Gå til innhold

Førstegangstjeneste i luftforsvaret + rekruttskole spørsmål!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Var på sesjon del 2 i et par mnd siden, og ble satt i luftforsvaret. Det viste seg at han hadde en plass igjen som Mission Support som jeg gledelig tok da jeg vet at den er populær og skal være bra.

 

Han sa at om jeg gjør det bra på rekruttskolen så vil jeg med 99% sikkerhet få være der. Dog etter å ha kommet hjem pratet jeg med et par som har fullført førstegangstjeneste hvor de forklarte at du søker til de forskjellige stedene etter å ha vært på rekruttskolen, og at det at jeg ble satt opp egentlig ikke hadde noe som helst å si. Stemmer dette?

 

 

Jeg har jo også lest endel, fått endel informasjon men om noen her har fullført rekruttskole på madla så ville jeg vært fantastisk fornøyd om noen forklarte litt hvordan ukene er/ hva de inneholder. Og om noen har vært i førstegangstjeneste som Mission Support så hadde jeg vært evig takknemlig for litt personsinfo om dette !

 

Takk på forhånd!

Endret av Lasagne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få en anbefaling fra offiseren på sesjonen, som vil telle litt i forhold til hvor du havner, såvidt jeg vet.

 

Jeg var ferdig med rekruttskolen på Madla tidlig 2011, og ukene der er ikke så ulikt det man ofte hører om rekruttskolene. Mye fysisk trening og mye teori som vil være nytte på veien videre, og også etter Forsvaret. En god del vasking, men klesvasken blir heldigvis gjort for deg.

 

Det blir nok en ganske stor omstilling med en gang, men når du først er i gang er de to månedene faktisk veldig gøy.

 

Mot slutten av rekrutten kom det folk som pratet om de forskjellige stillingene vi kunne søke på, dog var infoen nokså laber i mine øyne. Stillingen jeg søkte på fikk vi omtrent ikke vite noe som helst om: Wing Operations Assistant, eller Ops. Ass. som de kalte den på rekrutten. Wing Ops og Mission Support jobber nokså tett sammen faktisk.

 

Mission Support-assistenter sitter på skvadronen og jobber side om side med jagerpilotene der. Jeg er usikker på nøyaktig hva hovedformålet dems er, men såvidt jeg forsto hjalp de med formalitetene rundt oppdragene.

 

Jeg kan varmt anbefale både Mission Support og Wing Ops. Det virket som Mission Support-folka hadde det moro (og de hadde store muligheter for en baksetetur i F-16!), og på Wing Opsen hadde vi det grisemoro. Jeg angrer ikke litt engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...