Gå til innhold

Galaxy s2 spiser batteri etter oppgradering


Anbefalte innlegg

Har kjørt alle oppdateringene, og har bestandig hatt suveren batteritid. Før kunne jeg bruke telefonen MYE, og lade annenhver dag. Nå etter jul lader jeg om natten, og er tom i 16 tiden.

 

Har lagt om mobilvanene etter jul for å se om det hjelper

- hører mindre på musikk

- slettet appe jeg ikke bruker

-skrur av pushvarsel

- Nytt batteri!

- Stenger program jeg ikke bruker

- skrudd av GPS

- skrur av wifi og dataroaming når jeg ikke trenger det.

 

Men batteritiden er like forbanna dårlig. Er det noe med de to siste os oppdateringene. Ser det er mange tråder om dette rundt på forum fra mars 2012, men ikke så mange fra i år

 

Noen som har tips? Dersom jeg må fortsette som nå, og kanskje ta flere hensyn, skjønner jeg ikke vitsen med smarttelefon

 

Ser ingen grunn til å kjøpe ny telefon,da telefonen i seg selv er god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med det samme selv. Mobilen kan også plutselig slå seg av selv om det er 60%++ batteri igjen. Når jeg slår den på, står det at batteriet er tomt. Dette skjedde rett etter oppdateringen.

 

Det som kan hjelpe deg er å restene batteriet.

- tøm batteriet

- skru på telefonen

- tøm batteriet på nytt

- skru på telefonen

- tøm batteriet

- lad telefonen mens den er avskrudd

 

Dette har hjulpet noen. (. Hjalp ikke meg, men min tlf skrudde seg ikke av på 60 prosent)

 

Lenke til kommentar

Prøvd å resette til fabrikkinnstillinger? Burde være det første man forsøker (før nytt batteri!) når man opplever batteriproblem. Langt oftere enn ikke ligger problemet i OSet, og kan ofte fikses ved en clean install. Hjelper også å cleare cachen til hele telefonen etter formatering.

Lenke til kommentar

Reduksjonen i batteritiden kom kanskje etter at du oppgraderte til Jelly Bean (Android 4.1.x)? I så fall er det ikke så mye å gjøre med det. Har hatt det samme problemet med min S3, og har prøvd samtlige av forslagene overfor, uten å merke noen store forskjeller...

 

Har ikke resatt telefon til fabrikkinnstillinger, og det kommer jeg til å gjøre.

 

Det stemer at jeg opplevde problemene etter oppgradering til 4.1.x.

 

Har snust litt på custom rom før, men syns det blir litt mue styr. Er det vanskelig å innstallere?

Lenke til kommentar

Har ikke resatt telefon til fabrikkinnstillinger, og det kommer jeg til å gjøre.

 

Det stemer at jeg opplevde problemene etter oppgradering til 4.1.x.

 

Har snust litt på custom rom før, men syns det blir litt mue styr. Er det vanskelig å innstallere?

Er ikke så veldig kunnskapsrik på dette temaet, men det finnes mange guider der ute som viser deg prosessen steg for steg...
Lenke til kommentar

Du finner masse guider på youtube. På xda-developers finner du ROMs og guider.

Eks: Omega er en bra ROM http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1489197

Man bruker et program som heter Odin for å flashe custom ROM første gangen.

Senere kan man bruke TWRP eller CWM som installeres på telefonen. Med disse kan man flashe ROM enkelt fra SD eller micro_SD minnekort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg reinstallert os. Nå holder telefonen ca 1 døgn, med moderat bruk. Nesten ingen appert installert. Kun fb, bank, candy c, spotify + alt rælet Samsung pusher på med. Likte telefonen bedre før, med masse apper, og lang batteritid

 

Lenke til kommentar

Jeg installerte jelly bean på min s2 da det kom. Maken til dårlig oppdatering har jeg ikke sett siden xperia arc... Hva er det produsentene holder på med spør jeg. Virker som de lager noe dårlig med vilje så vi skal få lyst på ny mobil... Jeg opplevde dette med batteriet, og generelt ustabilitet i mange grunnleggende programmer som sms og galleri appen var blitt rotete. La inn ICS igjen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg avslått det meste uten når jeg trenger det - bruker den lite, men har da batteri i 11 døgn og med 10% igjen. (i motsetning til før oppdatering, da var det 4-5 døgn med samme bruk)

Så skulle tro det er noe som står og trekker strømmen hos deg. Men det er litt snedig med de forskjellige versjonene av OS, for mens noen opplever dårligere batteri på samme tlf, så opplever andre motsatt - neste oppdatering kan igjen variere - til og med bli ganske likt. Så det blir litt sjansespill disse oppdateringene - selv kommer jeg ikke til å oppdatere neste gang, for prioriterer batteri-kapasiteten og det at OS er kjapt - dette har jeg med nåværende OS versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...