Gå til innhold

TEST: Asus ROG G751 med Nvidia GTX 980M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lillebroren min har forrige generasjon G750JZ et eller annet med GTX 870. Ankerpunktet med denne er litt i overkant "myke" taster på tastaturet, de føles veldig merkelig å skrive på da keytravel er såpass lang og føles veldig "hul", styreflaten (touchpad) er stor men temmelig dårlig og knappene til styreflaten sliter med det samme som tastaturet bare i enda større grad da keytravel er helt abnorm og de føles skikkelig hule nå du trykker de ned og høyttalerne virker temmelig dårlig og skjermen er ikke allverden sett bort ifra oppløsningen. Hvorfor er det ikke noe 120 / 144Hz panel på disse? Ble også levert med et Qualcomm-Atheros 802.11ac kort som har vært veldig til og fra og antennene viker relativt dårlige og det ser bare ut til å være to antenner og ikke tre så man kan ikke oppnå høyere enn 867 mbit under ideelle forhold.

 

 

Virker disse punktene til å være forbedre i det nye utgaven, eller blir det mye av det samme bare i litt mindre og lettere innpakning og med hakket nyere generasjon maskinvare?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Når jeg leser tester av slike produker som dette tenker jeg ofte, wow, for et tøft, interessant produkt jeg absolutt ikke har noen bruk for.

Jeg har allerede en selvbygd stasjonær som både er kraftigere og langt billigere enn denne. Reise gjør jeg sjelden. Men har likevel lyst på den. De er bare så ... stilige.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Uten tvil en flott maskin, men bærbar, det er den ikke. Over 4 kg blir langt mer enn overkommelig for hverdagsbruk, og da ser jeg ikke lenger poenget med å kjøpe en "bærbar" til 17k! De pengene kunne blitt brukt på en langt råere stasjonær.

 

To langt mer interessante gaming laptoper er etter min mening MSI GS60 og GS70 med GTX 970M. Med de nye grafikkortene ser det ut som de har fått has på temperaturproblematikken ved tynnere chassis. Selvfølgelig er temperaturene høyere enn hos G751, men med under 2 kg på GS60 og 2.66 kg på GS70 er disse to faktisk bærbare.

 

Får dere til en anmeldelse av GS70? :)

Lenke til kommentar

Lillebroren min har forrige generasjon G750JZ et eller annet med GTX 870. Ankerpunktet med denne er litt i overkant "myke" taster på tastaturet, de føles veldig merkelig å skrive på da keytravel er såpass lang og føles veldig "hul", styreflaten (touchpad) er stor men temmelig dårlig og knappene til styreflaten sliter med det samme som tastaturet bare i enda større grad da keytravel er helt abnorm og de føles skikkelig hule nå du trykker de ned og høyttalerne virker temmelig dårlig og skjermen er ikke allverden sett bort ifra oppløsningen. Hvorfor er det ikke noe 120 / 144Hz panel på disse? Ble også levert med et Qualcomm-Atheros 802.11ac kort som har vært veldig til og fra og antennene viker relativt dårlige og det ser bare ut til å være to antenner og ikke tre så man kan ikke oppnå høyere enn 867 mbit under ideelle forhold.

 

 

Virker disse punktene til å være forbedre i det nye utgaven, eller blir det mye av det samme bare i litt mindre og lettere innpakning og med hakket nyere generasjon maskinvare?

Hei, det er en stund siden jeg testet G750, men fra min hukommelse har tastene blitt litt raskere. Dette er uansett ikke en bærbar du kjøper for å skrive lange stiler på da den lange vandringen gjør seg bedre for spilling. Pekeplaten synes jeg har fått bedre sensitivitet, men de to dedikerte musetastene er som du selv beskriver. Jeg foretrekker likevel dette over harde, støyende taster med lite vandring. Skjermen er langt bedre enn på G750. Den er mer lyssterk, byr på mer intense farger og bedre innsynsvinkel. Overføringshastigheten for ac-kortet har vi ikke målt.

Uten tvil en flott maskin, men bærbar, det er den ikke. Over 4 kg blir langt mer enn overkommelig for hverdagsbruk, og da ser jeg ikke lenger poenget med å kjøpe en "bærbar" til 17k! De pengene kunne blitt brukt på en langt råere stasjonær.

 

To langt mer interessante gaming laptoper er etter min mening MSI GS60 og GS70 med GTX 970M. Med de nye grafikkortene ser det ut som de har fått has på temperaturproblematikken ved tynnere chassis. Selvfølgelig er temperaturene høyere enn hos G751, men med under 2 kg på GS60 og 2.66 kg på GS70 er disse to faktisk bærbare.

 

Får dere til en anmeldelse av GS70? :)

 

GS70 ville absolutt vært interessant å teste igjen, til tross for skikkelige varmeproblemer i forrige modell. Nå er jo også GTX 960M annonsert, men jeg noterer ned ønsket så få vi se hva som dukker opp etter nyttår :)

Endret av Smedsrud
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste jeg har å utsette på denne er at de benytter det rett og slett bedritne nettverkskortet AC7260 fra Intel. Det er så mye problemer med dette kortet at man kan begynne å lure på hvordan de fortsatt kan selge det med god samvittighet.

 

Har selv bestilt meg et Atheros kort for å bytte selv, makter ikke mer disconnects hvert tredje minutt.

 

Mister AC mulighet, men det ofrer jeg gjerne for stabilitet.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Uten tvil en flott maskin, men bærbar, det er den ikke. Over 4 kg blir langt mer enn overkommelig for hverdagsbruk, og da ser jeg ikke lenger poenget med å kjøpe en "bærbar" til 17k! De pengene kunne blitt brukt på en langt råere stasjonær.

 

 

Selvfølgelig er den bærbar. Det er ikke så veldig vanskelig å løfte 4kg. Noen studiepc for å ha med seg på skolen hver dag er det derimot ikke, men så er det ikke akkurat den bruksgruppen de sikter etter med slike gamer bærbare heller.

 

Ja man hadde fått en mye råere stasjonær til 17k, men hva er poenget? Det blir det samme som å si at du ikke må bruke 2 millioner på en bil da du hadde fått et mye finere hus til den prisen.

 

17 000. HAHAHA

 

Hva som var så morsomt med det? Top-speccet gaminglaptoper har tradisjonelt kostet mye mer enn det. Skulle såklart sett at det var billigere, men en gaminglaptop til +/- 15000kr er ikke noe unormalt.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett sammenligning av denne med de få konkurrentene den har. Multicom bruker 8gb versjonen av gtx980 svjv som er mer "future proof".

Skulle gjerne også sett en forklaring på modellnumre (de aller siste tallene). Asus sine sider er håpløst dårlige der.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett sammenligning av denne med de få konkurrentene den har. Multicom bruker 8gb versjonen av gtx980 svjv som er mer "future proof".

Skulle gjerne også sett en forklaring på modellnumre (de aller siste tallene). Asus sine sider er håpløst dårlige der.

 

De er veldig dårlige på dette.

Denne laptopen finnes med 970M eller 980M, BluRay eller DVD, M.2 SSD eller Vanlig SSD.

Har også hørt at noen modeller leveres med TN panel isteden for IPS.

Alt forklart i modellnummeret, uten at det finnes noen oversikt.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...