Gå til innhold

Objektivbonanza fra Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

> ... og fastoptikken Carl Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2.8 ZA og 55 mm f/2.8 ZA.

 

Og lenger ned:

 

>...Fastoptikken det er snakk om er Carl Zeiss Sonnar T* FE 55 mm f/1.8 ZA og Carl Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2.8 ZA.

 

De er vel samme 55mm objektiv det er snakk om og da skal vel være f/1.8 begge stedene?

Lenke til kommentar

> ... og fastoptikken Carl Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2.8 ZA og 55 mm f/2.8 ZA.

 

Og lenger ned:

 

>...Fastoptikken det er snakk om er Carl Zeiss Sonnar T* FE 55 mm f/1.8 ZA og Carl Zeiss Sonnar T* FE 35 mm f/2.8 ZA.

 

De er vel samme 55mm objektiv det er snakk om og da skal vel være f/1.8 begge stedene?

Rett og slett en feiltasting fra min side.

 

Er det 5.6 eller F22 som er største blenderåpning? ;)

I omtalen av 70-200 later forfatter til å være litt uenig med seg selv hehe..

Jeg håper ingen finner ut at f/22 skal være største blenderåpning, kan fort bli litt for mange lange lukkertider etterhvert. ;) Er egentlig ikke uenig med meg selv, gikk litt fort under knastinga bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stabilisering i de flest av objektivene her. Det er tydelig at Sony ikke vil satse på stabilisering i husene lenger. Hvorfor? For meg ser det ganske opplagt ut. De har nok rett og slett valgt en altfor trang objektivfatning. Det er jo så vidt de får presset denne store bildebrikken innenfor. Ikke en millimeter å gå på. Jeg tror vi kan drømme lenge om et Sony EF, fullformat med "Olympus-stabilisering", til tross for samarbeidet.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke stabilisering i huset? "4K Ready" er inne på noe. Fatninga er trang. Jeg besøkte verkstedet som tok service på min gamle A850 etter 60.000 eksponeringer. Da sensor ble hentet ut av huset, så jeg at den er KJEMPESVÆR! Stabiliseringa i huset dessuten en veldig mekanisk innretning - nesten som et gammeldags kardangoppheng.

Dermed tror jeg SteadyShot-systemet ikke ville fått plass i det knøttlille A7® huset heller.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...