Gå til innhold

Apple avslørte musikkstrømmetjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Spotify siden det kom ut, men har de siste 4-5 mnd gått vekk fra å abonnere. Årsaken er at det er mye (elektronisk) musikk jeg ikke finner på Spotify. Det er selvfølgelig mulig å legge til lokalt lagret musikk til Spotify, men dette synes jeg ikke fungerer bra nok. Så når Apple nå kommer med en streamingtjeneste for iTunes/Music App til iOS, så kommer jeg i hvert fall å teste det ut.

 

Det eneste problemet jeg har med tjenesten er at jeg ser på det som et problem at Apple/Google/Microsoft snart utkonkurrerer og leverer tjenester for absolutt "alt"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android og Windows kommer utover høsten.

Om en deler det sammen med familie eller kompiser, så kan man potensielt få det ned i 20 kroner per mnd... Det er mange hakk bedre enn Spotify sin tilsvarende familierabatt!
 

Blir det mulig å laste ned spillelister og lytte til dem offline, eller må man kjøpe sangene på iTunes for å lytte til dem uten nett?

 

3ph1dFc.png

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iTunes på OSX/Windows og Music App på iOS/Android.

 

Nå begynner det å bli noen år siden jeg brukte Windows, men da var i hvert fall iTunes et skikkelig makkverk... Så regner med at det kommer til å være en "deal breaker" for ganske mange.

 

Vel, det kommer en oppdatert versjon til Windows, så den blir muligens bedre.. skal uansett ikke så mye til å overgå slike desktop apper som blant annet Spotify for tiden derimot, Spotify har vel nesten bare blitt dårligere og dårligere for hver eneste release. Fjerning av funksjoner, en font som er for stor og som gjør at mange sanger ikke lenger kan leses med sitt fulle navn på mange maskiner, ikke lenger mulighet til å stille om på det heller slik at du kan ha hele navnet på sangen, og mindre av noe annet i bredden. Osv.

 

Jeg har troen på Apple Music. Ikke pga. iTunes integrasjonen, men mobilappene! Og fordi de bruker iTunes sitt massive bibliotek av sanger.. noe som langt på vei overgår Spotify. Og det er kanskje deres sterkeste side. Og 6-kontoer slik at alle i familien kan bruke samme er også bra, da blir prisen mye lavere per hode i familien enn for Spotify.

Lenke til kommentar

På Windows så brukte jeg alltid Foobar2000 eller MediaMonkey. Men kan ikke si jeg har savnet de appene på OSX, da iTunes der er temmelig solid. (Det eneste problemet er at de ikke ser ut til å bli helt enige om hvordan den skal utformes, de siste årene har det vært veldig mange småendringer frem og tilbake).

 

Ser ikke ut til at det trenger å være "familie" heller. Ikke så vanskelig å sette opp automatisk trekk i nettbanken, så kan kompiser dele på prisen også.

 

Og som jeg skrev i en annen tråd: Førsteinntrykket mitt av Apple Music er at det mer kommer til å gi mer en følelse av et musikkbibliotek enn bare en samling spillelister (Spotify), hvilket jeg er veldig positiv til.

Lenke til kommentar

AppleMusic på Twitter har nå over 7.1 millioner følgere. Spotify rundt 1.1 millioner tror jeg det var. Twitter sidene til Spotify vil ikke laste inn lengre... Har eieren blitt enda mer grinete å fryst dem? Hehe, han var rimelig grinete tidligere idag :p

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Litt skeptisk. Ikke fordi det er Apple, men fordi det etterhvert begynner å bli mange aktører. Jeg frykter litt hvis "hvert" plateselskap får sin egen streamingplatform. En av årsakene til at bla. Spotify har gjort det så bra, er pga. et generelt godt og variert tilbud. Hvis de ulike selskapene sverger til hver sin platform, går dette utover forbrukerne som må betale mer hvis de vil ha det samme varierte tilbudet. Filmbransjen har flere forskjellige tilbud for streaming. Det er dyrt å abonnere på alle. Musikkbransjen begynte med få, og det begynner å utvikle seg til å bli flere aktører.

 

For all del, det er sunt med frisk blod og litt konkurranse - men det er dumt hvis resultatet blir økte kostnader for forbrukerne for å få det samme tilbudet som de gjorde tidligere.

Lenke til kommentar

AppleMusic på Twitter har nå over 7.1 millioner følgere. Spotify rundt 1.1 millioner tror jeg det var. Twitter sidene til Spotify vil ikke laste inn lengre... Har eieren blitt enda mer grinete å fryst dem? Hehe, han var rimelig grinete tidligere idag :p

 

"Apple Music" på Twitter er ingen ny bruker. Den har eksistert siden 2009, så dem har vel skiftet navn fra et eller annet (iTunes Music elns?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg holder meg til spotify så lenge som ingen har et sinnsykt mye bedre tilbud. Dette er ikke det, men ikke dårlig heller.

Jeg vil også unngå at Apple får så stor del av kaka. Blir bare monopol til slutt.

 

Sporitfy har gjort det bra og bare blitt bedre. Ingen grunn til at denne konkurransen ikke gjør dem ENDA bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...