville ha kjøpt orginalen likevell ?

 

hvor mange er det som går i butikken som selge appleprodukter og ber om ekstra rabatt på de dyre modellene ?

Lenke til kommentar

Hvis man ser bort fra det juridiske

så er det en tanke som asltid har slått meg hver gang jeg høre om kopiering av dyre produkter

 

hva taper produsenten på at andre lkøper en bilig kopi , når "kunden" neppe ville ha kjøpt orginalen likevell ?

 

hvor mange er det som går i butikken som selge appleprodukter og ber om ekstra rabatt på de dyre modellene ?

 

 

"Vennligst still Dem på busstoppet og vent på henrettelsesbussen kl 1630."

 

Så de kommer ikke til å få dødsstraff, og dødsstraff er heller ikke en vanlig dom. Svært få blir dømt til døden. Så ser ikke at landet gjør seg fortjent til en slik kommentar?

 

Jeg antar at du selv er kineser, siden du går i bresjen for å forsvare Kinas ære på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sant nok, det er fortsatt litt vel mange religiøse, eller i det minste troende mennesker her på berget...

Folk kjøper produkter som er langt billigere enn alle andre steder, uansett merke. De lager nok fake iPhones i større grad enn andre, fordi det er den best selgende toppmodellen. Ellers holder jo iPhone sine priser seg alltid nær Apple sine egne, så det er jo ikke mulig å kjøpe iPhone billig med mindre det er gjort en feil. Skulle ellers likt å se noen prøve p lage en fake Galaxy S6 Egde :p

 

 

 

https://youtu.be/KT2VKKdY65c

Done

 

øøøhm...hold on

 

https://youtu.be/lyd46kDuShA

 

Der 

 

...Jeg gir opp -__-

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Jeg antar at du selv er kineser, siden du går i bresjen for å forsvare Kinas ære på denne måten.

 

 

Så, hvis du svarer på en påstand som er veldig feil om et land, og setter det i et utrolig negativt lys, uten at det stemmer, så må du komme fra det landet?

 

Jeg så bare en påstand som var helt feil. Det tok meg 30 sekunder å lese det første avsnittet på wikipedia og komme med denne informasjonen, som viser at det du skriver er helt klart feil.

 

Så spørsmålet blir jo da om du er en amerikaner som går aktivt ut for å skrive injurierende påstander mot Kina? Jeg viser bare til faktiske forhold, det er du som aktivt går inn for å skrive noe for å sverte landet. Dermed er det jo logisk å anta at det er du som har en spesiell tilknytning her.

Endret av TKongen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis man ser bort fra det juridiske

så er det en tanke som asltid har slått meg hver gang jeg høre om kopiering av dyre produkter

 

hva taper produsenten på at andre lkøper en bilig kopi , når "kunden" neppe ville ha kjøpt orginalen likevell ?

 

hvor mange er det som går i butikken som selge appleprodukter og ber om ekstra rabatt på de dyre modellene ?

 

Hvis de falske telefonene er dårligere enn de ekte (åpenbart i dette tilfellet) vil det trekke ned inntrykket brukerne har av merket - i tillegg til at det er rett og rimelig at Apple får sin share av salgssummen når det er "deres produkt" som hevdes solgt.

 

Du kan snu litt på dette, hvorfor kunne ikke dette ekteparet heller laget sitt eget merke fremfor å bruke andres merkenavn? Fordi ingen ville kjøpt "ChingChongPhone", som, etter å ha blitt testet, ville vist seg å være av dårlig kvalitet? Meget mulig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veksten til Kina er i stor grad skapt på industrispionasje og at myndighetene i Kina nå skal agere på dette er litt "tja, hvorfor ikke for 20 år siden?". Så fort man har sendt et produkt til  Kina for produksjon der kunne man være nesten 100% sikker på at produktet ble kopiert med hud og hår.

