Gå til innhold

- Vi kan se hvem som bruker Popcorn Time


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Se på den nye James Bond-filmen, den koster mer enn en milliard å lage. Det er ikke mulig å tjene penger hvis man skal legge dette ut på en tjeneste til 99 kroner i måneden.

 

Hvor mye av den 1+milliarden går til lønninger, og hva er den laveste lønnen på crewet? Mon tro..

 

 

 

Canal Digital, Altibox, HBO, iTunes, etter hvert Google og mange andre tjenester har "alt" av film.

 

Get og CD har vel ikke online-tjenster i det hele tatt?

Og Altibox har riktignok filmleie online, men kun TV-abn og ikke serier osv som Netflix.. Filmer er ikke så interessant lenger, men er vel en grunn til at han ikke nevnte serier i den setningen.

Lenke til kommentar

 

Tjenesten baserer seg på BitTorrent-teknologi, og det som tipper dette i ulovlig retning er at du som bruker av tjenesten er med på å dele filmen med andre, og bruk av fildelingstjenester er udiskutabelt ulovlig, sier Johansen.

 

Hahahaha :wallbash: Genialt utsagn. Det er dermed ulovlig for andre å laste ned et bilde av snabben min jeg har lagt ut på TPB uten noe copyright :whistle:

Lenke til kommentar

Canal Digital, Altibox, HBO, iTunes, etter hvert Google og mange andre tjenester har "alt" av film.

 

Get og CD har vel ikke online-tjenster i det hele tatt?

Og Altibox har riktignok filmleie online, men kun TV-abn og ikke serier osv som Netflix.. Filmer er ikke så interessant lenger, men er vel en grunn til at han ikke nevnte serier i den setningen.

 

Vet ikke om Get, men CD har online utleie, men bare for sine abonnenter.

Jeg har fortsatt til gode å finne en online tjeneste hvor jeg kunne leie nye filmer (helst mens de går på kino, eller rett etterpå), uten å må betale noen abonnement. Jeg kunne godt betale opp til 100 kroner, hvis det var virkelig nye filmer .. fortsatt billigere enn å gå på kino..

Lenke til kommentar
 

Vet ikke om Get, men CD har online utleie, men bare for sine abonnenter.
Jeg har fortsatt til gode å finne en online tjeneste hvor jeg kunne leie nye filmer (helst mens de går på kino, eller rett etterpå), uten å må betale noen abonnement. Jeg kunne godt betale opp til 100 kroner, hvis det var virkelig nye filmer .. fortsatt billigere enn å gå på kino..

 

Ja, Canal Digital Go fungerer kanskje.. Men poenget til folk er jo at man ikke vil ha abonnementer hos 5 forskjellige for å få tilgang til det man vil. Tidal sine eksklusiver kommer jo til å bli piratkopiert av Spotify og iTunes-brukere. Utrolig at de klarer å ignorere kundene (eller tyvene som de kaller oss) så lenge uten at det går opp et lys.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Popcorn Time selv, men jeg blir provosert når interesseorganisasjoner har et syn som er så langt fra virkeligheten som her.

 

Du kan få tak i 99 prosent av filmene ganske raskt, og tjenestene er rimelige. Du betaler under 50 kroner for å se en film. Get, Canal Digital, Altibox, HBO, iTunes, etter hvert Google og mange andre tjenester har "alt" av film.

 

- Tilgjengelighetsargumentet var kanskje der for et par år siden, men ikke i dag, mener han.

Det virker ikke som om Johansen har undersøkt dette selv. De har ikke "alt". De har i beste fall "et greit, men beskjedent utvalg". Spotify, Wimp, etc har "alt" av musikk, men ikke engang de har bokstavelig talt alt.

