Gå til innhold

Samsung har sluppet en lynrask SSD for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som skjer her i huset er at Laptop'er får SSDen fra den stasjonære som har fått ny og da passer ikke denne løsningen. Selvsagt fin for de som bare har en SATA slot da de kan beholde den store harddisken de har.

 

Men er det noe i veien for å stikke denne ned i PCI-ekspress sloten på den stasjonære ?? Noen som vet ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Men er det noe i veien for å stikke denne ned i PCI-ekspress sloten på den stasjonære ?? Noen som vet ?

Jeg gjetter det går fint å stappe den ned...

Dog spørs det vel både på BIOS og drivere om du kan benytte en slik til boot disk.

Lenke til kommentar

Er dette samme størrelse som MBP Retina 15"?

Nei, nåværende MBP Retina bruker en properitær versjon av mSATA

 

Men er det noe i veien for å stikke denne ned i PCI-ekspress sloten på den stasjonære ?? Noen som vet ?

Passer ikke.

Edit: pinnene er mye tettere på denne disken en hva som er på hovedkortet ditt.

Endret av HKS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg gjetter det går fint å stappe den ned...

Passer ikke.

Edit: pinnene er mye tettere på denne disken en hva som er på hovedkortet ditt.

Oh... sant. Noe som heter "Mini PCI express", ja.

Lenke til kommentar

For det første, når dere skriver om makshastigheten for PCI Express 2.0 kunne dere poengtert at dere snakker om PCI Express 2.0 Mini Card.

 

PCI Express 2.0 og 3.0 (x4, x8, x16) som finnes på "vanlige" hovedkort kan overføre, la oss nøye oss med å si en del raskere enn PCI Express 2.0 Mini Card.

 

I tillegg er SATA 3.0 (6Gb/s) siste generasjon SATA "slik vi kjenner den i dag".

 

SATA 3.2 eller SATA Express vil etterhvert kunne overføre 16Gb/sekund. http://www.sata-io.o...sataexpress.asp

 

Så vi kunne teoretisk ha forventet oss et kvantesprang når det gjelder hastighet. Men som alle vet elsker produsentene å rulle ut bittesmå oppgraderinger av gangen slik at vi skal kjøpe nytt om et år. :yes:

 

Forøvrig står det i pressemeldingen til Samsung at "The XP941 comes in the new M.2 form factor (80mm x 22mm)", så denne vil bare passe i helt, helt nye laptoper (neste generasjon ultrabook).

 

Forøvrig er det ikke bittesmå SSD disker som er stas hvis man har stasjonær PC, da er det HGST 12Gb/s Multi Level Cell SAS SSD som er tingen. De finnes ikke i en utgave man har råd til enda, men teknologien drypper nedover. :w00t:

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Så vi kunne teoretisk ha forventet oss et kvantesprang når det gjelder hastighet. Men som alle vet elsker produsentene å rulle ut bittesmå oppgraderinger av gangen slik at vi skal kjøpe nytt om et år. :yes:

 

Hahahaha, jeg har prøvd å argumentert for det lenge :) . Vent heller litt lenger og lever KRAFTIG oppdatert maskinvare er det produsentene burde gjøre. Alle Apple fans, PC nerder osv har da hakket hodet av meg med krasse kommentarer når jeg har skrevet det. Takk for at noen endelig er enig :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...