Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Tab 3 Kids


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er problemet er all reklamen som er inne i de ulike spillene.

 

Minstemann her i hus får leke seg med en eldre modell av galaxy tab innimellom. Han har full kontroll på starte apper, finne fram osv, men inne i spillene så spretter der jo opp reklame i hytt og pine med forslag om kjøp, prøv ett annet spill i fra samme utgiver osv.

 

Finnes der noen måte å deaktivere alle disse reklamene som kommer frem?

 

To gode eksempler er i Angry Birds og Talking Tom som er to slagere for barn, men hele opplevelse og flyten i morroa blir jo ødelagt av at en støtt og stadig ender i google play eller i nettleseren.

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk innom en butikk å testet litt denne tabben da fruen og jeg ønsket at småtten på 2 skulle ha noe å starte med under kontrollerte former. Artikkelforfatter glemte å nevne at det også følger med en touchpenn som kan skyves inn i siden på beskyttelsen (akkurat der hvor håndtaket er hengslet mot resten).

 

Derimot så valgte vi å kjøpe en Kurios 7S via Teknikmagasinet, den har mye av det samme, veldig like specs (uten å ha sammenlignet prosessor krefter), den har ikke penn og håndtak, men følger med en silicon drakt å tre på. Denne kostet bare 999kr, ergo ca 50% av Samsung sin.

 

Så med tanke på at småtten er såpass liten så valgte vi å gå for lavere pris, da han ikke vil se forskjell heller. Kurios'en har også funksjoner for å skru av nett/wifi for barnas bruker kontoer, den har også tids planleggere, surfe filter, egen shop, mange medfølgende apper (som ikke er testet helt enda, da det ble kjøpt på tirsdag).

Lenke til kommentar

Det som er problemet er all reklamen som er inne i de ulike spillene.

 

Minstemann her i hus får leke seg med en eldre modell av galaxy tab innimellom. Han har full kontroll på starte apper, finne fram osv, men inne i spillene så spretter der jo opp reklame i hytt og pine med forslag om kjøp, prøv ett annet spill i fra samme utgiver osv.

 

Finnes der noen måte å deaktivere alle disse reklamene som kommer frem?

 

To gode eksempler er i Angry Birds og Talking Tom som er to slagere for barn, men hele opplevelse og flyten i morroa blir jo ødelagt av at en støtt og stadig ender i google play eller i nettleseren.

 

Ja, , skru av internett på tabben så ordner det seg nok ;)

Lenke til kommentar

 

Det som er problemet er all reklamen som er inne i de ulike spillene.

 

Minstemann her i hus får leke seg med en eldre modell av galaxy tab innimellom. Han har full kontroll på starte apper, finne fram osv, men inne i spillene så spretter der jo opp reklame i hytt og pine med forslag om kjøp, prøv ett annet spill i fra samme utgiver osv.

 

Finnes der noen måte å deaktivere alle disse reklamene som kommer frem?

 

To gode eksempler er i Angry Birds og Talking Tom som er to slagere for barn, men hele opplevelse og flyten i morroa blir jo ødelagt av at en støtt og stadig ender i google play eller i nettleseren.

Ja, , skru av internett på tabben så ordner det seg nok ;)

 

 

Det stemmer nok ikke. Får frem de samme meldingene, men når det da trykkes på de ulike alternativene får en feilmeldingene "finner ikke side" eller "google play må ha tilgang". Det løser med andre ord ikke problemet.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noen løsning på det reklameproblemet bortsett fra å enten skru av wifi eller få ett "filter" som blokkerer dem, men ofte så har reklame blitt buffret ned så skru av wifi/nett stopper det ikke i mange tilfeller.

 

Men derimot så finnes det appers som fjerner all reklame når du kjøper det, ikke bare kjører gratis utgaven (som da oftest er reklame finanisert og/eller in-app-buy.

Lenke til kommentar

Joda, men hos mange dukker det fortsatt oppå reklame for spill i fra samme utvikler og oppfordringer til å kjøpe diverse ekstra for spillet du alt har kjøpt, og da hjelper det lite at reklamen nederst som er minst plagsom blir fjernet.

 

Jeg vil betale for ett spill, og så slippe å bli påminnet om det ene og det andre med mindre jeg selv undersøker rundt ekstra kjøp osv.

Lenke til kommentar

Er helt enig med deg der Kreps79, men "kapitalistene rår" nok for mye, ergo ett spill selskap vil selvsagt tjene mest mulig, bli størst mulig, nå flest mulig brukere etc. Og dermed "snikfører" de inn "egen reklame" selv om de fjerner annen reklame fra appen når man kjøper.

