Gå til innhold

Slik halverer du databruken - på både mobil og PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idiotisk tittel... Jeg vil tro at det som står for brorparten av datamengden til folk flest er alt annet enn det som oppstår via nettsurfing via nettleser. Tipper ting som bakgrunndata fra applikasjoner, nedlasting av oppdateringer, streaming av musikk og spesielt video er det som sluker datamengden til folk.

 

Så det at man "halverer" databruken ved å legge til en slik plugin/addon til Chrome på mobil blir jo relativt misvisende for folk flest. At folk i det hele tatt benytter disse spareløsningene for mobilnettlesere forstår jeg ikke helt, om du har veldig lite data i abonnementet og hver megabyte teller så greit nok, hvis ikke så står nok nettsurfing for å forsvinnende lite av ditt dataforbruk uansett og bilder og elementer blir så til de grader overkomprimert ved bruk av slike løsninger så det å ha en flott og høyoppløst mobilskjerm blir jo fort relativt meningsløst når man uansett skal overkomprimere elementer så til de grader.

Lenke til kommentar

Bør også nevnes at en del ting ikke vil laste skikkelig med denne funksjonen aktivert.

 

For eksempel var det et styr på diverse forum som la twitter rett inn i tråden. De lastes ikke når man har aktivert data sparing på android Chrome. Det gikk en stund før eg skjønte sammenhengen siden Twitter meldingene lastet når eg åpnet de separat....

Lenke til kommentar

At folk i det hele tatt benytter disse spareløsningene for mobilnettlesere forstår jeg ikke helt, om du har veldig lite data i abonnementet og hver megabyte teller så greit nok, hvis ikke så står nok nettsurfing for å forsvinnende lite av ditt dataforbruk uansett og bilder og elementer blir så til de grader overkomprimert ved bruk av slike løsninger så det å ha en flott og høyoppløst mobilskjerm blir jo fort relativt meningsløst når man uansett skal overkomprimere elementer så til de grader.

Enig, men grei funksjon om man er i utlandet, og datatrafikk ikke lenger er inkludert.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...