Gå til innhold

RYKTE: Nokia vil tilbake på mobilmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde de laget en telefon lik i designet som Lumia 930 bare med Android (stock) hadde det vært løp og kjøp for min del.

 

Ja.. hadde det bare vært Android på Lumia 930 ja. Byttet den fint inn igjen slik som Snapchateieren spøtter på WP ennå. Windows 10 blir kanskje bedre, men mange av forbedringene er funksjonaliteter som har vært stock på Android fra dag en...

Lenke til kommentar

De har vel en fin mulighet de kan teste ut.

 

No competition-avtalen med Microsoft løper vel til 01.01.2016, og det virker ikke som brand-namet har tapt seg veldig disse årene - nesten så det hadde tapt mer på å fortsette med telefoner enn å la være.

 

Når jeg sier at de har en fin mulighet, så mener jeg en fin mulighet til å leve på brand-navnet. Hvis Pioneer annonserte en 4K Kuro Plasma-TV, tror jeg det hadde vært mange som dånte av begeistring. Og det er mange som ønsker å se Nokia slå tilbake. Men det vi kjente som Nokia er det som Microsoft kjøpte. Organisasjonen må bygges fra bunn.

 

- De kan velge å bygge opp en organisasjon på nytt - kvalifisert arbeidskraft som ble sagt opp skal det være nok av i lokalmiljøet. Tusenvis ble sagt opp, mens mange valgte å ikke bli med over til USA. Kompetansen må være ganske billig i Finland akkurat nå. Men som Vollvik kunne sagt, er det vanskelig å ri på et ekspanderende marked når det ikke lengre er ekspanderende men ferdig konsolidert. Likevel, kanskje sitter de fortsatt på endel kontakter i retail.

 

- De kan velge å kjøpe opp en ferdig organisasjon. Som Jolla, eller noe mye, mye større. Igjen, det kan bli vanskelig å starte den gamle veksten igjen.

 

- De kan også velge å gjøre som Polaroid, og bare smekke et Nokia-klistremerke og et par endringer på utseendet på halvfabrikater fra Foxconn eller et annet kinesisk samlebånd.

 

Med det jeg så om det Android nettbrettet, virker den siste ruta ikke usannsynlig:

 

"Dubbed the Nokia N1, the tablet (which is being built by Foxconn licensing the Nokia name)..."

 

Uansett, om de gjør noe rett så kan de skape positiv kontantflom uten å anstrenge seg.

 

Jeg håper de anstrenger seg. På en plattform som har mindre enn 5% markedsandel i dag.

Lenke til kommentar

Hvis de kjøper opp Jolla, er det et tegn på at de har en annen forståelse. Da vil jeg tolke det som de legger skylda på sin gamle organisasjons evne til å snu seg, men at de fortsatt har troen på at de kan programvare. 

 

Jeg tror kanskje heller, som du antyder, at de mener de ikke fikk til kompleks programvare. Og dersom de selger Here er vel det også et tegn på at de ikke vil drive på med programvare. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skulle ønske de kunne selge telefoner med dual-boot mulighet. Android og Windows Phone på samme telefonen hadde vært knall!

Hva med android, windows og apple på samme telefon?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Skulle ønske de kunne selge telefoner med dual-boot mulighet. Android og Windows Phone på samme telefonen hadde vært knall!

Hva med android, windows og apple på samme telefon?

 

Du er langt ute å kjøre mann :)

 

Hva mener du? Om man kan ha windows og android i en telefon så burde det jo gå an med apple også :)

Lenke til kommentar

Tenk deg litt om. Har Microsoft og Apple åpen kildekode?

 

Har da hatt dual boot PC med Windows og Linux uten at Windows hadde åpen kildekode. 

 

 

Hva skjedde med Nokias produksjon i Finland? Produserer Microsoft noe der eller er alt lagt ned og flyttet?

 

Mye er flyttet men Microsoft Mobile's hovedkvarter er vissnok fortsatt i Espoo: 

http://www.bgr.in/manufacturers/nokia/nokia-sign-at-espoo-headquarters-switched-to-microsoft/

 

Mange tusen er sagt opp i Finland, så noen av disse kan nok hentes inn. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...