Gå til innhold

Panasonic med en råtass av en kameramobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var virkelig en merkelig skapning. Meget rar sak. Høres god ut til sitt bruk men for meg så virker det som om det er et meget begrenset marked for denne.

 

Siden kameraet stikker så langt ut så blir den vel rar å ha i lomma? Og kamerafolk vil vel ikke ha en slik, er vel bedre å ha et "skikkelig" kamera rundt halsen?

 

Men jeg har lite peiling på hva folk vil ha ut av et kamera og en mobil, det er jo en smakssak, er det noen her som faktisk har bruk for dette og vil vurdere å kjøpe denne saken?

Lenke til kommentar

Det som blir avgjørende for mitt vedkommende er om man har full manuell kontroll på lik linje med et vanlig kamera. Det at de har med et manuelt fokushjul på linsa lover jo egentlig godt. Jeg har ingenting i mot tykke telefoner - heller tykk enn altfor stor i skjermen. Når man skal ha et kamera tilgjengelig i lommen er det jo en fordel at det er så bra som mulig, og min Samsung S5 er ikke i nærheten av hva jeg kunne ønske meg. Håper denne innfrir forventningene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten må den se ut som en mobil med et godt kamera, eller så må den se ut som et godt kamera uten mobil.

 

En slik hybrid er i mine øyne lite attraktiv og blir for klumpete/rar. Da foretrekker jeg 5D MKII min og en god mobil :)

 

No ville du vel neppe brukt ein 5D MKII som mobil sjølv om den hadde det innebygd. Dessutan så ser jo ikkje denne Panasonicen såå annleis ut enn Lumia 1020, så viss kamerakvaliteten berre er god nok så fpr den nok ein marknad :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enten må den se ut som en mobil med et godt kamera, eller så må den se ut som et godt kamera uten mobil.

 

En slik hybrid er i mine øyne lite attraktiv og blir for klumpete/rar. Da foretrekker jeg 5D MKII min og en god mobil :)

 

No ville du vel neppe brukt ein 5D MKII som mobil sjølv om den hadde det innebygd. Dessutan så ser jo ikkje denne Panasonicen såå annleis ut enn Lumia 1020, så viss kamerakvaliteten berre er god nok så fpr den nok ein marknad :-)

Nettopp derfor jeg skrev at den heller får se ut som et skikkelig kamera uten mobil ;)

 

Lumia 1020 og denne ligner i mine øyne ikke, her er det vesentlig mer kamera og kjøtt på beinet.

Lenke til kommentar

Til forskjell er det vanligste alternativet i dagens mobiltelefoner en sensor som er en tredjedel av størrelsen til DMC-CM1.

Dette er feil. Sensoren er ca ti ganger større enn i vanlige toppmodeller. Det såkalt optiske formatet er 1", som vil si at 1 tomme er 1,5 ganger diagonalen på sensoren. Vanlige mobiltelefoner har 1/3,2" optisk format som vil si at sensoren er ca 1/4,8" diagonalt. Sensorstørrelsen, arealet, er rundt 3,2² = ca 10 ganger større. Det betyr at man får mye mindre bildestøy, ca en faktor 10 på ISO-skalaen. Endelig! :) Denne kommer til å knuse alle tidligere telefoner på bildekvalitet i dårlig lys.

 

Ikke helt uventet inneholder den nye modellen fra Panasonic optikk fra Leica, som i kameraverden er kjent for å tilby produkter av høy kvalitet.

Det er litt ufortjent. De burde være mer kjent for å holde høye priser. Kvaliteten er ganske sammenlignbar med en rekke andre gode optikkprodusenter, mange av de med vesentlig lavere priser.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huh.

Jeg ser for meg at når du snakker i telefonen på gata kommer kvinner bort til deg og gir deg en ørefik - fordi det ser ut som du snikfotograferer dem.

 

Ellers sier artikkelen ganske lite om annet enn fotografidelen, det går for eksempel ikke fram om denne duger til... telefoni. 3G, 4G, dual SIM, SIM i det hele tatt...? Det står jo mobil, men bilen min er også mobil. :B

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Dette var virkelig en merkelig skapning. Meget rar sak. Høres god ut til sitt bruk men for meg så virker det som om det er et meget begrenset marked for denne.

 

Siden kameraet stikker så langt ut så blir den vel rar å ha i lomma? Og kamerafolk vil vel ikke ha en slik, er vel bedre å ha et "skikkelig" kamera rundt halsen?

 

Men jeg har lite peiling på hva folk vil ha ut av et kamera og en mobil, det er jo en smakssak, er det noen her som faktisk har bruk for dette og vil vurdere å kjøpe denne saken?

Tror nok den ytterste delen av objektivet er motordrevet slik at det kun stikker ut når det er i bruk. Synes denne er meget spennende. Kul design, og vil helt garantert tiltrekke seg de som er over snittet interessert i fotografering, og som ikke vil drasse rundt på 2 dingser på tur. Kan ikke forstå hvorfor enkelte må ut og dømme konseptet nedenom og hjem kun pga noen bilder og en vag omtale på amobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Huh.

 

Jeg ser for meg at når du snakker i telefonen på gata kommer kvinner bort til deg og gir deg en ørefik - fordi det ser ut som du snikfotograferer dem.

 

Jeg ser ikke for meg det.,

 

AtW

 

 

Så du ikke bildet, da? Du kommer ikke til å treffe én kvinne på gata som tror det der er en mobiltelefon.

 

Edit: la til en ´

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

 

Huh.

 

Jeg ser for meg at når du snakker i telefonen på gata kommer kvinner bort til deg og gir deg en ørefik - fordi det ser ut som du snikfotograferer dem.

 

Jeg ser ikke for meg det.,

 

AtW

 

 

Så du ikke bildet, da? Du kommer ikke til å treffe én kvinne på gata som tror det der er en mobiltelefon.

 

Edit: la til en ´

 

 

Jeg tipper man vil treffe mange som tror det er en mobil, og oppleve null ganger at noen fiker til deg.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...