Gå til innhold

Nå kommer neste store Windows Phone 8-oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Det er mulig å skru av automatisk skjermrotasjon.
  • Forbedret og mer stabil Bluetooth-tilkobling.

 

 

Disse to punktene skal bli kjekt å ha. Sliter ikke voldsomt med Bluetooth, men det hender den bruker lang tid på å koble seg opp mot enheten(e). Rotasjonslås har jeg savnet siden jeg gikk fra iPhone til WP8.

Lenke til kommentar

 

Har allerede ordnet meg GDR3. Fungerer bra :)

 

Er det mulig å få vist tapte anrop, sms og mail sammen med klokka på stanby skjermen i GDR3 ?

StandBy skjermen er en Nokia løsning, så det er ingen endring på den i GDR3.

Det går rykter om at den funksjonen du nevner skal komme med den Nokia oppdateringen som skal gis ut fra Nokia samtidig med GDR3. Men man får ikke tilleggs oppdateringen fra Nokia når man laster ned utvikler versjonen av GDR3.

Lenke til kommentar

"Når Driving Mode er aktivert vil antallet varsler på låseskjermen begrenses til et minimum, og du vil ikke få varsler om SMS-er, innkommende samtaler eller nye e-poster får du har parkert bilen."

 

Kommenter til Driving Mode.

På min Lumia 920 med GDR3 står det følgende når jeg starter oppsettet "Kjøremodus slår av alle varsler, bortsett fra tekstmeldinger og anrop, når du kjører"

I oppsettet kan du slå av anrop og tekstmeldinger (individuelt) i tillegg hvis man ønsker det.

Lenke til kommentar

Dette er for lite og for sakte MS, skal dere henge med android må ting skje fortere.

Tja... Android blir kanskje ofte oppdatert fra Google, men telefonene blir likevel forholdsvis sjeldent oppdatert fra produsentene. I tillegg har jo Microsoft fått opp dampen med oppdateringene sine.

 

Bruker nå en Samsung S4, men kjøpte for et par helger siden en Nokia Lumia 520 på tilbud hos Elkjøp. Jeg ble overrasket over hvor mye bedre 520en er enn de siste Android-telefonene jeg har hatt. Joda, WP mangler den beste mobile nettleseren (Chrome) og noen små-apper, men samlet sett er WP et enklere, kjappere og mer effektivt og elegant OS enn Android og iOS. I tillegg har 520 en batteritid som til og med S4 må se lenge etter. Og sammenligner man priser på telefonene, begynner det å bli virkelig festlig...

 

Grunnen til at jeg umiddelbart ikke byttet hovedtelefon til 520 er at Pebble tåpelig nok ikke støtter WP (enda?), men det gjør Agent noe med. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja... Android blir kanskje ofte oppdatert fra Google, men telefonene blir likevel forholdsvis sjeldent oppdatert fra produsentene. I tillegg har jo Microsoft fått opp dampen med oppdateringene sine.

 

Bruker nå en Samsung S4, men kjøpte for et par helger siden en Nokia Lumia 520 på tilbud hos Elkjøp. Jeg ble overrasket over hvor mye bedre 520en er enn de siste Android-telefonene jeg har hatt. Joda, WP mangler den beste mobile nettleseren (Chrome) og noen små-apper, men samlet sett er WP et enklere, kjappere og mer effektivt og elegant OS enn Android og iOS. I tillegg har 520 en batteritid som til og med S4 må se lenge etter. Og sammenligner man priser på telefonene, begynner det å bli virkelig festlig...

 

Grunnen til at jeg umiddelbart ikke byttet hovedtelefon til 520 er at Pebble tåpelig nok ikke støtter WP (enda?), men det gjør Agent noe med. :)

 

MS har ikke fått opp dampen nok på oppdateringene, det skjer for sakte, og manglene blir ikke tatt tak i fort nok. Det mangler apper, det har svært liten fleksibilitet mtp skjermstørrelse, og det mangler funksjoner. I tillegg er framtiden usikker. At hardware-produsentene selger billige mobiler med Windows Phone er fint det, men det oppfatter jeg mer som noe de gjør fordi de må, ikke fordi de vil, og det gjør ikke OSet noe bedre i seg selv. Men det er ett kjapt OS, det skal det ha.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

MS har ikke fått opp dampen nok på oppdateringene, det skjer for sakte, og manglene blir ikke tatt tak i fort nok. Det mangler apper, det har svært liten fleksibilitet mtp skjermstørrelse, og det mangler funksjoner. I tillegg er framtiden usikker. At hardware-produsentene selger billige mobiler med Windows Phone er fint det, men det oppfatter jeg mer som noe de gjør fordi de må, ikke fordi de vil, og det gjør ikke OSet noe bedre i seg selv. Men det er ett kjapt OS, det skal det ha.

Det går jo raskere enn det gjorde, selv om du mener det ikke er hurtig nok. Mulig det er noen mangler som nevnt, men samlet sett er det fremdeles vesentlig bedre enn konkurrentene, i mine øyne. Nå er jeg riktignok blant dem som verdsetter funksjonalitet foran "eye candy", men det gjør jo ikke noe at UIet er stilig også. :)

 

Selvfølgelig vil muligens produsentene selge meg en dyr mobil, det er jo der det er størst inntjening. Hvis du skulle selge meg noe, skulle det være dyrt eller billig? ;)

 

At du kan få WP på en billig mobil gjør det ikke til et bedre OS i seg selv. Men OSet er bra før det havnet på den billige mobilen, og det fungerer glimrende på den uten de aller sprekeste spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er for lite og for sakte MS, skal dere henge med android må ting skje fortere.

Tja... Android blir kanskje ofte oppdatert fra Google, men telefonene blir likevel forholdsvis sjeldent oppdatert fra produsentene.

Android får nå nye oppdaterte funksjoner via GAPPS, altså applikasjonene til google. Det er derfor Google Play-appen krever såpass til rettigheter.. Med KitKat kommer forøvrig også launcheren som egen app (rykte), som vil si at absolutt ALLE kan få tilnærmet ren Android..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...