 

Kina er og forblir synonymt med dirty bussiness. Jeg håper faktisk Donald Trump blir neste president i USA så han kan få litt orden i bussiness rekkene igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Veksten til Kina er i stor grad skapt på industrispionasje og at myndighetene i Kina nå skal agere på dette er litt "tja, hvorfor ikke for 20 år siden?". Så fort man har sendt et produkt til  Kina for produksjon der kunne man være nesten 100% sikker på at produktet ble kopiert med hud og hår.

 

Kina er og forblir synonymt med dirty bussiness. Jeg håper faktisk Donald Trump blir neste president i USA så han kan få litt orden i business rekkene igjen.

Du får nesten komme med bevis på at de driver med industrispionasje. USA påstår det stadig vekk, men de har ingen beviser for at det skjer. Samtidig har vi massevis av beviser på omfattende amerikansk spionasje.

 

Det at produktet blir kopiert er ikke industrispionasje. Hvis de hadde stjålet informasjon fra Apple og klart å lage en SoC som brukte samme design osv som A8 hadde det vært industrispionasje. Disse telefonene bruker jo en billig SoC fra noen andre og kan ikke måle seg med A8.

 

USA er synonymt med å invadere alle som har olje, alle som truer veksten for selskapene deres blir invadert eller det skjer kupp osv. USA er og svakere enn Kina økonomisk, det er ikke noe de kan gjøre for å skade Kina som ikke rammer dem hardere. Det samme gjelder for Norge. Les hva alle økonomer i landet sier. Kina er klart nr 1 land som Norge er avhengig av når det gjelder økonomi. Hellas er irrelevant og ubetydelig for oss.

Lenke til kommentar

Dette er ikke bare en USA vs. Kina sak, selv om USA ble nevnt. Kina er også i en bobleøkonomi som kan risikere å smelle når som helst og det vil ha globale konsekvenser, så hvordan de holder på bør være noe alle land og dets borgere er opptatt av, ikke bare USA. Hvorfor du drar inn stråargumenter om Hellas i dette forstår jeg ikke.

 

Å lage dårlige kopier betyr ikke at man ikke eks. benytter seg av reverse engineering for å lage egne dog dårligere kopier av andres arbeid. Men i all hovedsak i dag trenger man bare å hacke seg inn på de rette stedene og få tilgang til blueprints og utføre små modifikasjoner slik at det ikke ser ut som det er kopiert.

 

Hvis man tror at dette ikke foregår og har foregått i stor skala er man i beste fall naiv.

 

OTTAWA -- Canada should be on alert about China's cyber-espionage, experts warn, amid the latest reports about the Chinese military's efforts to steal secrets.
Former CSIS operative Michel Juneau-Katsuya says the Chinese pay special attention to Canada.
"Canada has a great advantage of being allies with the majority of the Western world," the president of industrial security firm Northgate Group said. "By understanding what Canada has or wants to do, at the same time (the Chinese) might be capable of getting secrets of our friends."
The notorious "Unit 61398" of the People's Liberation Army has been involved in breaching computer security at the Immigration and Refugee Board in 2011, according to a Globe and Mail report this week.
Juneau-Katsuya says Chinese cyber-spies have also tried to access the secrets of Canada's potash industry.
 
 
 
EDIT:
Jeg har ingenting i mot Kinesere noe mer enn jeg har mot nordmenn, dette er ingen generalisering. Men hva Kina gjør med verdensøkonomien bør være en større sak i nyhetene enn Hellas noen gang har vært.
Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ingen USA vs. Kina sak, selv om USA ble nevnt. Kina er i en bobleøkonomi som kan risikere å smelle når som helst og det vil ha globale konsekvenser. Hvorfor du drar inn Hellas i dette forstår jeg ikke.

 

Å lage dårlige kopier betyr ikke at man ikke eks. benytter seg av reverse engineering for å lage egne dog dårligere kopier av andres arbeid,

Disse folkene har ikke i nærheten av nok kompetanse til å reverse engineere en SoC.

