Gå til innhold

Feature: Mobilmerkene som forsvant (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så rart da et simkort i praksis bare er et utklipt smartkort. Såvidt jeg vet så inneholder de fleste smartkort kun elektronikk i området rundt kontaktorene (sett bort ifra evt induksjonssløyfe). Lurer på om 1611 også hadde "uklipte" simkort...

 

Er vel ikke så lenge siden selskapene sluttet å sende ut hele "kredittkortet" når du fikk ny sim... Mener det var bare simmen på den siste jeg fik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud folkens, jobber dere egentlig i samme redaksjon??? I løpet av en uka klarer dere å konkludere med at:
- Windows Phone selger bedre enn iPhone i 14 markeder og nest best i 24 land, og er verdens raskest voksende mobilplattform.
- 2014 er året Windows Phone skal ta av.
- Nokia (Windows Phone) ligger for døden sammen med Blackberry og har en fot i grava.

Siste punkt på tross av dere for to dager siden skrev at Windows Phone hadde økt sine markedsandeler med 156%, der Blackberry hadde en nedgang på 45%. På tross av det ble solgt nesten 10 millioner enheter med Windows Phone i q3, noe som er over dobbelt så mye som Blackberry. På tross av at dere i samme artikkel hevdet at Windows Phone var den raskest voksende mobilplattform, ligger den nå før døden med en fot i grava.

At artikkelforfatter ikke opplever Windows Phone som like "spennende" som iOs og Android er greit nok. Her er det mye smak og behag. Å sette et operativsystem som tar store markedsandeler kvartal for kvartal i samme kategori som taper andeler kvartal for kvartal, synes jeg bare blir for dumt.

Jeg kjøpte Tek Ekstra fordi jeg trodde jeg ville få artikler av høyere kvalitet. Dersom jeg var ute etter IT-bransjens svar på Se & Hør, har jeg allerede IT Avisen som er gratis.

Endret av Judaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud folkens, jobber dere egentlig i samme redaksjon??? I løpet av en uka klarer dere å konkludere med at:

- Windows Phone selger bedre enn iPhone i 14 markeder og nest best i 24 land, og er verdens raskest voksende mobilplattform.

- 2014 er året Windows Phone skal ta av.

- Nokia (Windows Phone) ligger for døden sammen med Blackberry og har en fot i grava.

 

Hei. Ikke bare jobber vi i samme redaksjon, vi har sågar samme byline!

Det er ingen som antyder at Windows Phone er døende. Det er mobilprodusenten Nokia som nå går inn i historiebøkene. Microsoft vil ikke beholde Nokia-navnet på mobilene sine særlig lenge.

På samme måte lever Sony Ericsson på sett og vis videre. Det er Ericsson som nå er forsvunnet, etter å ha utgjort en del av Sony Ericsson i flere år. Sony har droppet Ericsson-navnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Historien om Apps er litt feil: "Det skjedde først etter 2007, med introduksjonen av Apples iPhone"

 

Nokia hadde egen kanal for apps men den var liten og treg.

Det tok av når Apple lanserte Appstore som var i Juli 2008.

Samt at blant annet GetJar var en godt fylt (på den tiden) app sjappe, lenge før iPhone kom på banen, brukte den faktisk en del også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...