Gå til innhold

CES 2014: Philips tar i bruk Googles operativsystem i TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smart-TVer må bli veldig smarte for å konkurrere med fleksibiliteten en PC tilkoblet TVen gir. Den er lett å fjernstyre på ulike måter, alt av medieinnhold funker, alt av webapplikasjoner og lokale applikasjoner funker, og den er så rask og stillegående man vil at den skal være.

 

TVer har siden 2006 bare vært en stor dum skjerm som hele tiden står på source HDMI1 for min del. Forsterkeren står også på samme kilde konstant, og PCen gjør alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smart-TVer må bli veldig smarte for å konkurrere med fleksibiliteten en PC tilkoblet TVen gir. Den er lett å fjernstyre på ulike måter, alt av medieinnhold funker, alt av webapplikasjoner og lokale applikasjoner funker, og den er så rask og stillegående man vil at den skal være.

 

TVer har siden 2006 bare vært en stor dum skjerm som hele tiden står på source HDMI1 for min del. Forsterkeren står også på samme kilde konstant, og PCen gjør alt.

 

Selv har jeg Getbox HD-PVR, BD-spiller, PS3, karaoke-mic og HTPC koblet til AV-forsterker, og kun en HDMI opp til TV. Her byttes kilde på AV-forsterker etter hva jeg eller andre familiemedlemmer ønsker å benytte. Min Philips-tv med Netflix benyttes gjerne av dattera mi til netflix, slik at hun slipper å knote med PC, mens jeg selv foretrekker å gå inn via HTPCen. Både tv og av-forsterkeren støtter ARC, slik at forsterkeren tar imot lydsignalet fra TV når hun ser Netflix.

 

Med Get i veggen er det ikke like lett å bruke tunerkort i PC for kanalblaing, pause/spole og opptak, men der fungerer Getboksen knallfint med unntak for alt for liten disk-kapasitet og "umulig" å ta sikkerhetskopi av opptak for permanent og ubegrenset mulighet for å vise klipp, filmer og programmer på annet medium.

Lenke til kommentar

Heiv ut htpc'n min da jeg fant plex laika på samsung tv'n.

Lydløst simpelt og enkelt og spille av fra.

Trenger bare en gammel pc stående og hompe i garasjen og vips er hele verden tilgjeneglig på tv'n med bare ett knappe trykk unna, enkelt og greit.

 

Jeg gleder meg til android på tv, har alltid sagt at philips kommer jeg ikke til og kjøpe, men må vist ete i meg de ordene nå...

Lenke til kommentar

Heiv ut htpc'n min da jeg fant plex laika på samsung tv'n.

Lydløst simpelt og enkelt og spille av fra.

Trenger bare en gammel pc stående og hompe i garasjen og vips er hele verden tilgjeneglig på tv'n med bare ett knappe trykk unna, enkelt og greit.

 

Jeg gleder meg til android på tv, har alltid sagt at philips kommer jeg ikke til og kjøpe, men må vist ete i meg de ordene nå...

 

Det er simplet, det er sant, blir jo alltid en vurdering av fordeler og ulemper, HTPC gir det beste resultatet, men koster mer arbeid i oppsett og penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Smart-TVer må bli veldig smarte for å konkurrere med fleksibiliteten en PC tilkoblet TVen gir. Den er lett å fjernstyre på ulike måter, alt av medieinnhold funker, alt av webapplikasjoner og lokale applikasjoner funker, og den er så rask og stillegående man vil at den skal være.

 

TVer har siden 2006 bare vært en stor dum skjerm som hele tiden står på source HDMI1 for min del. Forsterkeren står også på samme kilde konstant, og PCen gjør alt.

 

+1 (dvs her er det HDMi2, den var nærmest)

Jeg hadde mye heller sett et ensidig fokus på bildeteknologi/bildekvalitet på store skjemrer, med rask respons og tilnærmet lik 0 inputlag. Hadde jeg fått valget mellom en 60" TV til 15.000,- med smartfunksjoner og fandens oldemor, og en renspikka 60" skjerm/monitor til samme pris, hadde jeg GLATT valgt monitoren.

Lenke til kommentar

Hva er fordelen med å ha dette i TV-en over en slik?

 

http://image.made-in-china.com/2f0j00KMpETrtdVBfY/Dual-Core-Android-TV-Stick-ATV120-.jpg

 

Jeg beholder gjerne skjermer i 5-10 år før de byttes ut, men en smart-platform med en tynn ARM-prosessor er gjerne moden for utbytting allerede etter 18-24 mnd, men jeg nekter å kjøpe ny skjerm for det.

Den du viser til er for svak, du må i hvertfall over på en slik:

 

http://www.rikomagic.com/en/product/showpro_id_39_pid_19.html

 

Så kan du jo prøve og se hvor fornøyd du blir:

En god smart-TV er nok noen hakk bedre enn en slik mini-PC.

 

Det er nok en stor fordel med noe som er laget som ett produkt.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Den du viser til er for svak, du må i hvertfall over på en slik:

 

http://www.rikomagic.com/en/product/showpro_id_39_pid_19.html

 

Så kan du jo prøve og se hvor fornøyd du blir:

Det er en implementasjonsdetalj og endrer egentlig ikke spørsmålet.

 

En god smart-TV er nok noen hakk bedre enn en slik mini-PC.

 

Det er nok en stor fordel med noe som er laget som ett produkt.

Hvorfor er en god smart-TV noen hakk bedre og hva er disse store fordelene ved å "ha noe laget som ett produkt?".

 

Hvordan vil det produktet være om to, fire og seks år i forhold til å bare kjøpe en ny Android-stick til 300,- annenhvert år og få støtte for ny teknologi fortløpende uten å måtte kjøpe ny 10 000,- TV.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en implementasjonsdetalj og endrer egentlig ikke spørsmålet.

 

Hvorfor er en god smart-TV noen hakk bedre og hva er disse store fordelene ved å "ha noe laget som ett produkt?".

 

Hvordan vil det produktet være om to, fire og seks år i forhold til å bare kjøpe en ny Android-stick til 300,- annenhvert år og få støtte for ny teknologi fortløpende uten å måtte kjøpe ny 10 000,- TV.

 

Hvis du satser på en androidstick til kr 300, og mener det er det samme - er det liten vits for meg å si noe.

 

Jeg har en mini-PC til kr 800 på komplett.no og den er ikke så verst, men det er svakheter.

 

Kjøp en mini-PC til 300 og bruk den, så finner du det ut og jeg slipper å bruke tid på svar til deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...