 

Huawei er et kinesisk selskap, og de benytter seg av egenproduserte SoCer. Disse bygger på ARM sitt design og bruker A53 kjerner, akkurat som Samsung sine Exynos (de har A57 i tillegg) og Qualcomm sin Snapdragon 810. Likevel er det tydelig at HiSilicon nettopp har begynt med dette. De oppnår på langt nær samme resultater som Samsung og Qualcomm gjør. De bruker ikke A57, fordi de ikke har kommet langt nok til å kunne kontrollere strømforbruk godt nok.

 

Du kan gjerne i stor grad reverse engineere noe som en bil, selv om det blir stadig vanskeligere, da ting blir mer og mer lukket. Likevel kan de umulig reverse engineere en iPhone.

 

Det de gjør er å kjøpe inn billige deler, kle dem inn i en kropp som ligner på iPhone og så legger de nok oftest Android som ligner på iOS. Det er et kopiprodukt, ikke noe annet. Det er heller på ingen måte industrispionasje.

 

Alle økonomier blir omtalt som bobleøkonomier. Med globaliseringen har økonomien og blitt globalisert. Hvis Kina har en bobleøkonomi og boblen sprekker vil det ramme Europa og USA svært hardt. Europa og USA er rammet av kriser, her i Norge sliter vi med oljeprisen. Hvem tror du det er verst for hvis det er en boble som sprekker i Kina?

 

Ellers kan jeg svare deg på hvorfor de har blitt mer aktive nå. De kan ikke fortsette med en slik økonomi de har for alltid. Da vil de aldri gå fremover. Det fungerer veldig bra for god vekst en lang periode, men eventuelt så må de jo over til mer service orientert for å bli et samfunn som er mer som i-landene økonomisk. For tiden er de mye mer opptatt av å lage et bra lovverk, ta folk som er korrupte, stoppe ting som kopi-produkter osv enn å vokse med over 7% i året.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Hvis du tror at RE skaper eksakte kopier av teknologi man ikke alltid forstår eller har dokumentasjonen på så tar du nok feil. Og helt korrekt Kina har livnært seg i stor grad på å kopiere andre samt industrispionasje, men for meg går disse tingene ofte hånd i hånd og så ikke behov for å skille på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har enda til gode å se alle rettsakene hvor kinesiske selskaper er dømt for industrispionasje. USA og Storbritannia har prøvd utrolig hardt å ta Huawei for spionasje, men til tross for deres forsøk har de ikke klart å finne noe. Det er ikke rart, når de ikke driver med spionasje. Boeing derimot solgte et fly spesiallaget til den kinesiske presidenten full av hemmelige mikrofoner. De avlytter Merkel sin telefon osv.

 

Jeg skal love deg at hvis de hadde noe bevis hadde både USA og Europa kastet seg over kinesiske selskaper. Bare se på hvor mange amerikanske selskaper som blir dømt i EU for ulovlig markedspraksis. Se hvor mye styr de skaper rundt Huawei bare for å svekke ryktet deres, selv om de vet at Hauwei ikke har noe avlyttingsutstyr. Alt de har er uttalelser der de påstår at de stjeler. Akkurat som at Irak hadde kjemiske våpen, og at Assad brukte kjemiske våpen mot befolkningen sin. Altså ekstremt lite troverdig.

 

Selvfølgelig driver jo Kina med spionasje, rent militært osv. Det gjør alle land, og det er naivt å ikke tro at de gjør. De driver nok med en god del RE i Kina også, da de er i fasen som kalles "early adopters" på mange felt. Likevel er ikke disse iPhone klonene RE. Selve assembly delen er gjerne det, og designet. Komponentene derimot er ikke.

 

Jeg liker heller ikke kinesere spesielt godt i forhold til andre. Jeg synes bare det blir feil å dømme dem for noe det ikke er bevis eller grunnlag for. Det å bare gå rundt å si at de gjør masse negativt er jo bare propaganda. 

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...