Gå til innhold

Nå blir det slutt på gratis VPN-bruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bakdelen med at det eventuelt er så mange som tilbyr gratis prøverperioder, er at det da blir misbrukt mye hyppigere. Da kan en person bare hoppe fra den ene leverandøren til den andre og bruke max fra hver leverandør.

 

Etter som VPN bruken øker så kraftig som den har gjort, så løker jo antall tester både gjort av private og sider som f.eks Hardware.no, så det blir også enklere og enklere for en bruker å finne en relevant test av den tjenesten man er ute etter.

 

Håper også Hardware.no kommer med nye test resultatet av f.eks Astrill, ved å bruke en betalt konto, og ikke test kontoen som sist, slik at testene mellom selskapene blir så bra som overhodet mulig, og ikke baserer seg på et par "jalla" servere som kun brukes til test kontoer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du vet at det helt frem til nå, stort sett at det kun har vært store selskaper og andre bedrifter med nettverk rundt om kring i verden som har benyttet seg av VPN tjenester til helt lovlige saker.

Det at det akkurat nå har blitt veldig poppulært for privatkunder, betyr jo ikke at myndighetene har mulighet til å gå inn å blokkere en tjeneste som faktisk lovlige selskaper er avhengig av til sin daglige drift.

 

I tillegg vil ingen vestlige land komme i den situasjonen at de ved lov forbyr VPN løsninger, som så igjen gjør at en masse mennesker i land som Iran, Nord Korea og Kina risikerer å bli drept eller fengslet for sin ytringfrihet.

 

Lykke til det vestlige landet som ønsker å slå seg sammen med nevnte land for å fjerne VPN ved lov.

 

Så VPN løsninger kommer vi nok ikke unna. Bare se på Kina, hvor godt de prøver å stenge VPN løsninger ute, men som alle vet så fungerer det jo ikke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Evt. leie VPS og kjøre opp VPN der selv. Krever bittelitt mer teknisk innsikt (men de som vet hva VPN er i det hele tatt bør få det til), og gir i praksis ubegrenset med data og høy hastighet veldig billig.

 

Nå er vel ikke billige VPS servere kjent for å gi deg ubegrenset med båndbredde og/eller veldig høye nettverkshastigheter.

 

Jeg har 15 VPS servere tilgjengelig, og konklusjonen etter å ha testet OpenVPN noen måneder, er at dedikerte VPN løsninger er MYE bedre enn VPS løsninger.

Lenke til kommentar

Du vet at det helt frem til nå, stort sett at det kun har vært store selskaper og andre bedrifter med nettverk rundt om kring i verden som har benyttet seg av VPN tjenester til helt lovlige saker.

Det at det akkurat nå har blitt veldig poppulært for privatkunder, betyr jo ikke at myndighetene har mulighet til å gå inn å blokkere en tjeneste som faktisk lovlige selskaper er avhengig av til sin daglige drift.

 

I tillegg vil ingen vestlige land komme i den situasjonen at de ved lov forbyr VPN løsninger, som så igjen gjør at en masse mennesker i land som Iran, Nord Korea og Kina risikerer å bli drept eller fengslet for sin ytringfrihet.

 

Lykke til det vestlige landet som ønsker å slå seg sammen med nevnte land for å fjerne VPN ved lov.

 

Så VPN løsninger kommer vi nok ikke unna. Bare se på Kina, hvor godt de prøver å stenge VPN løsninger ute, men som alle vet så fungerer det jo ikke.

Om VPN blir forbudt er jeg ikke overasket.

På internett har det skjedd ting vi lo av for 5 år siden, ting vi ikke trodde var realistisk i et demokrati.

 

Kanskje ikke vpn bli forbudt, men kanskje vpn for private blir forbudt, kanskje vpn tjenester må godkjennes for bruk, og at staten skal ha innsyn.

Endret av Evelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du vet at det helt frem til nå, stort sett at det kun har vært store selskaper og andre bedrifter med nettverk rundt om kring i verden som har benyttet seg av VPN tjenester til helt lovlige saker.

Det at det akkurat nå har blitt veldig poppulært for privatkunder, betyr jo ikke at myndighetene har mulighet til å gå inn å blokkere en tjeneste som faktisk lovlige selskaper er avhengig av til sin daglige drift.

 

I tillegg vil ingen vestlige land komme i den situasjonen at de ved lov forbyr VPN løsninger, som så igjen gjør at en masse mennesker i land som Iran, Nord Korea og Kina risikerer å bli drept eller fengslet for sin ytringfrihet.

 

Lykke til det vestlige landet som ønsker å slå seg sammen med nevnte land for å fjerne VPN ved lov.

 

Så VPN løsninger kommer vi nok ikke unna. Bare se på Kina, hvor godt de prøver å stenge VPN løsninger ute, men som alle vet så fungerer det jo ikke.

Om VPN blir forbudt er jeg ikke overasket.

På internett har det skjedd ting vi lo av for 5 år siden, ting vi ikke trodde var realistisk i et demokrati.

 

Kanskje ikke vpn bli forbudt, men kanskje vpn for private blir forbudt, kanskje vpn tjenester må godkjennes for bruk, og at staten skal ha innsyn.

Hvis det hadde blitt forbudt så skulle jeg så absloutt hatt VPN, bruker det ikke nå men hadde skaffet bare for å vise min avsky og latt alle som ønsker fått vite om det. Demokratiet er en vits og det er en grunn til at det bare er noen få partier som er aktuelle å stemme på.

 

Og btw for bedrifter har de jo også Direct Access.

Lenke til kommentar

Lite trolig. Hadde lobyistene fått bestemme ville nok bruk av VPN-tjenester vært forbudt. Noe jeg også tror det bare er et tidsspørsmål før det blir, altså forbudt.

 

Da er det mye som ville blitt forbudt tenker jeg. Kryptering av filer også?

 

Og hvordan skal de få håndhevet et evt. forbud, få stengt tjenestene som man sikkert finner i mange forskjellige land?

Lenke til kommentar

Om VPN blir forbudt er jeg ikke overasket.

På internett har det skjedd ting vi lo av for 5 år siden, ting vi ikke trodde var realistisk i et demokrati.

 

Kanskje ikke vpn bli forbudt, men kanskje vpn for private blir forbudt, kanskje vpn tjenester må godkjennes for bruk, og at staten skal ha innsyn.

 

Tror fengslene ville blitt veldig fulle veldig fort om det ble ulovlig. Med mindre de bare gir deg en bot.

Lenke til kommentar

Gratis VPN er kun bra om man har veldig lav båndbredde og hastighetskrav. Om man ønsker VPN som ikke affekterer hastigheten på raskere nett (30-40-50+ MBit) må man betale for det.

Jeg har ikke veldig lav båndbredde, heller ikke veldig høy. Når jeg er koblet opp mot de VPN-tjenestene jeg nevnte så laster nettsider seg inn omtrent like raskt som før; 0.X.....omtrent med en gang. Nedlastning er litt tregere på starten, men det tar seg opp mot noen MB/S etterhvert.

 

Netflix funker helt perfekt og er veldig stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...