Gå til innhold

CES 2014: Lenovo slipper sin første Android-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor brukes begrepet PC her egentlig ? ... er det på grunn av tastatur & mus på bildet ?

Mobil, nettfjøl, netbook, laptop, pc ... det hele begynner å bli relativt flytende.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Men hva i allverden er vitsen? Kan du ikke like så greit skaffe deg en vanlig "all-in-one" desktop ala det Samsung, HP og Lenovo tilbyr, eventuelt hoppe på en iMac og bare smelle inn Linux Mint eller Ubuntu og ha et langt mer oppegående system?

 

Hvorfor man skal drive å tulle med mobiloperativsystem på desktop er langt utenfor min fatteevne, hvor blir det av Windows Phone og iOS PC-ene? Eller hva med Ubuntu Phone for Desktop bare for å gjøre det hele komplett? Det å ha desktop på mobile plattformer har en viss appell i og med at det åpner for noen muligheter som ikke ligger der fra før av, men å begrense et desktop system med mobiloperativsystem ser jeg ikke helt poenget med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hva i allverden er vitsen? Kan du ikke like så greit skaffe deg en vanlig "all-in-one" desktop ala det Samsung, HP og Lenovo tilbyr, eventuelt hoppe på en iMac og bare smelle inn Linux Mint eller Ubuntu og ha et langt mer oppegående system?

 

Hvorfor man skal drive å tulle med mobiloperativsystem på desktop er langt utenfor min fatteevne, hvor blir det av Windows Phone og iOS PC-ene? Eller hva med Ubuntu Phone for Desktop bare for å gjøre det hele komplett? Det å ha desktop på mobile plattformer har en viss appell i og med at det åpner for noen muligheter som ikke ligger der fra før av, men å begrense et desktop system med mobiloperativsystem ser jeg ikke helt poenget med.

 

Kun en god grunn, og det er pris. Android er et mye "lettere" OS enn Mint og Ubuntu, og kjører derfor enda bedre på lett HW. Dermed får du en maskin som kjører raskt, til en meget billig penge. Dessuten greit å utnytte app-universet Android allerede besitter, og som funker godt for de aller fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...