Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva hadde vært din reaksjon? Hans og hennes yrke.


Anbefalte innlegg

Hvis du snakket med en kvinne som var utdannet psykolog eller lege, og hun fortalte at mannen hennes var rørlegger/elektriker. Hadde du reagert på det, eller ikke tenkt videre over det?

 

Jeg kan forklare litt mer om bakgrunnen for spørsmålet, men er i utgangspunktet nysgjerrig på å høre folk si hva de umiddelbart tenker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner et gift par hvor konen er lege og mannen er sykepleier. Det er faktisk folk som reagerer på det, men reaksjonene går "begge veier". Noen mener mannen har gjort det bra og "giftet seg oppover", mens andre tenker "det må være flaut for mannen".

 

Selv bryr jeg meg veldig lite.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner et gift par hvor konen er lege og mannen er sykepleier. Det er faktisk folk som reagerer på det, men reaksjonene går "begge veier". Noen mener mannen har gjort det bra og "giftet seg oppover", mens andre tenker "det må være flaut for mannen".

 

Selv bryr jeg meg veldig lite.

 

 

Jeg hørte engang om en dame som var direktør og en mann som var sekretær, det endte i skilsmisse..

 

Dog fordi at mannen til slutt fant ut at han spilte på feil lag.

Lenke til kommentar

Min kone har omtrent samme utdannelse som meg (5år universitet/høyskole pluss div etterutdanning), men hun har en betydelig bedre betalt jobb (litt mindre enn dobbelt så mye) med betydelig høyere status. Hun er og høyere enn meg og bedre trent. Jeg har aldri hørt en negativ kommentar om dette. Hun, derimot, får gjevnlig høre det meste om hvordan det kan være mulig att hun ikke har en mann som er sterkere/høyere/smartere/rikere/bedre status enn seg selv...

Så tror dette er nok en sånn kvinnegreie som jeg bare bør gi opp å prøve å forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...