 

Å betale 50 kr for å se en film virker kanskje ikke mye men 1) det gjelder ikke filmer som nettopp var på kino (bl.a. fordi de stort sett ikke er tilgjengelige så tidlig, og da absolutt ikke til den prisen) og 2) 50 kr er halvparten av hva jeg betaler for Spotify i måneden, og mer enn halvparten hva jeg betaler for Netflix. I den målestokken er det faktisk ikke lenger rimelig, det er dyrt. Og da har jeg kun betalt for å se én film én gang. Hvis jeg vil se den igjen neste år, så må jeg betale nye 50 kr.

 

Når piratkopiering slår de lovlige alternativene på alle punkter (pris, utvalg, tilgjengelighet og brukervennlighet) så sier det seg selv at det er vanskelig å få forbruke til å velge noe annet.

 

Jeg hadde gladelig betalt en god del mer for et Netflix-abonnement som faktisk hadde alt (innen rimelighetens grenser), under den forutsetningen om at jeg kunne stole på at innholdet var sånn noenlunde stabilt (filmer og serier kommer og går).

 

 

 

- Vi trenger et annet lovverk. I dag kan vi stenge ulovlige tjenester med å gå rettens vei, men alle som har forsøkt det, vet at det koster mange hundre tusen. Med smått og stort har vi rundt 200 nettleverandører i Norge, og setter de seg på bakbeina, må vi gå til sak 200 ganger for å få sperret en tjeneste, og det er umulig. Vi er i samtaler med kulturdepartementet om dette, sier han.

 

Ønsket er en nemnd bestående av politikere, bransjen og fagpersoner som kan instruere nettleverandørene i å sperre tjenester.

 

- Det ser vi i andre land, og det ønsker vi velkommen. Vi vil selvsagt ikke kunne stoppe alt, men ta mye.

Skrekk og gru... :( Endret av Moskus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg skulle fått fatt i "alle filmene" som er på popcorn time og jeg kunne sett de lovlig uten noe rot så hadde jeg betalt for det. jeg nekter å betale for 5 forskjelllige streamingtjenester med forskjellige typer filmer og forskjellig innhold bare for å få et like bra tilbud av filmer som pocorn time. er det virkelig kun det som er alternativet? Popcorn time er superenkel grei å bruke uten alt for mye tull og shit. Hadde gledelig betalt for det også men inntil Netflix eller Filmbransjen åpner opp for en global og god løsning som er lett og god å bruke så kommer jeg til å bruke popcorn time. Ulovlig eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Popcorn Time selv, men jeg blir provosert når interesseorganisasjoner har et syn som er så langt fra virkeligheten som her.

 

 

Du kan få tak i 99 prosent av filmene ganske raskt, og tjenestene er rimelige. Du betaler under 50 kroner for å se en film. Get, Canal Digital, Altibox, HBO, iTunes, etter hvert Google og mange andre tjenester har "alt" av film.

 

- Tilgjengelighetsargumentet var kanskje der for et par år siden, men ikke i dag, mener han.

Det virker ikke som om Johansen har undersøkt dette selv. De har ikke "alt". De har i beste fall "et greit, men beskjedent utvalg". Spotify, Wimp, etc har "alt" av musikk, men ikke engang de har bokstavelig talt alt.

 

Å betale 50 kr for å se en film virker kanskje ikke mye men 1) det gjelder ikke filmer som nettopp var på kino (bl.a. fordi de stort sett ikke er tilgjengelige så tidlig, og da absolutt ikke til den prisen) og 2) 50 kr er halvparten av hva jeg betaler for Spotify i måneden, og mer enn halvparten hva jeg betaler for Netflix. I den målestokken er det faktisk ikke lenger rimelig, det er dyrt. Og da har jeg kun betalt for å se én film én gang. Hvis jeg vil se den igjen neste år, så må jeg betale nye 50 kr.

 

Når piratkopiering slår de lovlige alternativene på alle punkter (pris, utvalg, tilgjengelighet og brukervennlighet) så sier det seg selv at det er vanskelig å få forbruke til å velge noe annet.

