Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil får høge/lange personer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en Vectra C. Der får du garantert plass, samtidig som de som sitter bak deg også har plass. Har en venn som er 2.05, som sitter godt både foran og bak i vår bil. Det er forøvrig også god plass til bena i fotbrønnen framme på begge sider, noe som kanskje er vel så viktig.

Han kjører forøvrig en Mondeo til daglig, og trives der, men det er mindre plass bak han i Mondeoen enn det er i vår Vectra. Så skal du ha med deg folk i baksetet, så prøv begge disse. Merce E-klasse har også god plass, men der kan du fort ende opp med en relativt sliten bil når du sikter deg inn på pris under 150.

Superben er også lang, men vær obs at den er smalere enn de andre jeg nevnte her.

Merk at jeg snakker om Vectra C som stasjonsvogn. Sedanen er adskillig kortere!

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Du kan glemme samtlige japser.

 

At en på 2.05 sitter godt i baksetet på en Vectra C stiller jeg meg undrende til.. Jeg gjør nemlig ikke det, og mangler drøyt 10cm på høyden hans.

 

Mercedes E-klasse er ikke noe dumt alternativ, du bør kunne få en fin 211 (2003 og nyere ) for den prisen, men du får ikke en facelift-utgave (facelift kom i 2006/2007)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan glemme samtlige japser.

 

At en på 2.05 sitter godt i baksetet på en Vectra C stiller jeg meg undrende til.. Jeg gjør nemlig ikke det, og mangler drøyt 10cm på høyden hans.

 

Mercedes E-klasse er ikke noe dumt alternativ, du bør kunne få en fin 211 (2003 og nyere ) for den prisen, men du får ikke en facelift-utgave (facelift kom i 2006/2007)

 

Kan hende det er forskjell på setene i Vectra? Vi har helskinnseter i vår (de med elektrisk justering og minne, eller drosjeseter som Opel kalte de). Har ikke prøvd i andre Vectra-er, men i vår sitter iallfall vår venn godt. Har kjørt en versjon med stoffseter, den var noe annerledes i setene. Fremdeles: vi snakker stasjonsvogn, ikke sant? For sedanen er adskillig kortere.

Lenke til kommentar

Kan hende det er forskjell på setene i Vectra? Vi har helskinnseter i vår (de med elektrisk justering og minne, eller drosjeseter som Opel kalte de). Har ikke prøvd i andre Vectra-er, men i vår sitter iallfall vår venn godt. Har kjørt en versjon med stoffseter, den var noe annerledes i setene. Fremdeles: vi snakker stasjonsvogn, ikke sant? For sedanen er adskillig kortere.

 

Ja, jeg har testet Vectra C stasjonsvogn med takluke.

Det var rett og slett nødvendig å sitte med hodet i en ubehagelig vinkel i den bilen.

 

Det opplever jeg i baksetet på de fleste biler, også Mercedes E-klasse.

Lenke til kommentar

Jeg mangler 6-7cm fra TS, og har ikke hatt problemer å sitte på i eller kjøre samtlige japser jeg har sittet i.

Men så er 6-7 cm faktisk endel. En annen ting som gjør at det er umulig å si helt sikkert hva som passer og ikke, er hvordan kroppen er "bygget". Lengde på rygg, ben, armer, foruten selvsagt bredden... :-)

Lenke til kommentar

Korrekt, men selv i 323'en min vil jeg tro TS kan få plass, med unntak om han viser seg å ha en hinsides lang rygg.

 

e: Knyttneven min er så og si 10cm i bredden, og samtlige biler der jeg har fått for meg at kunne blitt trangt om plassen opp til taket om jeg hadde vært lenger har jeg alltid prøvd å lagt knyttneven i mellom hodet og taket. Og samtlige "trange" japser jeg har gjort dette i har jeg hatt plass til knyttneven min. Unntaket var med hjelm i en Nissan Skyline..

Endret av Hansien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har testet Vectra C stasjonsvogn med takluke.

Det var rett og slett nødvendig å sitte med hodet i en ubehagelig vinkel i den bilen.

Takluke er aldri bra for oss som er høye. Man mister alltid noen cm i takhøyden da.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Takluke er aldri bra for oss som er høye. Man mister alltid noen cm i takhøyden da.

Det er et poeng. Så høye personer bør vel generelt styre unna denslags innretninger :-)

Samtidig er det ikke første gangen jeg hører om folk som beklager spesielt over luken i Vectra C. Den er visst unormalt tykk. Uten takluken (og iallfall med tidligere nevnte skinnseter) er høyden neppe et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...