Gå til innhold

Fem tips som hindrer Windows 8 i å føles som Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

En sminket gris er fortsatt en gris...

Ei 10'er dame med en stygg kjole er fortsatt ei 10'er dame ....

Men i dette tilfelle passer best - "en sminket crackhore med sneiper stikkende ut av nesa, er fortsatt en crackhore med sneiper stikkende ut av nesa."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok folk bør teste det selv jeg isteden for å ukritisk holde med meningene til andre og være lettpåvirkelig, er lov å tenke og prøve selv.

 

Riktig nok så går det nok ikke til alle, men mange nok, har nok kunder som legger ut om hvor kjett windows 8 er og de har ikke snøring på hva de prater om, mange av de er bare naive.

virker ikke en gang som meste parten har selvinnsikt til å se at de faktisk er et offer for sin egen partiskhet og da sitter fast der og sliter med å faktisk gjøre noe nytt?

 

Alle er jo riktignok et offer for sin egen partiskhet på en eller annen måte, men noen klarer ikke rikke seg fra ståstedet sitt uansett hva som blir gjort eller sagt, dette er trist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Egentlig ganske lei itavisen å amobil sin grining. Windows 8 er jo kanon. Finnes ett par småting jeg kunne tenkt meg annerledes. Men dere skriver jo om hvor dårlig det er hver dag. Beste os'et jeg har brukt. Start knappen er det bare skap epler som savner. Forskjellen er vel hovedsaklig man slipper å trykke start knappen for å søke opp appene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men i dette tilfelle passer best - "en sminket crackhore med sneiper stikkende ut av nesa, er fortsatt en crackhore med sneiper stikkende ut av nesa."

Her er jeg uenig. Win8 hadde et enormt potensiale. MS har gjort store forbedringer i forhold til Win7. Problemet er at disse forbedringene ikke er synlige i det hele tatt. Det de fucka opp var rett og slett brukergrensesnittet. "Under panseret" er Win8 bra.

Tror en god sammenligning ville kanskje vært en modell i burka. Godsakene er der, men de synes ikke.

Unnskuld dette, men vet du hva som ligger under panseret? NT-kernel. Samme kjernen som har eksistert siden Win2k. Alt ovenpå er grensesnitt. Folk betaler for nytt grensesnitt pluss utvidet støtte hver gang MS lanserer OS. Eneste som forander seg litt er "tweaks" på NT-kjernen som kommer i oppdateringspakker, men de kommer også til det forrige OSet.

Lenke til kommentar
Unnskuld dette, men vet du hva som ligger under panseret? NT-kernel. Samme kjernen som har eksistert siden Win2k. Alt ovenpå er grensesnitt. Folk betaler for nytt grensesnitt pluss utvidet støtte hver gang MS lanserer OS. Eneste som forander seg litt er "tweaks" på NT-kjernen som kommer i oppdateringspakker, men de kommer også til det forrige OSet.

 

 

Hvis du mener at alt ovenpå kernelen er grensesnitt så javel, men da er det jo veldig mye du definerer som grensesnitt, og ALT har blitt bedre, det meste MYE bedre bortsett fra den nye "start-menyen" ... som du bare kan slå av. (Og nei, det er MYE som ikke kommer til W7)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er jeg vel kjerringa mot strømmen når jeg sier dette, men ja, jeg liker Windows 8 veldig godt - med modern UI "startskjermen".

Jeg var egentlig en storfornøyd Windows 7 bruker, men var en av de som benyttet meg av fjorårets tilbud fra MS og kjøpte Win8Pro til 249,-

Ettersom at jeg da brukte uekte Windows 7 var dette en glimrende måte for meg å skaffe meg ekte windows lisens uten å blakke meg fullstendig.

Det eneste jeg har å sette fingeren på er et problem både Win7 og Win8 har med at mapper jeg har festet til mappeikonet på oppgavelinjen har en tendens til å forsvinne.

Når jeg setter meg ned foran en pc med Win7 føler jeg at det er litt "gammeldags" i forhold.

Derimot så har Windows 7 en fordel med at det er større sannsynlighet for å være kompatibelt om man oppgraderer fra en WinXP maskin mtp CPU-krav.

Windows 7 kjører utmerket på en Pentium 4 maskin om man har et greit grafikkort og en grei mengde med ram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære vene så lei jeg er denne uendelige negative W8 hypen... W8 er et kjempe operativsystem og den nye start menyen er fantastisk, MYE mer tilpassningsvennlig enn den gamle og om fullskjerm appene plager deg så jævlig så fjern dem da... Hodeløse kyllinger hele gjengen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet.

Bare la vær å bruke metro da.

 

Selv har jeg stasjonære med 8.1 hvor metro aldri kommer opp hverken for startmeny,søk eller annet.

Så ultrabook hybrid tablet med touch hvor metro apps og ui brukes i ulike underholdnings sammenhenger og nettlesing av aviser o.l

 

Kjøtthuer....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...