Gå til innhold

Endelig er Windows 10-datoen klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+132

Gratis å oppgradere? Hvordan kommer baksmellen?

 

Baksmellen er at du etter oppgradering fortsatt kjører det mest virusbefenkte OS-et i universet.

Lenke til kommentar

Bare for å presisere, for jeg lurte litt på formuleringen sjøl, så vil Windows 10 være tilgjengelig for alle den 29. juli, ikke bare for de som har Windows 7 eller 8.x fra før. Sitat fra pressemeldingen (mine uthevinger):

On Monday, Microsoft Corp. announced that Windows 10 will be available July 29 in 190 countries. Windows 10 will help people be more productive and have more fun, with a personal and natural experience that works across all their devices. Familiar, yet better than ever, Windows 10 will deliver ongoing feature innovations and security updates. Windows 10 will be available as a free upgrade to people using Windows 7 and Windows 8.1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at windows 10 ikke blir like bra som windows 7 når det først kom.

Tviler på Aero, sidebar, startmeny blir bedre ut av boksen en hva windows 7 var.

 

Så man må nok ha tredjepart verktøy en stund til. Muligens windows 10 update kommer til september først da vil man muligens se bedring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke dette litt tidlig? Basert på dagens testversjoner?

 

Nå tviler jeg på man får fullversjon av windows, er nok heller oppgraderingsversjon.

Så man må nok ha windows 7 eller senere installert fra før.

 

Det tviler jeg på, det har aldri vært slik før, og erfaringsmessig så oppnår man det beste resultatet med clean install.
Lenke til kommentar

Er ikke dette litt tidlig? Basert på dagens testversjoner?

 

 

De må virkelig sette alle man til pumpene om de skal få skviset ut alt smårusk og feil til lansering. Dette betyr vel at endelig byggeversjon må ferdiggstilles senest i starten av Juli, med andre ord så er det minimalt med tid igjen.

 

Samtlige testversjoner til nå har hatt en bråte med smårusk og feil, noe som egentlig er å forvente. Men selv siste byggeversjon (10130) har en hel del rusk og feil og det er litt urovekkende når vi ser så tett oppunder lansering. Vi burde jo ha vært på diverse lanseringskandidater / release candidates om det kun er en måned igjen før den endelige versjonen må ferdiggstilles. Og det er vi så definitivt ikke.

 

Ikke ser de ut til å ha ferdigstilt UX/UI og ikonpakkene enda heller. Begynner virkelig å haste nå. Førsteinntrykket er livsviktig, noe Microsoft burde ha lært innen nå så fatter virkelig ikke hvorfor de føler et såpass stort behov å pushe ut Windows 10 såpass tidlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke dette litt tidlig? Basert på dagens testversjoner?

 

Nå tviler jeg på man får fullversjon av windows, er nok heller oppgraderingsversjon.

Så man må nok ha windows 7 eller senere installert fra før.

 

 

Æh, de bare outsourcer 80 % av kodingen til rimelige indere. Så tar de bug-fiksingen i etterkant.  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Gratis å oppgradere? Hvordan kommer baksmellen?

 

Baksmellen er at du etter oppgradering fortsatt kjører det mest virusbefenkte OS-et i universet.

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar

 

Kan man oppgradere uten å reinstallere? Har dual boot ubuntu og w8.1 og er litt bekymret for at en clean install av w10 skal ødelegge dual booten.

Eneste som blir ødelagt er bootloaderen på MBR, men det kan sikkert også skje ved en oppgradering av Windows.

 

 

hmm .. Kanskje jeg skal reinstallere både windows og ubuntu. Har ikke gjort det på en stund, så det hadde sikkert vært lurt. 

Lenke til kommentar

 

 


Synd at windows 10 ikke blir like bra som windows 7 når det først kom.
Tviler på Aero, sidebar, startmeny blir bedre ut av boksen en hva windows 7 var.
 
Så man må nok ha tredjepart verktøy en stund til. Muligens windows 10 update kommer til september først da vil man muligens se bedring?

 

Det er vel ikke noe å tvile på når man vet statusen allerede? 

- Aero ble fjernet fra Windows før Windows 8 release, så det kommer nok ganske riktig aldri til å bli bedre... Ikke de enda eldre grensesnittene fra Windows XP eller 95/98 heller. Og Windows 10 ser ikke ut til å kunne skinnes i noen særlig grad sammenlignet med eldre versjoner. Det er jo lov å håpe de har et hemmelig ikke-flatt grensesnitt i bakhånd til release date, men lite som tyder på det. 

- Gadgets (Sidebar) er jo også fjernet, men i Windows 10 kan man ha Live Tiles på skrivebordet. Da er til en viss grad opp til deg selv hvor bra det blir. Grunndesignet er i alle fall flatt og traurig, og hvem vil vel ha animerte tiles på skrivebordet... Dette er mer eller mindre Active Desktop fra Windows 98 i nytt forsøk. Fordelen er at det blir svært enkelt å lage tiles selv. Som med Active Desktop. Det var trasig få gode gadgets å velge fra sist jeg leita. 

 

Could-Live-Tiles-Make-It-to-the-Windows-

 

- Og Startmenyen blir en mellomting av Windows 7 og 8, med en liten startmeny + konfigurerbare live tiles. Blir det like pent som Aero? Langt derifra. Gir Live Tiles verdifull merfunksjonalitet over menyen i Windows 7? Ja, definitivt. 

Hadde Windows 8 hatt denne Startmenyen da den kom, tror jeg kritikken av Startsiden i Windows 8 hadde vært langt mildere.

 

Du bør allerede nå ha all den informasjonen om de nevnte egenskapene til Windows 7 for å slutte å tvile og gå over på å mene. Personlig synes jeg Windows 10 er det Windows 8 burde ha vært, på samme måte som Windows 7 var det Vista burde vært. 

 

Men man kommer ikke forbi at man må bruke WindowBlinds om dette skal bli pent. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...