Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er denne lakkeringen verdt 30.000kr? - Avslutter saken til tross for misnøye


Anbefalte innlegg

Har nylig hatt bilen på hellakkering. Bestilte tid i april, fikk beskjed at bilen kunne lakkeres i starten av juni. Greit nok med en måneds ventetid, ble også fortalt jobben ville ta ca en måned. Ringte ca ved månedsskiftet til juli og lurte på hvordan det lå an med bilen, da ble jeg fortalt at bilen var ikke påbegynt enda. Det gikk enda en måned og jeg fikk hente bilen i slutten av juli. Da virket det som dem, til tross for en måned på overtid, har hatt det utrolig travelt med lakkeringen. Noen deler er enda ikke lakkert i skrivende stund (vinge bak og front spoiler/leppe). Har sett nøye over bilen etter jeg hentet den, og er en del ting jeg er egentlig litt overrasket over. Jeg har knipset en del bilder. Jeg har vært innom lakkeringsverkstedet og prøvd å klagd, men virket ikke som dem ville dekke skader på interiøret (bilen var forøvrig også ganske skitten innvendig etter lakkeringen), og lakkskader/slurv kunne det ikke gis estimat på når ble utbedret.

Dette må vel være en utrolig dårlig jobb til 30.000kr? Burde ikke alt erstattes av lakkeringsverkstedet her? Dette har tatt utrolig lang tid. Burde vel være rett og rimelig at dette ble utbedret omgående?


Forrige eier hadde montert sideskjørt som jeg fjernet. Var mye limrester som tydelig ikke har blitt fjernet ordentlig før lakkering.

20130809_205313_zps86ba86e4.jpg

Lister i hjulbuen ble ikke fjernet før lakkering. Legg merke til "kanten" som har kommet da listene ikke var fjernet. Er det mulig å få av lakk fra listen?

20130809_205338_zpsf46aef25.jpg

Lister rundt front og bakvindu ble ødelagt under demontering. Legg merke til at klipps ikke er fjernet før lakkering.

20130809_205433_zps26facd1a.jpg

Flere plasser i lakken kan jeg finne hakk/riper under klarlakken.

20130809_205517_zps7266276a.jpg

Flere plasser er det kanter fra maskeringen.

20130809_205523_zps4a3d45f2.jpg

Sorte detaljer ble ikke lakkert. Mye har slittasje og noen plasser fått skade under lakkering. Bildet under er et eksempel

20130809_205547_zps85388b4a.jpg

Igjen, skader på listverk.

20130809_205559_zps7fde037e.jpg

Et par plasser var det direkte riper i lakken fra montering av lister ol.

20130809_205609_zps653bfae0.jpg

Tectyl i hjulbuekanten ble lakkert direkte over i plassen for å fjerne tectyl først.

20130809_205624_zpsd7ea8a26.jpg

Her er et par tydelige støvflekker. Flere plasser kan jeg se bittesmå humper i lakken.

20130809_205646_zpsbc8845c5.jpg

Pakninger rundt låser/dørhåndtak ligger ikke rett etter montering.

20130809_205719_zpsc3ea38c8.jpg

Pakning/list rundt takluke har fått flenge i seg.

20130809_205816_zpsaf7e1c23.jpg

Stygg kant ved takluka.

20130809_205842_zps77586dfa.jpg

Var en bulk i kanalen. Legg merke til dårlig pussing etter sparkling og at det fortsatt buer innover litt.

20130809_205919_zps1558fce0.jpg

Låsepinne bøyd i den ene døren. Bilde av både bøyd pinne og en som er i orden til sammenligning.

20130809_210000_zpsbc0f4808.jpg
20130809_210048_zps954efc39.jpg

Stygge skruejernmerker i plastikk på vindusveiver etter forsøk på å brekke av klipps dekselet i feil ende. Dette gjelder samtlige sveiver.

20130809_210134_zpsdb3c1e32.jpg

Knekt skål ved døråpner.

20130809_210245_zps3f38ee67.jpg

Knekt og limt deksel til speil.

20130809_210318_zps6804c00e.jpg

Lå diverse deler i baksetet som jeg ikke har peiling hvor hører til.

20130809_210208_zps10b385dd.jpg

Endret av samaron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er allerede betalt, så kan ikke holde det tilbake. Jeg var litt irritert over at det hadde tatt så lang tid, så jeg ville få hjem bilen snarest mulig. I første øyekast så virket lakkeringen fin, og jeg forventet selvsagt det var gjort bra.

 

La merke til i dag at dørpanelene antagelig har tatt mer skade enn jeg har trodd. Samtlige dørpaneler henger ikke fast ordentlig, "slenger" i bunnen av dørene. Virker som fester/skruehull er ødelagt.

 

Jeg sa klart og tydelig i fra at skulle noe være ødelagt, eller bli ødelagt, så måtte det sies i fra om. Siden jeg ikke har hørt et eneste ord fra dem så må jeg gå ut i fra dette er deres verk. Dette er også ting jeg antagelig hadde lagt merke til selv før jeg leverte den inn. De løse delene i baksetet ser ut til å stamme fra dørene.

