Gå til innhold

Apple inviterer allerede til ny storlansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyst på oppdatert Apple TV, men tviler på at det skjer ennå. Virker som de sliter med å bli enige med tv-folka som de vil ha med på lasset. Men håper jeg tar feil.

 

Skulle jeg veddet på noe, er det vel en ny Mac Mini som påskriften hintes til. Ikke en veldig attraktiv maskin for min del, men hadde vært artig å se en versjon litt i stilen til Mac Pro, bare enda mindre.

 

Ellers er det jo bare skjermene sine de ikke har oppdatert på lenge, og tviler de lager big deal ut av de.

Lenke til kommentar

Ser fremdeles ikke for meg noen iMac med retinaskjerm.. Apple har vært temmelig kravstore hva gjelder panelkvaliteten til iMac hva gjelder fargekalibrering og at det skal være IPS, om de virkelig skal kjøre på med 5K IPS så blir det vel snakk om en 27" IGZO IPS panel og med 5K oppløsning så ville jo skjermen alene hatt en normal utpris på tja 15'000kr i dagens marked? Da vil jo prisen på iMac plutselig være over 25'000 kr, noe jeg aldri kan se for meg at vil skje.

 

Det er godt mulig at Apple sitt gode samarbeid med Sharp og LG kan føre til at de får gode skjermpaneler til kjempepriser, men det nekter jeg å tro før jeg ser det.. Og da er jeg i så fall veldig spent på hvilken pris en eventuelt ny Thunderbolt Display vil få.

Lenke til kommentar

Apple blir de først med Broadwell generasjonen om nytt skal framvises. Det kan ikke være noe basert på Haswell, for det er snart passé. Da blir det temmelig energigjerrige utgaver, som er gunstige i laptops.

 

Virker ganske så lite sannsynlig at det er snakk om noen MacBook Pro refresh her, Intel Broadwell skal ikke være klar før Q1 2015, så det er litt drøyt tidlig om Apple skal ha fått god tilgang på disse allerede nå, det produserer og selges tross alt temmelig mange av disse modellene så Intel må jo kunne levere en god bråte med prosessorer og brikkesett til Apple for at Broadwell skal være aktuelt per nå, og da må det være en skikkelig gullkantet avtale mellom Apple og Intel hvis de skal få tilgang såpass mange måneder før resten av markedet. Nå har riktignok Apple og Intel hatt veldig godt og tett samarbeid før, så helt umulig er det jo ikke, men virker ikke spesielt sannsynlig.

 

 

Eneste som kan være trolig er Intel Core M varianten av Broadwell som skal være klar nå i Q4 2014, men denne er jo neppe aktuelt til noe annet enn eventuelt MacBook Air, og her tror jeg vi eventuelt snakker en ny variant som vil selges ved siden av de eksisterende.

 

 

Kommer de med et Apple-tv med 4K, så vil de selge i bøtter og spann. Bare bra med konkurranse på den siden.

 

 

Hvor relevant er 4K for folk flest per i dag? Ikke selges / leies det ut 4K via iTunes enda heller og iTunes har vel fremdeles ikke støtte for H.265 så du vil jo ikke få streame lokalt på noen offisiell måte? Nå har Apple begynt med H.265 for Facetime i iOS så det kan være mulig at iTunes 12 vil støtte H.265, det skal jeg ikke si så alt for sikkert men 4K virker fremdeles som en ny lite relevant feature for folk flest fremdeles.

 

Er mye annet jeg heller ser at Apple prioriterer med Apple TV fremfor 4K, som blant annet å åpne opp APIer mot en AppStore og få på plass litt intern lagring så man kan få apps ala Plex osv.. At Apple ikke har videreført sin abnorme suksess med AppStore over til Apple TV er for meg en eneste stor gåte, det har vært en lite gullgruve som har ligget der rett foran nesa til Apple i så mange år nå at det er smått sensasjonelt at de har valgt å ignorere det fullstendig i disse årene..

 

 

Men nå har jeg gått rundt å trodd og håpet på en ny Apple TV med AppStore de siste 2 årene, så denne gangen så velger jeg å rett og slett ikke å trua på noe rundt Apple TV i det hele tatt...

 

 

Jeg tror at en ny vifteløs macbook air blir presentert, med broadwell cpu/gpu.

 

En ny 12" MacBook Air med retinaskjerm og Intel Core M (Broadwell) er nok meget mulig at blir vist frem, men det passer vel ikke så godt innunder slagordet "It's been way too long". Kan være at det endelig skjer noe rundt Mac mini igjen, men det virker lite sannsynlig at Apple vil gjøre et såpass stort nummer rundt et såpass nisje produkt som Mac mini tross alt har blitt.

 

Kan jo være nye Thunderbolt Display med retinaskjerm, men det er også et ganske så stort nisjeprodukt i markedet det også egentlig, hvertfall for oss forbrukere men det baner vel kanskje veien for iMac med retinaskjerm i samme slengen, men igjen så stiller jeg store spørsmålstegn ved prislappen om det skulle være tilfellet.

 

 

Macbook pro med Geforce 970m hade gjort sig......

 

Det kommer nok ikke noen ny refresh av MacBook Pro 15" før Intel Broadwell er klar, så da snakker vi Q1 2015. At den dyrere modellen av 15" vil bli levert med GeForce 970m skal man ikke se bort ifra med tanke på hvor strømgjerrige de er, utvikler vel ikke så fryktelig mye mer varme enn hva dagens GeForce GT 750m gjør når alt kommer til stykke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Macbook pro med Geforce 970m hade gjort sig......

 

Det kommer nok ikke noen ny refresh av MacBook Pro 15" før Intel Broadwell er klar, så da snakker vi Q1 2015. At den dyrere modellen av 15" vil bli levert med GeForce 970m skal man ikke se bort ifra med tanke på hvor strømgjerrige de er, utvikler vel ikke så fryktelig mye mer varme enn hva dagens GeForce GT 750m gjør når alt kommer til stykke.

 

 

Inte helt säker på det. Yoga 3 skall finnas att köpa i November. Med Broadwell.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...