 

Jeg hadde gladelig betalt en god del mer for et Netflix-abonnement som faktisk hadde alt (innen rimelighetens grenser), under den forutsetningen om at jeg kunne stole på at innholdet var sånn noenlunde stabilt (filmer og serier kommer og går).

 

 

 

- Vi trenger et annet lovverk. I dag kan vi stenge ulovlige tjenester med å gå rettens vei, men alle som har forsøkt det, vet at det koster mange hundre tusen. Med smått og stort har vi rundt 200 nettleverandører i Norge, og setter de seg på bakbeina, må vi gå til sak 200 ganger for å få sperret en tjeneste, og det er umulig. Vi er i samtaler med kulturdepartementet om dette, sier han.

 

Ønsket er en nemnd bestående av politikere, bransjen og fagpersoner som kan instruere nettleverandørene i å sperre tjenester.

 

- Det ser vi i andre land, og det ønsker vi velkommen. Vi vil selvsagt ikke kunne stoppe alt, men ta mye.

Skrekk og gru... :(

Norge ønsker å ta en russland altså? nei huff det håper jeg de virkelig ikke gjennomfører.. Forbud skaper KUN problemer...og dette må noen begynne å forstå/banke inn i skallen på de med ansvar!

Lenke til kommentar

"Jeg vil anbefale dem om å gå inn på lovlige tjenester. Både TV-serier og filmer kan du nå få tak i mens de lanseres fortløpende. Du kan få tak i 99 prosent av filmene ganske raskt, og tjenestene er rimelige. Du betaler under 50 kroner for å se en film. Get, Canal Digital, Altibox, HBO, iTunes, etter hvert Google og mange andre tjenester har "alt" av film."

 

et utsagn fra en som tydeligvis ikke har peiling på lovlige tjenester, med slike utsgn tviler jeg på at han selv bruker de tjenestene han reklamerer for? de aller fleste seriene som ikke er hbo eller netflix produserte må man inn på ulovlige sider for å få tak i når de kommer ut og ofte tar det også flere år før de kommer på lovlige strømme tjenester,

 

hvilken lovlige strømme tjeneste i norge viser for eksempel "marvels agents of shield" eller "arrow" ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Jeg vil anbefale dem om å gå inn på lovlige tjenester. Både TV-serier og filmer kan du nå få tak i mens de lanseres fortløpende. Du kan få tak i 99 prosent av filmene ganske raskt, og tjenestene er rimelige. Du betaler under 50 kroner for å se en film. Get, Canal Digital, Altibox, HBO, iTunes, etter hvert Google og mange andre tjenester har "alt" av film."

 

Hm.. la oss si jeg har gått glipp av en film på kino og vil gjerne ser den (dvs. kort tid etter at den forsvant fra min lokale kino). Kan noen nevne én lovlig måte å gjøre dette på (hjemmefra)?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Når det gjelder serier er det fortsatt unntaket at episodene legges ut fortløpende. Og når det gjelder argumentet om at 99kr i måneden er for lite så tipper jeg de fleste hadde betalt endel mer for å få "alt" på en plass.

 

Mange som betaler velvillig for C More og Viasat, og som kanskje har både Netflix, Viaplay, HBO og kanskje flere andre streaming-abonnement samtidig, som gjerne hadde betalt en grei slump i måneden for en totalpakke som fungerer både med nettilgang og via app på mobil/nettbrett.

 

For barnefamilier, så ville det vært svært kjekt med "familiekonto", der man legger inn navn og alder på de som er i familien, og eget passord for de som av hovedeier/administrator tillates egen innlogging. Med eget brukernavn knyttet mot alder, kunne innhold blokkeres etter aldersgrensen, så kan administrator overstyre på enkeltfilmer eller generelt si om man tillater en gruppe høyere på generelt basis.

 

For egen del hadde jeg glatt kunne betalt ihvertfall 300,- for en slik totalpakke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...