Gå til innhold

– NSA har utnyttet Heartbleed i årevis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om dette er sant, noe som slettes ikke ville forundra meg, så er det dessverre ingen overraskelse.
Kanskje man kan begynne å tro at omtrent hvert eneste sikkerhetshull som har blitt oppdaga i nyere tid har og blir utnyttet av NSA, GCHQ med flere. I hvert fall til det motsatte er bevist.

Jeg hadde blitt overaska om det ble oppdaga et sikkerhetshull som ikke har eller blir utnytta av disse organisasjonene.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, åpen kildekode er fortsatt bedre enn lukket, uansett er det nok sannsynlig at NSA har visst om dette, men de har neppe forsket og funnet av det på egen hånd, de har nok fått denne på "billigsalg" fra Vupen som lever av å selge slikt.

De sitter på exploits for det meste om du har cash å betale for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"USA har utnyttet Heartbleed i årevis" Har ikke feilen bare vært der i ett år? ;)

 

Trodde det var to jeg, men jeg kjenner også til et par hemmelige uidentifiserte kilder som kan bekrefte at Jarawafolket har bygd opp et hemmelig overvåkningssenter og har utnyttet dette hullet i årevis.

 

De samme kildene bekrefter også at Solo i årevis har jobbet hardt med å få folk til å slutte og drikke cola ved å ta i bruk manipulative virkemidler i moderne medier.

Lenke til kommentar

 

Det er bare å dra lua lengre ned og tro at verden er full av snille mennesker og respektfulle etterretningstjenester.

 

 

Det er jo ikke til å se bortifra at dersom alt som blir skrevet om NSA om dagen skal stemme så er de den mest effektive, best organiserte og klart best hemmeligholdte organisasjon på veldig veldig veldig lenge. Jeg har en følelse på at hver gang det dukker opp en eller annen form for "skandale" så blir det med en gang kastet mot NSA bare fordi det er NSA. Folk er så villige til å påskrive staten ubrukelighet, at de er en gjeng med lavpannede idioter, at de ikke får til noe riktig osv. Men med en gang man kan bruke det at staten fungerer bra imot dem, da er de plutselig sinnsykt flinke og vet om alt. For min del så er det ikke sånn jeg tror verden fungerer. Så nei, etteretningstjenester er ikke nødvendigvis ute etter å respekterer noens privatliv, men de er da heller ikke supermennesker som har stålkontroll på aboslutt alt det de nå for tiden får pepper for at de liksom skal ha kontroll på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...