Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe brukt sportsbil til max 200k


Anbefalte innlegg

Krav:

 

-Må være nyere enn 92 modell

-Må ha over 200HK

-Godkjennt på veien

 

Noen som har noen tips her?

 

Så langt har jeg sjekket ut en Mazda RX-8 med ca 240 HK til rundt 200k, og et par BMW M3 med 286 HK til rundt 150-200k

 

Hva kan abbfeales som en morsom sportsbil til denne prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du, og hvor mye erfaring bak rattet har du? Sånn som du formulerer deg, og argumeterer, ser jeg for meg at du ikke er gamle karen, eller har kjørt så veldig mye. Da er ikke en sportsbil det lureste kanskje. I alle fall ikke en til 200 000, husk at det skal forsikres også. Hva med en veteranbil, som er spritet opp litt? Besøk 02classic.no, der selges det en del 2002-er som er modifisert en del. Morosomme biler, og flott miljø rundt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

S14 er jo da nesten ikke noe sportsbil engang.

 

Maza MX-serien, S2000, M3, Mercedes er litt over snittet dyrt. Kanskje eldre Audi-S er noe for deg.

 

Eneste minuset er jo kravene. Norge + Sportsbil + 200 000kr er dårlig kombo, som oftest.

 

Med to hundre, så får du ta en liten motor, men god ytelse hva angår kjøring.

 

 

Edit; Om du har litt peiling, eller har en garasje i nærheten, så kan du jo kjøpe en spritet opp brukt-bil. 200 000 så får du en BMW Turbo, si mellom en 300-600hk.

 

4-600hk burde funke for de fleste.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

En del bra tips her nå. Heller mot en BMW 3 serie, M3, M5, S14A eller RX-8 av det jeg har sett så langt. Er greit å ha 4 seter har jeg funnet ut.

 

Bilen vil bare bli brukt til sommeren som kommer da jeg bor i Thailand men skal være fra Mai til September i Norge i år. Etter dette blir den mest sansynligvis solgt igjen da jeg ikke har bruk for den lengre.

Lenke til kommentar

En del bra tips her nå. Heller mot en BMW 3 serie, M3, M5, S14A eller RX-8 av det jeg har sett så langt. Er greit å ha 4 seter har jeg funnet ut.

 

Bilen vil bare bli brukt til sommeren som kommer da jeg bor i Thailand men skal være fra Mai til September i Norge i år. Etter dette blir den mest sansynligvis solgt igjen da jeg ikke har bruk for den lengre.

 

What? Hvorfor ikke bare leie?

Lenke til kommentar

What? Hvorfor ikke bare leie?

 

Har tenkt på det, men da er mulighetene mye mindre, spesielt om jeg skal ha en bil med litt futt i + at jeg har ikke bestemt meg 100% om jeg skal selge når jeg flytter eller bare la min bror bruke den i Norge mot at han betaler for den mens han bruker den.

 

Om du har noen tips til steder som leier noen ok sports biler er det bare å si ifra

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

S14 er jo da nesten ikke noe sportsbil engang.

 

Maza MX-serien, S2000, M3, Mercedes er litt over snittet dyrt. Kanskje eldre Audi-S er noe for deg.

 

Eneste minuset er jo kravene. Norge + Sportsbil + 200 000kr er dårlig kombo, som oftest.

 

Med to hundre, så får du ta en liten motor, men god ytelse hva angår kjøring.

 

 

Edit; Om du har litt peiling, eller har en garasje i nærheten, så kan du jo kjøpe en spritet opp brukt-bil. 200 000 så får du en BMW Turbo, si mellom en 300-600hk.

 

4-600hk burde funke for de fleste.

 

Skru opp turbotrykket og større intercooler, så er mye gjort :)

Lenke til kommentar

Det er, og forblir, en sportsbil uavhengig av din meget barnslige mening.

Og nei, henger ikke på ESSO og eneste burgeren jeg har i meg er den hjemmelagde til mor.

 

Det kan vel enes om at den er i laveste laget, og kunne godt hatt en tomme mindre felg, så man får plass til litt dekk, før det er helt sporsvennlig. Bilen, er uansett en sportsbil, og en svært god sportsbil. Ellers er forslaget om en Boxster ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Det er, og forblir, en sportsbil uavhengig av din meget barnslige mening.

Og nei, henger ikke på ESSO og eneste burgeren jeg har i meg er den hjemmelagde til mor.

 

Alltid den som sier det alle mener som får støten, så tar på meg den. Selvfølgelig en subjektiv mening om bilvalget, men du må innse det ; De som har en Nissan 200SX abonnerer (edit)- gjerne på gatebil, er glad i burger (som du jo forøvrig er, som du sier) å veier gjerne 5-10kg over gjennomsnittet av en Oslo beboer.

 

Men, selvfølgelig, bare en subjektiv mening....

Det kan vel enes om at den er i laveste laget, og kunne godt hatt en tomme mindre felg, så man får plass til litt dekk, før det er helt sporsvennlig. Bilen, er uansett en sportsbil, og en svært god sportsbil. Ellers er forslaget om en Boxster ikke så dumt.

 

Støttes.

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

 

 

Alltid den som sier det alle mener som får støten, så tar på meg den. Selvfølgelig en subjektiv mening om bilvalget, men du må innse det ; De som har en Nissan 200SX abonnerer (edit)- gjerne på gatebil, er glad i burger (som du jo forøvrig er, som du sier) å veier gjerne 5-10kg over gjennomsnittet av en Oslo beboer.

 

Men, selvfølgelig, bare en subjektiv mening....

Spent på om du kan komme med fakta rundt påstandene dine. For av de jeg kjenner og kjenner til som har 200sx så er det bare enkelte som passer din beskrivelse. Men dette kan for alt jeg vet være tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

S14 er jo da nesten ikke noe sportsbil engang.

Skal nesten ingenting for å få 300 driftsikre hjul-hester ut av en sr20det, (større turbo, intercooler, bensinpumpe eksos & chip) Og vil si at 300 wbhp i en S14A med gjerne hardere foringer, grovere stabstag, tårnstag, gode 225/245+ dekk og gjerne ett billig coiloversett er bortimot så sportslig det er mulig å oppdrive for pengene i norge.

 

400+ hp i en e30/e34 eller lignende kan ikke sammenlignes (mtp kjøre-egenskaper), faktisk vil komboen der kjøre ræva av en orginal e36 m3 og for den saks skyld.

 

Alltid den som sier det alle mener som får støten, så tar på meg den. Selvfølgelig en subjektiv mening om bilvalget, men du må innse det ; De som har en Nissan 200SX abonnerer (edit)- gjerne på gatebil, er glad i burger (som du jo forøvrig er, som du sier) å veier gjerne 5-10kg over gjennomsnittet av en Oslo beboer.

Det blir like idiotisk som å si at gjennomsnittet av mx-5 eiere enten er 40åringer med midtlivskrise som er over gjennomsnittet glad i å sikkle etter ungjenter eller homofile, manlige frisører.

 

 

Edit: og 200sx er harry men ikke gammal bmw med 400-600hk, DEN påstanden er drøy.

 

 

3886660012_e34811ff3b.jpg

 

Lol, han der må henge på esso og spiser sikkert masse tigerburger ass.

01.jpg

Mens han her ikke gjør det?

 

 

 

Til slutt vil jeg si meg enig i rx8, fin, sportslig, praktisk, forholdsvis ny og billig wankelbil med 4 dører. eneste negative er litt høyt drivstoff-forbruk men det slipper du nok ikke unna uansett i segmentet ditt :)

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...