Gå til innhold

Kreatin før opptak?


Anbefalte innlegg

Skal på opptak til politihøyskole der det kommer til å bli bla. løpetest, svømmetest og styrketester (pullups, benkpress). Det er nå i underkant av 2 måneder igjen og da tenker jeg at det kanskje hadde vært lurt å tatt kreatin slik at jeg får ut det lille ekstra i styrken til testene. Bør jeg starte nå eller vente noen uker til? Er det noen grunn til at jeg ikke burde ta kreatin før opptaket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kjører cycles i 4 uker, andre 8-10 uker så du kan begynne med kreatin nå eller neste uke hvis du vil ha den lille styrkeboosten til opptaket er.

 

Eneste negative effekten jeg kan komme på nå er at du kan bli bloated som kan påvirke løpe/svømmetestene.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen kjører cycles i 4 uker, andre 8-10 uker så du kan begynne med kreatin nå eller neste uke hvis du vil ha den lille styrkeboosten til opptaket er.

 

Eneste negative effekten jeg kan komme på nå er at du kan bli bloated som kan påvirke løpe/svømmetestene.

 

Bloated, mener du da at jeg legger på meg for mye vannvekt og blir tung til løpetesten?

Lenke til kommentar

Kreatin øker jo bl.a. musklenes evne til å ta opp vann, selv har jeg aldri opplevd effekten så stor at den ble synlig. Og ja, styrkemessig får du tatt ut det lille ekstra, men det er vekt på "det lille". Sikkert forskjell fra person til person også her, tipper jeg hadde en økning på rundt 5% max styrke i en cycle.

Det anbefales vel ikke mer enn 4-5 uker om gangen pga nyrene. Med 4 doser daglig burde du ha effekt av kreatinen etter ca en uke.

Lenke til kommentar

Bloated, mener du da at jeg legger på meg for mye vannvekt og blir tung til løpetesten?

 

Ja men jeg tror ikke du vil merke stor forskjell så lenge du trener frem til opptaket.

 

Kreatin øker jo bl.a. musklenes evne til å ta opp vann, selv har jeg aldri opplevd effekten så stor at den ble synlig. Og ja, styrkemessig får du tatt ut det lille ekstra, men det er vekt på "det lille". Sikkert forskjell fra person til person også her, tipper jeg hadde en økning på rundt 5% max styrke i en cycle.

Det anbefales vel ikke mer enn 4-5 uker om gangen pga nyrene. Med 4 doser daglig burde du ha effekt av kreatinen etter ca en uke.

 

Man kan fint ta 5g dagen i 2mnd for å så kjøre 2-4 uker off. Loading phase og/eller inntak av mer enn 5g monohydrat om dagen er ikke nødvendig da mesteparten blir omdannet til kreatinin(som er hardt for nyrene).

Lenke til kommentar

Kreatin øker jo bl.a. musklenes evne til å ta opp vann, selv har jeg aldri opplevd effekten så stor at den ble synlig. Og ja, styrkemessig får du tatt ut det lille ekstra, men det er vekt på "det lille". Sikkert forskjell fra person til person også her, tipper jeg hadde en økning på rundt 5% max styrke i en cycle.

Det anbefales vel ikke mer enn 4-5 uker om gangen pga nyrene. Med 4 doser daglig burde du ha effekt av kreatinen etter ca en uke.

Tull og vas, kreatin kan man "gå på" ( :mrgreen: ) så lenge man vil og nyrene vil ikke merke noe med mindre man overdoserer voldsomt...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...