Gå til innhold

Masse ny informasjon om PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No er artikkelen ein kopi av ArsTechnica, men eg kan likevel spørje kva som er problemet med:

 

 

Det grusomme
PS4-spill kommer muligens ikke lenger på DVD

 

På ArsTechnica står det:

 

 

That’s the implication from an answer indicating that “physical PS4 games come on Blu-ray Disc, the best form of media capable of handling the large amounts of data that PS4 requires.” We suppose there’s no reason to continue to support plain-old DVD-based games any longer, but it’s still the end of an era if the format is on its way out for game storage.

 

Eg tolkar det som at dette er "ugly" eller "grusomt" av nostalgiske grunnar. Det som verkeleg hadde vore stygt på ein PS4 var om spel fortsatte å kome på DVD, ikkje BD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ai ai, at man ikke kan spille filmer og slik via DLNA fra pc er jo helt borti natta, der forsvant 1 av 3 store grunner til at jeg kjøper PS4. Som da er 1. PS4 spill, 2. MediaSenter (Gone) og 3. Netflix.

 

Om jeg nå plutselig må i en HTPC til å ha, så må jeg også invistere i en receiver slik at jeg kan bytte mellom uten å måtte stresse med kabler samt høytalere. Dette blir dyrt dette

Lenke til kommentar

Kan du bekrefte at den ikke støtter DLNA? Så vidt jeg ser står det bare at man ikke kan strømme bilder og lyd gjennom DLNA, noe jeg personlig aldri har gjort. Jeg har kun brukt filmer.

 

 

Will PS4 support media servers or DLNA support in order to stream videos or movies from a home PC?

 

The PS4 system does not support client functionality for media servers.

Lenke til kommentar

Neste konsollgenerasjon løper jo alt de makter i feil retning. Ikke spille av CD, ikke MP3, ikke DLNA, installasjon av spill, begrenset lagringsplass, masse sperrer på kjøp/salg og deling av spill, osv. Ser ingen grunn til å kjøpe hverken PS4 eller Xbox1. Satser på at PC tar seg opp igjen nå!

Jeg regner med DLNA kommer i en software-oppdatering etterhvert. Men hva mener du med begrenset lagringsplass og masse sperrer på kjøp/salg og deling av spill? Lagringsplass på PS4 er jo helt likt som på PC med unntak av at man kun har plass til en harddisk og PC har da mye verre sperrer i forhold til installering/deling av spill enn PS4 har?

Lenke til kommentar

Jeg regner med DLNA kommer i en software-oppdatering etterhvert. Men hva mener du med begrenset lagringsplass og masse sperrer på kjøp/salg og deling av spill? Lagringsplass på PS4 er jo helt likt som på PC med unntak av at man kun har plass til en harddisk og PC har da mye verre sperrer i forhold til installering/deling av spill enn PS4 har?

Jeg regner ikke med at DLNA kommer i en oppdatering. Erfaringen fra PS3 tilsier at det er mer sannsynlig at de fjerner ting i oppdateringer (Linux-støtte), enn at de legger til. Angående lagringsplass føler jeg du svarer deg selv.

 

Sperrene på PC varierer veldig mellom distributører. De fleste er ganske ille, men noen som GOG.com selger spill helt uten DRM. Konsoll hadde tidligere en fordel på deling/bruktsalg og installasjon, men går som sagt i helt feil retning. Samtidig forblir spillene vesentlig dyrere. Derimot ser det faktisk lysere ut for PC med feks. Steam family sharing.

 

Med andre ord fjerner neste konsollgenerasjon alle fordelene de har hatt over PC, og blir en betydelig nedgradering* fra forrige generasjon.

*med unntak av maskinvaren, som uansett ikke er et stort hopp i ytelse, og allerede er utdatert i forhold til PC...

Lenke til kommentar

Jeg er imponert over hvor mange funksjoner som mangler som var gode argumenter for at jeg skulle skaffe en PS4. Jeg ville ha den som en medieserver jeg kunne spille på nå og da.

Men jeg aksepterer at de ikke vil ha meg som kunde, ser for meg en steamboks som mer og mer aktuelt.

Lenke til kommentar

 

 

Hva er så grusomt med 4 kontrollere ?

PS3 støtter 7 kontrollere, så det er jo et tilbakesteg. Enig i at det ikke er det grusomste jeg har hørt.

Grunnen til at de ikke går for 7 kontrollere (eller 7 slaver som er maks for Bluetooth), er nok for at de nye kontrollerne trenger mer båndbredde, samt at de sa at forsinkelsen var redusert i forhold til PS3.

Når man snakker trådløs teknologi, handler det dessverre ofte om hva man må gi for å få til noe.

Lenke til kommentar

The PS4 only supports four controllers being connected at one time

 

This is technically a downgrade from the PS3, which allowed for seven DualShock controllers to be synced at once. That said, I can’t think of any PS3 games that allow for seven-player local multiplayer, so this isn’t that much of a downgrade.

Det er altså grusomt, men har nesten ingen betydning. Eg har endå til gode å sjå fleire enn fire spele på same konsoll.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...