Gå til innhold

NSA tapper flere hundre millioner kontaktlister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merk anførselstegnene. Det er ikke sånn at du kan få en kopi fra NSA. De stjelte kontaktlistene er ren spionasje.

 

Skandalelista er så lang nå at man løfter knapt på øyebrynene hver gang det dukker opp en ny kjempeskandale.

 

Ja, men likevel har jeg lest ingenting/svært lite om det i VG, Adressa og andre norske aviser. Og de andre enn hardware som dekker det gjør det jeg vil kalle "en dårlig jobb". Det lille jeg leste på VG var jo helt på tryne sånn teknisk og var jo skrevet som en tabloid/skremme-nyhet.

Lenke til kommentar

Overrasker dette meg? NEI

Overrasker denne råttenskapen til "scum of the world" meg lenger? NEI

Er det noe NSA kan finne på som vil overraske meg lenger? NEI

 

Men har noen nummeret til NSA? Jeg klarte å slette alle kontaktene mine på Facebook, telefonen og Hotmail og vil ha de tilbake :p

ThereIsNoHopeForTheHumanRace...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja slik går det når det finnes folk som er villige til å ofre livet sitt for å drepe mest mulig sivile, det går utover personvernet til vanlige folk.

 

Hvis du tror at denslags overvåking er et fenomen av nyere dato, så tar du grundig feil.

 

USA har holdt på med dette svineriet i alle år. En eldre slektning av meg, fortalte at da han som ung sjømann i 1960 årene skulle i land i USA, ble han tatt til side av et par dresskledde herremenn og utspurt om forskjellig, og de visste endog at han hadde en onkel her i Norge som var kommunist. Ikke en sentral person eller noe, men et vanlig medlem.

 

Slik USA opererer i dag, viser de NULL respekt for individet og vanlige demokratiske spilleregler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ved neste stortingsvalg, så får vi sikkert muligheten til å avlegge stemme på nettet. På en eller annen måte, må AP garantere at de kommer tilbake til makta...

Lenke til kommentar

Det jeg synes er rart, er hvordan denne saken overhode ikke har vært tema i valgkampen som nå er over. Er jo ingen politikere som tørr gå ut og kritisere USA, eller som i det hele tatt virker å har peiling på hvilke kjeltringstreker USA bedriver.

Samtidig er mangelen på innrømmelse og anger fra USA sin side, enormt provoserende, da det virker som om taktikken er å holde kjeft, helt til hele saken går i glemmeboken hos resten av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere må jo huske på at USA er det største diktaturet i verden :)

 

Man kan egentlig anta at alt som er av informasjon via amerikanske selskap eller selskaper som bruker amerikanske tjeneste allerede ligger lagret på en eller annen server hos NSA. Det at store deler av folkene som bor i USA ikke er klar over hvor stor grad dette gjøres er kanskje enda mer skremmende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja, men likevel har jeg lest ingenting/svært lite om det i VG, Adressa og andre norske aviser. Og de andre enn hardware som dekker det gjør det jeg vil kalle "en dårlig jobb". Det lille jeg leste på VG var jo helt på tryne sånn teknisk og var jo skrevet som en tabloid/skremme-nyhet.

Avisene er opptatt av penger og pupp, gravende journalistikk er for dyrt. De har alle endt opp som Se og Hør slik at leserne slipper å sette seg inn i noe som helst, for det er jo så himla slitsomt.

 

Statsmakten i USA har lang tradisjon for å miste allt gangsyn når en eller annen sak blir hauset opp til det ekstreme. En gang var det kommunister, nå er det visst terrorister. Reality check her. Alt er liksom greit når det pågår, korsfest 1000 for å redde 1 blir helt greit. Målet er langt viktigere enn middelet.

 

Det virker som slike organisasjoner er retningstyrt av en slags manisk overbevisning hvor individene blir blinde for absolutt alt annet. Gruppesuggesjon i praksis, et slags selvgående monster utenfor all kontroll. Igangsatt av et noen fly og et par skyskrapere, siden blir det umulig å stoppe.

 

Al-Quida vant. De vant så inni granskauen overlegent. Det sørger bl.a. USA for hver eneste dag. Jeg kan ikke annet enn å gratulere. Imponerende prestasjon å få motstanderen til å slå seg selv ut.

Lenke til kommentar

 

 




Flott å se våre politikere er opprørt over situasjonen.... nei vent litt, de er uten ryggmarg og alle har tungen sin langt opp i USAs bakende.


Vel, det hadde vært ganske hyklersk av dem å kritisere USA for dette når man har DLD her hjemme.


DLD er ille nok, men her snakker man om utenladsk aktør, uten klare handlingsregler eller forpliktelser (eller ansvar for den saks skyld) i forhold til Norske borgere som de avlytter, rett og slett hacker seg inn i systemer som ellers ikke være dekket av DLD.
Så dette er mye, mye verre enn DLD, og den sistnevnte har jeg ingen sympati for heller.
Dette er storstilt verdensomfattende spionasje uten grenser og uten samvittighet.

Dilma Rouslef og Angela Merkel hadde i det minste noen kommentarer ang NSA, jeg venter i spenning - sarkasme - når norske politikere faktisk begynner å vise hva de er verdt og i det minste NEVNER de negative effektene av NSAs aktiviteter i forhold til Norge.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...