Gå til innhold

PC-en gjør comeback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ingen stor overraskelse at toppår repeterer seg med 3-4 års mellomrom da dette treffer nøyaktig på den vanlige oppgraderingssyklusen for forbrukere.

 

Jeg kjøpte min forrige bærbare for 4 år siden, så jeg passer inn her. Men dette kan da ikke gjelde alle? Noen kjøpte vel sin første pc/laptop i skuddår? :)

Lenke til kommentar

 

Hvor plasserer Microsoft Surface seg? Burde være PC ihvertfall

 

MS Surface er nettbrett. MS Surface Pro derimot, er en pc.

 

;-)

Der var selvfølgelig pro jeg mente ;) men det jeg lurte på var hva testen tok utgangspunkt i surface pro? Ikke det at de selger så fryktelig mye at de kan endre så veldig mye på tallene, men uansett :)

Lenke til kommentar

 

Hvor plasserer Microsoft Surface seg? Burde være PC ihvertfall

 

MS Surface er nettbrett. MS Surface Pro derimot, er en pc.

 

;-)

Man burde skille mellom pc og Nettbrett pc ( pc som er bygd som et nettbrett ) for å unngå misforståelser.

 

Teknisk sett så er alt man kan skrive inn tall og eller tekst på og få ut andre talle eller tekster en slags pc

Lenke til kommentar

 

 

Hvor plasserer Microsoft Surface seg? Burde være PC ihvertfall

MS Surface er nettbrett. MS Surface Pro derimot, er en pc.

 

;-)

Man burde skille mellom pc og Nettbrett pc ( pc som er bygd som et nettbrett ) for å unngå misforståelser.

 

Teknisk sett så er alt man kan skrive inn tall og eller tekst på og få ut andre talle eller tekster en slags pc

 

 

Kan skrive inn tekst og tall (formler) på en kalkulator, og få andre tall ut. Det gjør det ikke til en PC.

 

;-)

 

Om man skal begynne å separere de forskjellige kategoriene av bærbare PCer, så gjør det kun til at gammel og ny statistikk ikke er sammenlignbar, så er egentlig uenig i at det er noen god idé. Dog kan det være interessant i noen sammenhenger å splitte opp for å sjekke trender innen bærbare, men i sammenheng med andre hovedtyper enheter, blir det galt.

 

Da må man i så tilfelle gjøre det samme innen nettbrett (7" og mindre, 8"-10" og over 10" f.eks.) og smarttelefoner (under 4", 4-5", 5-6" og over 6"). Hvor skal man da skille mellom smarttelefoner og nettbrett som kan fungere som telefoner? Skulle f.eks. min gamle Samsung Galaxy Tab P1000 defineres som nettbrett eller smarttelefon?

Lenke til kommentar

PC er bare forkortelsen for personlig computer .

En computer er ikke noe annet en en regnemaskin

og ja ,har sett kalkulatorer bilt betegnet som PC ( også de enkle )

 

poenget er at man må skille mellom stasjonære pcer , bærbare pcer ( lapptopp) og disse nettbrettene

At man bytter ut innmaten og kaller dem for pcer gjør dem ikke om til noe lapptoper av den grunn

 

Derimot så blir de en minibærbar pc ( ihvertfall utsendemessing )

 

Betegnelsen Tab kommer nok av Tablett som betyr at det er et elektronisk oppslagstavle eller nettbrett

 

Problemet er at de største mobiltelefonene snart er større en de minste nettbrettene.

Man må heller ikke glemme ( hvis man ser bort fra hva en mobiltelefon oprinelig var ) så kan man gjøre akkurat det samme med en smartmobil som med et nettbrett ,-også å ringe

Så da kan man lure på om det er noen poeng å holde dem avskilt

 

Og når man lar nettbrettene gjøre det samme som en standard pc så er kaoser totalt

jeg vill skille mellom en nett-pc og en lapptopp , på samme måte som man skille mellom en lapptopp og en stasjonær pc

 

en nettpc har jo tross alt nettbrettes funksjonaliteter i orden , noe en lapptopp ikke har

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det vel ingen stor overraskelse at toppår repeterer seg med 3-4 års mellomrom da dette treffer nøyaktig på den vanlige oppgraderingssyklusen for forbrukere.

Jeg kjøpte min forrige bærbare for 4 år siden, så jeg passer inn her. Men dette kan da ikke gjelde alle? Noen kjøpte vel sin første pc/laptop i skuddår? :)

Tror det går mer på budsjett eller hvor mye penger folk vil bruke på pc og dingser.

De kjøpte nettbrett i fjor og ny pc i år siden den gamle begynner å bli treg.

Når du har nettbrett gidder du ikke kjøpe et nytt da det gamle funker.

 

For noen år siden eksploderte salget av lcd tver siden prisen og kvaliteten var god nok til at folk kastet crt tven og kjøpte lcd. Noen år senere var produsentene fortvilet over at tv salget falt.

De får ikke den effekten igjen, ikke uten 4k +50" oled til 5000 eller tilsvarende.

 

Pc salget har falt siden pcer varer lengere, de er kraftige nok til vanlig bruk og utviklingen går tregere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...