Gå til innhold

One Call-kunder tvinges over til NetComs nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

19.1. er den datoen da flyttingen starter, og den skal være avsluttet 1.3. 1.4 stenger Mobile Norway ned nettet sitt. Årsaken til det er de ikke lenger har radiofrekvenser, og da er det ikke mulig å drive et nett.

 

Man kan diskutere NetComs nett i det vide og det brede, men flyttingen viser at OneCall tar ansvar og sørger for å unngå det kaoset som kunne ha oppstått dersom 450.000 kunder skulle bytte leverandør den 31.3.

 

De som ikke vil flytte til NetCom kan bare gå inn på nettet og porte til en operatør som bruker Telenors nett. Det er 5-6 stykker, minst.

 

NetCom har IKKE kjøpt Tele2. De avventer fortsatt avgjørelsen fra konkurransetilsynet.

 

BTW: hva gjør MyCall, Tele 2 og Mobile Norway? De står også uten nett den 1.4.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

19.1. er den datoen da flyttingen starter, og den skal være avsluttet 1.3. 1.4 stenger Mobile Norway ned nettet sitt. Årsaken til det er de ikke lenger har radiofrekvenser, og da er det ikke mulig å drive et nett.

 

Man kan diskutere NetComs nett i det vide og det brede, men flyttingen viser at OneCall tar ansvar og sørger for å unngå det kaoset som kunne ha oppstått dersom 450.000 kunder skulle bytte leverandør den 31.3.

 

De som ikke vil flytte til NetCom kan bare gå inn på nettet og porte til en operatør som bruker Telenors nett. Det er 5-6 stykker, minst.

 

NetCom har IKKE kjøpt Tele2. De avventer fortsatt avgjørelsen fra konkurransetilsynet.

 

BTW: hva gjør MyCall, Tele 2 og Mobile Norway? De står også uten nett den 1.4.

 

Ah, det stemmer - takk. Regner med at de andre også får NetCom-dekning innen den tid, men har ikke hørt noe konkret om det.
Lenke til kommentar

19.1. er den datoen da flyttingen starter, og den skal være avsluttet 1.3. 1.4 stenger Mobile Norway ned nettet sitt. Årsaken til det er de ikke lenger har radiofrekvenser, og da er det ikke mulig å drive et nett.

Vel, nå er det faktisk ICE som eier frekvensene som skal kjøpe store deler av Mobile Norway sitt nett, så hvis ting fremdeles er uavklart fra konkuransemyndigheter så tipper jeg at den fristen blir flyttet.
Lenke til kommentar

Jeg tar det med knusende ro. Regner ikke med å oppleve noen som helst ulemper med overgangen. Det er bare sunt med konkurranse. Telenor trenger den konkurransen de kan få. :thumbup:

Konkurranse? Onecall hadde for en tid tilbake bedre vilkår enn Telenor(Djuice), nå er det så og si bare samma fjøla uannsett - samme priser og mengde. Telenor har også overlegent bedre datanett i Norge, bare det siste året har Telenor hatt en enorm utbygging jeg tviler på Netcom er i nærheten av - og vil trolig slite med å holde følge fremover også. Kjøper man en telefon i året vil man ofte oppnå bedre pris med Djuice også.

 

Jeg ser nesten ingen grunn til hvorfor man lenger skal gidde å holde med Onecall, de har tapt seg totalt de siste årene. Dog støtter jeg 100% at Telenor trenger konkurranse..hadde det bare vært noen verdige konkurrenter..

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes journalisten er en tanke unøyaktig.

 

For det første så har ikke TeliaSonera (NetCom) kjøpt Tele2. De ønsker å kjøpe dem og venter på konkurransetilsynet sin avgjørelse som kommer senere denne måneden.

 

Det andre punktet er dekningstesten dere henviser til. Den er nå over 6 mnd gammel og det er skjedd betydelige endringer siden den gang. Dette skriver dere ikke noe om.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at amobil sin undersøkelse for 5 månder siden er laget av et telenoreid mediebedrift. Tek. Denne artikelen er således preget av dette. Gallup har en annen konklusjon på sør norge der Netcom er best. Dagens næringsliv har også foretatt test som Netcom kom best ut av. Så les tek.no sine nyheter med en tanke i bakhode at det er Telenor som er deleier i denne kanalen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det slik at amobil sin undersøkelse for 5 månder siden er laget av et telenoreid mediebedrift. Tek. Denne artikelen er således preget av dette. Gallup har en annen konklusjon på sør norge der Netcom er best. Dagens næringsliv har også foretatt test som Netcom kom best ut av. Så les tek.no sine nyheter med en tanke i bakhode at det er Telenor som er deleier i denne kanalen.

Ja her er et utdrag fra testen til Gallup:

 

Fartstest mobilt internett

Utført på vegne av NetCom

 

NetCom har valgt ut hvilke kommuner som skulle testes

 

Resultatene for undersøkelsen viser at NetCom

har det raskeste datanettet i gjennomsnitt på de

stedene vi ble bedt om å måle.

 

Svært troverdig, jeg har langt mer troa på testen fra amobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vennligst les Gallup sin undersøkelse før du påstår at den påvirket. At de ønsker å få målt dette er jo på sin plass. Netcom eier ingen medier de kan få dette fra så de må kjøpe troverdige institutter til å måle dette. Oppdraget var å teste områder der folk bor. Tek sin har tatt utgangspunkt i hele landet og da vil jo telenor vinne fordi de er best i nord, mens de er like bra eller litt dåligere sør. Da går det an å trekke konklusjon at de er best. Med strupet hastighet så har jeg raskere 3g nett på min netcom telefon enn hva jeg har på 4g nett på min telenor tlf. Tek er eid av telenor husk det når vi leser test.

Lenke til kommentar

Vennligst les Gallup sin undersøkelse før du påstår at den påvirket. At de ønsker å få målt dette er jo på sin plass. Netcom eier ingen medier de kan få dette fra så de må kjøpe troverdige institutter til å måle dette. Oppdraget var å teste områder der folk bor. Tek sin har tatt utgangspunkt i hele landet og da vil jo telenor vinne fordi de er best i nord, mens de er like bra eller litt dåligere sør. Da går det an å trekke konklusjon at de er best. Med strupet hastighet så har jeg raskere 3g nett på min netcom telefon enn hva jeg har på 4g nett på min telenor tlf. Tek er eid av telenor husk det når vi leser test.

Testen fra gallup er oppgulp, vridd i Netcom sin retning. Netcom reklamerer med at de var best pga de vant i 7 fylker, mens Telenor var best i 13. Men Netcom vant fordi det bor mest folk i de 7 fylkene de hadde testet - som forøvrig også er tvilsomt.

Endret av MrL
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...