 

Burde dette bli rettet opp omgående? Lakkeringsverkstedet mente det kan fort gå flere uker før dem har tid. Dette er en bruksbil som jeg har lagt ned mye penger og til i for å vedlikeholde og få pen. Jeg er litt skeptisk til å kjøre rundt i en bil som ser dårlig ut. Det er riktignok en gammel bil, men det burde være totalt likegyldig.

Endret av samaron
Lenke til kommentar

Ja, siden det er såpass så er jeg skeptisk til å la dem rette dette opp. Virker egentlig som jeg har betalt 30.000kr for å få enda mer utgifter. Ganske kjedelig at jeg skal få så mye trøbbel fordi det er en gammel bil. Har opplevd slurv egentlig alle plasser jeg har levert inn bilen for å få en profesjonell utført jobb, både mekanisk og kosmetisk.

 

Ville det vært urimelig av meg å kreve at et annet verksted tar dette, og sende dem regningen på utbedringene? Siden lakkeringsverkstedet jeg har brukt ikke har tid... Er som sagt allerede godt på overtid i forhold til det som var avtalt.

Lenke til kommentar

Gå inn og klag til de som har lakkert. Ikke godta dette. Hadde min egen bil inne til lakkering hos et merkeverksted i fjor, der de leverte den tilbake halvferdig. Prøvde til og med å bortforklare seg, men er man litt krass i tonen, og holder på sitt, så BØR de gå med på å fikse dette. Godt du har tatt bilder som viser skadene ihvertfall.

Går de imot, regner jeg med at du har en sterk sak hvis det skulle bli en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det lønner seg å ta bilen på verkstedet i utlandet. Jobben utføres mye bedre, raskere og er billigere. La oss ta for eksempel en Mercedes, da reparerer du den hos Mercedes i Tyskland for å få den høyeste kvaliteten på arbeidet. Jeg har selv brukt over 50.000 kr på vedlikehold, og 30.000 av dem var i utlandet.

Lenke til kommentar

Slikt er skikkelig surt.

Har vært borti en lignende sak men da gjaldt det et bad og summen 227 000.

Vel leiligheta med badet er solgt og skaden oppgitt og hele veien kom det bortforklaringer fra firmaet som utførte jobben.

Om ingenting hjelper så skal de aldri glemme at evig eies kun et dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Har nylig hatt bilen på hellakkering. Bestilte tid i april, fikk beskjed at bilen kunne lakkeres i starten av juni. Greit nok med en måneds ventetid, ble også fortalt jobben ville ta ca en måned. Ringte ca ved månedsskiftet til juli og lurte på hvordan det lå an med bilen, da ble jeg fortalt at bilen var ikke påbegynt enda. Det gikk enda en måned og jeg fikk hente bilen i slutten av juli. Da virket det som dem, til tross for en måned på overtid, har hatt det utrolig travelt med lakkeringen. Noen deler er enda ikke lakkert i skrivende stund (vinge bak og front spoiler/leppe). Har sett nøye over bilen etter jeg hentet den, og er en del ting jeg er egentlig litt overrasket over. Jeg har knipset en del bilder. Jeg har vært innom lakkeringsverkstedet og prøvd å klagd, men virket ikke som dem ville dekke skader på interiøret (bilen var forøvrig også ganske skitten innvendig etter lakkeringen), og lakkskader/slurv kunne det ikke gis estimat på når ble utbedret.

 

Dette må vel være en utrolig dårlig jobb til 30.000kr? Burde ikke alt erstattes av lakkeringsverkstedet her? Dette har tatt utrolig lang tid. Burde vel være rett og rimelig at dette ble utbedret omgående?

 

 

Forrige eier hadde montert sideskjørt som jeg fjernet. Var mye limrester som tydelig ikke har blitt fjernet ordentlig før lakkering.

 

..

Ser ut som en unge har gått amokk med en sprey boks :)

Endret av Smokeeye
Fjernet unødvendig sitering.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, har ikke hatt noe kontakt per e-post. Avtalt tid ligger nok i systemet deres, jeg husker det ble skrevet inn i kalenderen dem har.

 

Tenkte å svinge innom et annet lakkeringsverksted (som tilhører Ford, Mazda og Volvo forhandler) i morgen og høre om det er mulig å få et overslag på utbedringskostnader. Så har jeg noe å gå tilbake med.

 

Håper nå det blir en løsning på dette snart. Har tatt lang tid også, så jeg ønsker veldig gjerne at utbedringene skjer ganske snart. Ganske kjipt om jeg må vente et par måneder til verkstedet har tid etter timeplanen.

Lenke til kommentar

Har sett litt igjennom gamle bilder. Ser ut til at vindusveivene hadde noen merker på seg fra før. Har bare blitt styggere. Av en eller annen grunn så har folk prøvd å komme til skruen ved å brekke av skruedekselet ved rullen, når det faktisk er i motsatt ende det skal vippes av... Resten, ut i fra tidligere bilder, ser ut til å være på stell. Jeg ba uansett om at dem skulle si i fra om noe var skadet/ødelagt. Meningen med det var at jeg da skulle kunne skaffe delene i mens bilen ble lakkert. Siden den beskjeden ikke har blitt følgt, så skaper det en del ekstra hodebry og arbeidstid for min del...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...