 

Så da må man bare være kresen og teste og slette fortløpende. Evt lage sine egne spill. ;)

Lenke til kommentar

Det som er problemet er all reklamen som er inne i de ulike spillene.

 

Minstemann her i hus får leke seg med en eldre modell av galaxy tab innimellom. Han har full kontroll på starte apper, finne fram osv, men inne i spillene så spretter der jo opp reklame i hytt og pine med forslag om kjøp, prøv ett annet spill i fra samme utgiver osv.

 

Finnes der noen måte å deaktivere alle disse reklamene som kommer frem?

 

To gode eksempler er i Angry Birds og Talking Tom som er to slagere for barn, men hele opplevelse og flyten i morroa blir jo ødelagt av at en støtt og stadig ender i google play eller i nettleseren.

 

du kan jo laste ned adblock plus for android men ikke fra play store.

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk innom en butikk å testet litt denne tabben da fruen og jeg ønsket at småtten på 2 skulle ha noe å starte med under kontrollerte former. Artikkelforfatter glemte å nevne at det også følger med en touchpenn som kan skyves inn i siden på beskyttelsen (akkurat der hvor håndtaket er hengslet mot resten).

 

Derimot så valgte vi å kjøpe en Kurios 7S via Teknikmagasinet, den har mye av det samme, veldig like specs (uten å ha sammenlignet prosessor krefter), den har ikke penn og håndtak, men følger med en silicon drakt å tre på. Denne kostet bare 999kr, ergo ca 50% av Samsung sin.

 

Så med tanke på at småtten er såpass liten så valgte vi å gå for lavere pris, da han ikke vil se forskjell heller. Kurios'en har også funksjoner for å skru av nett/wifi for barnas bruker kontoer, den har også tids planleggere, surfe filter, egen shop, mange medfølgende apper (som ikke er testet helt enda, da det ble kjøpt på tirsdag).

 

Kurios 7S benytter en SoC som er laget av Allwinner med modellbetegnelsen A20 og er etter sigende treeeeeeeeg.

 

Mens Galaxy Tab 3 Kids/7.0 benytter en SoC som er laget av Marvell og har modellbetegnelsen PXA986 og skal være en helt grei SoC.

Lenke til kommentar

"Det finnes også deksler som skal gjøre din iPad til en barneleke. På den måten kan du skaffe deg en betydelig større utgiftspost om krapylet skulle gå bananas med lekeverktøyet."

 

En iPad Mini koster 1890 kroner, og et godt polstret barnevennlig deksel med håndtak koster 150 kroner, totalt blir det 2040 kroner for et kvalitetsbrett. For en femtilapp mer enn Samsingenes plastleke får man altså et alternativ som er bedre på alle måter.

Lenke til kommentar

@Newton - nå vil jeg ikke si at Samsung sin er en "plastleke" da! Det er en Tab 3 med silicon futteral + egen spesialtilpasset forledre styring av tidsbruk ++++++ Samme med Kurios'en også.

 

Samt så kommer jeg ALDRI til å legge igjen en krone i Apple'kassa! De står så evig på min boikottliste til de grader! ;)

 

@MartinGM - yupp, var klar over det, men sønnen min fyller 2 år denne uka, så tviler på at han kommer å merke så mye forskjell de kommende år, så når han trenger ny pad så har det skjedd veldig mye på utviklingsfronten. Så her gikk vi på pris (50% av Samsung sin) og tror denne er mer enn god nok for han. De siste Kruios oppdateringene gir også google play ved siden av kruios butikken også, så da klager jeg ikke. :)

Endret av Zimon
Lenke til kommentar

@Newton - nå vil jeg ikke si at Samsung sin er en "plastleke" da! Det er en Tab 3 med silicon futteral + egen spesialtilpasset forledre styring av tidsbruk ++++++ Samme med Kurios'en også.

 

Samt så kommer jeg ALDRI til å legge igjen en krone i Apple'kassa! De står så evig på min boikottliste til de grader! ;)

 

 

OK, du trenger ikke si at Galaxy Tab 3 Kids er en plastleke, jeg har allerede konstatert at den er det.

 

Morsomt at du her en "boikottliste", den er sikkert grundig gjennomtenkt...

Kanskje du bør vurdere å føye til Kurio på listen din også...dersom rasjonelle grunner i det hele tatt teller, da:

http://www.healthystuff.org/get-stuff.php?report=Electronic+kids+tablets+tested+for+chemical+hazards

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...