Gå til innhold

Augustfest 2013 - Rowdy - På beina igjen


Anbefalte innlegg

Bruker: Rowdy

Deltagernivå: Pingle

Tema: På beina igjen (etter kneoperasjon)

Utfordring: Jeg vil forsøke å ta bilder av ting relatert til å trene opp kneet, og ta bilder av ting/ steder det nå går an å gjøre/ oppleve igjen.

Utstyr: Canon 60d med alt av objektiver og utstyr. RX100 i reserve og telefonen i verste fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin sykkel! Og sykling er virkelig god trening, både for kne o.a.! :)

Dette er en sykkel fra 90- tallet mener jeg å huske :grin2: Ramma er lett, og den har bra brems og gir.

Ja, sykling er lurt for alle!

Fine fargetoner. Komposisjonen og kameravinkel gjør dette bildet spennende. Fint naturlig lys. Går ut fra at vignetteringen i hjørnene er en effekt du selv har lagt på?

Takker for kommentar! Sammen med en del økning av kontrast, synes jeg det passet å legge til noe vignettering her.

Lenke til kommentar

Vignetteringen ble virkningsfull her, ja. Lyset gir flotte farger. Skulle gjerne hatt hele sykkelen med i bildet.

Skarpt og fin dybde.

Takk for kommentar :) Ja, prøvde å få til et bilde med hele sykkelen, men det er jaggu ikke lett å gå ned i visse posisjoner med det ene kneet foreløpig.

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar

Her er et bilde fra et stort lekeland. Ikke lett å få knipset et bilde man er fornøyd med blant en drøss med unger, men here goes:

 

Bilde 2 - 3 August: Frihet i bur

 

9448975629_71b2d51a5e_c.jpg

 

Sony DSC-RX100

Shutter Speed 1/60 s

F-Number f/4

ISO ISO 3200

Focal Length 26.57 mm

Date/Time Original 03.08.2013 15:00:05

Lenke til kommentar

Her ute på tur igjen. Sliter med å finne bildetittel, men har valgt denne da det er en flaske eplemost tappet hos Ringnes som har blitt drukket på gresset foran Aas :)

 

Bilde 3 - 4 August: Ringnes utenfor Aas

 

9449063835_0044fdf015_c.jpg

 

Model Canon EOS 60D

Shutter Speed 1/60 s

F-Number f/22

ISO ISO 100

Lens Model EF50mm f/1.8 II

Date/Time Original 04.08.2013 14:01:43

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har og vært på lekeland, og du fikk til det jeg ikke fikk. Ta et bra bilde midt i det infernalske kaoset :)

Jeg syntes det var et festlig bilde som gir meg essensen av Lekeland, i mitt tilfelle. Leo's

 

Siden du har tatt bilde av en eplemost flaske, så vil jeg fortelle deg at du ikke har smakt bra eplemost før du har smakt de lokale variantene fra Rogaland. Her tilsetter vi kullsyre i eplemosten, og det gir en helt ny dimensjon til denne drikken. Det forvandler en halvvassen juice drikk til noe mye mer. Eplemost for voksne, kanskje?

 

Når det er sagt, så er bildet nesten like bra som skikkelig eplemost. Det gir meg en sommerglede og følelsen av å kunne slappe av med noe leskende etter en varm dag i sola :)

Lenke til kommentar

Når jeg har sett på dette bildet et par ganger ser jeg en detalj til som jeg liker:

Det ser ut som det kommer en sky ut av flaskehalsen,og gir en skorsteinseffekt.Veldig stilig :)

 

Jeg merket meg også dette, samt at det later til at mer er på vei opp av "skorsteinen" i ekspressfart. Godt skudd!

Lenke til kommentar

4. august:

Det var et flott bilde. Fine detaljer og flott komponert. Skyene er fine nok til å være spennende og ikke for overskyet til å ødelegge sommerstemningen. Veldig flott levert.

Tusen takk for det :) Herlig sommer vi har hatt i år.

 

Helt enig med Substitutes kommentar - flott levert :thumbup:

Takker så mye, BjørnÅgeS !

 

Flott bilde av flasken og himmelen. Klare og fine farger, gir en ordentlig sommerfølelse :)

Når jeg har sett på dette bildet et par ganger ser jeg en detalj til som jeg liker:

Det ser ut som det kommer en sky ut av flaskehalsen,og gir en skorsteinseffekt.Veldig stilig :)

Takk for det, og godt observert! Hyggelig at du tok deg tid til å kikke et par ganger.

 

Jeg har og vært på lekeland, og du fikk til det jeg ikke fikk. Ta et bra bilde midt i det infernalske kaoset :)

Jeg syntes det var et festlig bilde som gir meg essensen av Lekeland, i mitt tilfelle. Leo's

 

Siden du har tatt bilde av en eplemost flaske, så vil jeg fortelle deg at du ikke har smakt bra eplemost før du har smakt de lokale variantene fra Rogaland. Her tilsetter vi kullsyre i eplemosten, og det gir en helt ny dimensjon til denne drikken. Det forvandler en halvvassen juice drikk til noe mye mer. Eplemost for voksne, kanskje?

 

Når det er sagt, så er bildet nesten like bra som skikkelig eplemost. Det gir meg en sommerglede og følelsen av å kunne slappe av med noe leskende etter en varm dag i sola :)

Infernalsk kaos er så passende ord :D Moro for unga ihvertfall.

Jeg synes det demrer noe når du nevner eplemost med kullsyre. Mulig jeg har smakt det et sted, men usikker hvor :hmm: Jeg har vært på Ølen èn gang. Ellers aldri i Rogaland, dessverre. Skal prøve det ut neste gang! Takker for kommentarer.

 

Jeg merket meg også dette, samt at det later til at mer er på vei opp av "skorsteinen" i ekspressfart. Godt skudd!

Takker så mye, Aspirant!

 

Flaskebildet ble flott! God komposisjon/perpektiv og perfekt timing med skyene som ser ut å komme ut ur flaska.

 

Liker også "Frihet i bur". Kreativt og godt bruk av linjer og teksturer!

Tusen takk for hyggelige kommentarer! Sliter litt ekstra med den kreative delen i hjernen for tiden, men vi får prøve videre.

 

Godt det var en eplemost, da. Ellers hadde det vel blitt lynsjestemning i byen ;)

 

Stilig bilde.

Hehe, takk! Ser for meg fotball- og ølsupporterne bli hissige i toppen.

Litt komisk å kjøpe en Ringnes på Narvesen på torvet. Det ble jommen enda en most til lunsj dagen etter, og den var fra Aas.

Lenke til kommentar

I dag ble det en tur til et lite tjern oppi marka. Godt å gå en liten tur i skogen. Slappe av i sola på et teppe med kaffe og noe å bite i.

 

Bildet er redigert på splitter ny pc som jeg bygde i helgen.

 

Bilde 4 - 7 August: Sommer og trivsel

 

9458656363_29c5d3c0cb_h.jpg

 

Her er det brukt skittent polafilter og stativ. Meningen var å sette sammen tre eksponeringer, men lysmessig er bildet omtrent som øynene så det, så det ble med en eksp. + opptrekk av skygger.

 

Canon EOS 60D

Shutter Speed 1/250 s

F-Number f/8

ISO ISO 100

Exposure Bias Value -2.00 eV

Focal Length 17 mm

Lens Model EF-S17-55mm f/2.8 IS USM

Date/Time Original 07.08.2013 16:53:21

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...