Gå til innhold

Vil knuse prisen på 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ønsker Ice lykke til med å få utplassert ca 4000 siter rundt om i Norge. NwN/Tele2 har brukt flere år på sine 2000, problemet er jo at det ikke er plass til flere antenner i de fleste mastene/hyttene. Nye green field siter er kostbart.

Tipper de overtar sitene til Tele2.

Lenke til kommentar

Vil knuse prisen på 4G. Ja slik det er nå så er ikke Ice noe alternativ for oss som trenger bredbånd hjemme og ikke har tilgang til noe ok via ledning. 8 GB er ingenting til kr. 299,-

Man må ha minimum 100 GB til en pris som er ok. Så for oss må vi velge seriøse leverandører så som NetCom/Chess etc. for å få noe man kan leve med.

Ice er ikke en bredbåndsleverandør å satse på med slike tjenester!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vil knuse prisen på 4G. Ja slik det er nå så er ikke Ice noe alternativ for oss som trenger bredbånd hjemme og ikke har tilgang til noe ok via ledning. 8 GB er ingenting til kr. 299,-

Man må ha minimum 100 GB til en pris som er ok. Så for oss må vi velge seriøse leverandører så som NetCom/Chess etc. for å få noe man kan leve med.

Ice er ikke en bredbåndsleverandør å satse på med slike tjenester!

Det er vel litt tidlig å slakte tilbudet til ICE, ett år før det er levert?

Lenke til kommentar

ICE har levert mobilt bredbånd i flere år. (uten å følge med i tiden i forhold til økt forbruk) De leverer nå et produkt som står i stil til hverdagen i 2008 på 8 GB men ikke 2014. Et firma bør og skal vurderes ut fra hva de leverer og ikke hva de skal levere i fremtiden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ICE har levert mobilt bredbånd i flere år. (uten å følge med i tiden i forhold til økt forbruk) De leverer nå et produkt som står i stil til hverdagen i 2008 på 8 GB men ikke 2014. Et firma bør og skal vurderes ut fra hva de leverer og ikke hva de skal levere i fremtiden!

 

 

Forklaringen på hvorfor står i artikkelen:

"Tross overlegen arealdekning lå det i kortene at med kun 2x6,8 MHz spektrum i 450 MHz-båndet ville Ice være sjanseløs til å kunne konkurrere med de andre operatørenes 4G-nett når det gjelder hastighet og kapasitet.

 

Nå er situasjonen en annen. Ice har allerede satt i gang forsøk med 4G i sine frekvensområder,"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt at alle skal bygge ut i de samme områdene, fremfor at det bygges ut slik at alle får dekning nok til å ta en vanlig telefonsamtale.

 

Med alle mener jeg da de fleste bygder med en viss befolkning. Slik som der jeg bor, rett over fjorden for Trondheim.

 

Det er som med bredbånd, der samme gate graves over 19 ganger, slik at 19 tjenestetilbydere skal legge tilsvarende kabler i samme grøft.

 

Jeg er for konkurranse, men mener infrastruktur skulle vært statlig, eller i det minste statlig styrt gjennom krav til utbyggere.

 

Hva blir det neste, privatisering av vei, der man må være abonnent for å kjøre på den ene eller andre veien.

 

19 seksfils motorveier inn i Oshlo og grusvei resten av landet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ICE bruker nå en versjon av CDMA-sendeteknikken som kalles EV-DO Rev. B slik jeg har forstått. Med LTE i dagens 450MHz båndet og nye 800Mhz båndet de fikk tak i, medfører vel da en større utbytting av rotuere og USB modem.

 

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg. ICE er eneste som egner seg for "surfing" på hytten i Valdres. Telenor er kun brukenes for enkel dataoverføring som vind hastighet og temp. Lenge siden jeg sjekket dekning for Netcom.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke den direkte påvirkningen for Tele2 her i og med at Tele2 allerede har inngått avtale om å bruke 4G-dekningen til Telenor der de ikke har dekning selv. Men hvis dette fører til at Tele2 må skjerpe seg og gjøre noe med den ELENDIGE dekningen de har der jeg bor sentralt på østlandet, så hadde det vært en fordel...: Selv i nærheten av hovedveien ut av byen er det ELENDIG dekning innendørs med Tele2 !!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...