Gå til innhold

- Chrome blir 25 prosent raskere på Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

da blir sansyneligvis også Opera 25% raskere, grunnen er at de har samme hovedmottor.

 

og den eneste grunnen til at jeg bruker Opera i steden for Crome er utseende, for de to netleserne er jo nesten Same thing, different skin.

Lenke til kommentar

En annen ting ved nye versjonen som kommer er at tillegg kun installeres fra Chrome Nettmarked, det vil si at tillegg som ikke er publisert ikke kan installeres, med mindre man slår på utviklermodus :)

Skriveleif var på besøk ganske så tidlig. :closedeyes:

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

Kanskje de heller skulle begyne å jobbe med minnebruken?

På laptopen min med 8GB RAM får jeg 42% minnebruk med 20 faner oppe. Synes ikke det er så ille.

 

Det synes jeg er ille. For å si det mildt. Firefox 64-bit på linux bruker 1.9 GB av 8 for 26 faner. Noe jeg faktisk synes er ganske dårlig.

 

Hovedargumentet for å bruke mye minne er cache. Men både Chrome og Firefox har bedriten back-forward-funksjonalitet, som jo er noe av poenget med cache. Så det argumentet holder ikke.

 

Tillegg: Jeg åpned de presis samme fanene i gamle Opera, og den brukte bare 1.3 gb. En 3-4-dobling av minnebruk er ganske uhorvelig.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

De kunne selfølgelig prøvd å bedre seg litt med minnebruken, men for min del har jeg ikke noe problemer da jeg primært bruker min stasjonære med 16GB RAM. Dessuten har jeg som regel maks 10 faner oppe samtidig.

Ser at Chrome legger hver fane som en ny prosess, kan det være årsaken til at den er så sulten på minnebruk?

Tror ikke Firefox gjorde det sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...